Diagnoza rozwoju dziecka
Uważna diagnoza pozwala monitorować rozwój dziecka już od pierwszych miesięcy jego życia. Czułe narzędzia i doświadczeni specjaliści mogę precyzyjnie określać mocne strony dziecka, ale też zwracać uwagę na obszary, które mogą wymagać dodatkowo wsparcia. W przypadku poważnych problemów rozwojowych, szybka diagnoza może zmienić trajektorię życia dziecka, pozwalając na podjęcie terapii w okresie największej neuroplastyczności.
Diagnozy obszarowe
Diagnoza ADHD
Diagnoza spektrum autyzmu
Diagnoza poziomu inteligencji
Diagnoza rozwoju mowy
Diagnoza integracji sensorycznej
Diagnoza fizjoterapeutyczna
Diagnoza mutyzmu wybiórczego
Diagnoza afazji
Diagnozy specjalistyczne
Diagnoza miofunkcjonalna
Diagnoza aparatu artykulacyjnego wraz z oceną wędzidełka
Diagnoza sprawności ręki
Analiza funkcjonowania małej motoryki wraz z oceną grafomotoryczną.
Diagnoza dojrzałości szkolnej KOGS
Sprawdzenie kompetencji społecznych i poznawczych dziecka przed rozpoczęciem nauki w szkole
Diagnoza funkcjonalna rozwoju KORP
Badanie obszarów rozwoju dziecka przy wykorzystaniu narzędzia Karty Oceny Rozwoju Dziecka (KORP)
Diagnoza wybiórczości pokarmowej
Analiza diety i odżywiania się dziecka w celu określenia zakresu i przyczyn trudności w rozszerzaniu diety
Diagnoza opóźnionego rozwoju mowy
Przeprowadzana przez neurologopedę analiza określająca stopień i przyczyny opóźnienia w rozmotuj mowy (ORM).
Diagnoza ryzyka dysleksji
Badanie zagrożenia pojawienia się specyficznych trudności w nauce.
Diagnoza dysleksji rozwojowej
Procedura badania pozwalająca na stwierdzenie specyficznych trudności w nauce (prowadzona od 10 r.ż. / 4 klasy szkoły podstawowej).
Bilanse rozwojowe
Diagnoza wielospecjalistyczna małego dziecka to proces, w którym zespół specjalistów, takich jak psychologowie, logopedzi czy fizjoterapeuci, wspólnie pracuje nad oceną rozwoju dziecka.
Celem takiego podejścia jest nie tylko wczesne wykrycie ewentualnych zaburzeń, ale również zidentyfikowanie i wzmocnienie mocnych stron dziecka, co umożliwia skuteczniejsze planowanie wsparcia edukacyjnego i terapeutycznego.
Diagnozy zaburzeń rozwojowych
Diagnoza w kierunku spektrum autyzmu (ASD)
Proces obejmujący diagnozę narzędziem ADOS-2 oraz konsultacje z psychiatrą dziecięcym.
Diagnoza mutyzmu wybiórczego
Diagnoza zaburzenia lękowego przeprowadzana przez psychologa.
Diagnoza afazji
Badanie zaburzeń mowy przeprowadzane przez zespół specjalistów: neurologa, neurologopedę i psychologa.
Narzędzia diagnostyczne, z których korzystamy
Stanford Binet 5
Test służący do badania poziomu inteligencji u dzieci powyżej 2 roku życia.
Leiter 3
Test poziomu inteligencji w sposób niewerbalny, stosowany u dzieci od 3 roku życia.
ADOS 2
Narzędzie do oceny zaburzeń spektrum autyzmu.
KOZE
Karta Oceny Zachowania Dziecka stosowana do oceny funkcjonowania dziecka i rozwoju emocjonalnego.
KORP
Karta Oceny Rozwoju Dziecka stosowana do całościowej diagnozy funkcjonalnej.
KOGS
Karta Oceny Gotowości Szkolnej jest stosowana do całościowej diagnozy dziecka w kontekście rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
MOXO
Narzędzie komputerowe, pozwalające na ocenę funkcjonowania uwagi i zdolności koncentracji.
Poznaj nasz zespół diagnostyczny
Zanim umówisz diagnozę
Poznajmy lepiej Twoje dziecko – przed podjęciem diagnozy, proponujemy konsultację ze specjalistą rozwojowym, który przeprowadzi wywiad wstępny i zarekomenduje odpowiednią ścieżkę diagnostyczną.
W przypadku kontynuowania wybranych diagnoz, konsultacja zastąpi pierwsze spotkanie z ekspertem.