Polityka Prywatności
Polityka Prywatności i cookies Centrum diagnostyczno – terapeutycznego małego dziecka FIKLON oraz Serwisu www.fiklon.pl
Przedmiot Polityki Prywatności
- Niniejszy dokument stanowi wypełnienie naszych obowiązków wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych, a w szczególności z RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
- Z niniejszego dokumentu dowiesz się, w jaki sposób i na jakich zasadach przetwarzamy Twoje dane osobowe, kiedy kontaktujesz się z nami, korzystasz z naszych mediów społecznościowych, korzystasz z naszego Serwisu, zawierasz z nami Umowę i zostajesz naszym Klientem.
Dowiesz się, m.in.:
- dlaczego możemy przetwarzać Twoje dane;
- w jakim celu je przetwarzamy;
- czy masz obowiązek podać nam Twoje dane;
- jak długo przechowujemy Twoje dane;
- czy są inni odbiorcy Twoich danych osobowych;
- czy przetwarzamy Twoje dane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym; i
- czy przetwarzamy Twoje dane w sposób zautomatyzowany, w tym czy je profilujemy.
- Niniejsza Polityka składa się z następujących części:
Pierwsza część Polityki Prywatności zawiera informacje, które musimy przekazać każdemu, niezależnie od celu przetwarzania danych.
Druga część zawiera informacje dla osoby, która korzysta z naszego Serwisu.
Trzecia część zawiera informacje dla osoby, która komunikuje się z nami bezpośrednio za pośrednictwem formularzy dostępnych na naszej stronie lub korzystając z poczty elektronicznej.
Czwarta część zawiera informacje dla osoby, która zakłada Konto w naszym Serwisie, a także dla osoby, która zawiera z nami umowę o świadczenie Usług lub usług elektronicznych.
Piąta część zawiera informacje dla osoby, która jest naszym Pacjentem– tj. na rzecz której świadczymy Usługi, w tym usługi medyczne, w ramach naszej działalności;
Szósta część zawiera informację dla osoby, która kontaktuje się z nami za pośrednictwem naszej Infolinii;
Siódma część zawiera informacje dla osoby, która interesuje się naszą ofertą dzięki prowadzonym działaniom marketingowym, opartym także na korzystaniu z socialmediów oraz wysyłce Newslettera marketingowego.
Ósma część zawiera szczegółowe informacje na temat stosowanych przez nas plików cookies.
Część I. Informacje ogólne dla wszystkich Użytkowników
Dane kontaktowe Administratora Twoich danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Fiklon Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, 30-552, ul. Wielicka 20, NIP: 6762655665, KRS: 0001068119.
We wszelkich sprawach dotyczących naszych usług, ale również przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz się z nami kontaktować pod numerem tel. 502 201 208 lub poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres rejestracja@fiklon.pl.
Skąd pozyskujemy Twoje dane osobowe?
Dane osobowe, które zbieramy za pośrednictwem naszej strony, pochodzą bezpośrednio od Ciebie. Jeśli jesteś małoletnim Pacjentem pozyskujemy także Twoje dane od Twojego Opiekuna prawnego lub faktycznego oraz od Przedstawiciela ustawowego. Dzieje się tak, gdy:
Przeglądasz naszą stronę internetową.
Wysyłasz do nas zapytania, prośbę o ofertę, pytania dotyczące naszych działań i projektów.
Dokonujesz rezerwacji Usługi w naszym Centrum diagnostyczno- terapeutycznym.
Odwiedzasz nasze konta na portalach społecznościowych oraz kontaktujesz się z nami za pomocą tych portali.
Jakie prawa Ci przysługują w związku z przetwarzaniem danych osobowych?
Poniżej prezentujemy Twoje prawa związane z ochroną danych osobowych oraz faktem przetwarzania Twoich danych. Prawa, które przysługują Ci w konkretnej sytuacji, zależą od tego, w jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane osobowe.
Prawo dostępu do danych
Masz prawo do uzyskania informacji odnośnie przechowywanych przeze nas danych osobowych na Twój temat. Składając wniosek w zakresie dostępu do swoich danych, otrzymasz informacje o przetwarzaniu danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia.
Prawo do sprostowania
Masz prawo do niezwłocznego sprostowania i/lub uzupełnienia danych osobowych przechowywanych na Twój temat. Naszym obowiązkiem jest dbanie o to, aby nasza wzajemna komunikacja była oparta o dane prawdziwe, kompletne i aktualne.
Prawo do ograniczenia przetwarzania
Masz prawo zwrócić się do nas, aby przetwarzanie Twoich danych osobowych zostało ograniczone, jeżeli kwestionujesz dokładność danych przechowywanych na Twój temat, jeżeli przetwarzanie odbywa się bez podstawy prawnej lub jeżeli przedstawiłeś swój sprzeciw wobec ich przetwarzania.
Prawo do usunięcia
Masz prawo domagać się usunięcia Twoich danych osobowych przechowywanych przez nas, o ile utrzymywanie danych nie jest niezbędne dla zapewnienia wolności słowa, wolności dostępu do informacji, spełnienia zobowiązania wynikającego z przepisów prawa, z powodu interesu publicznego, w celu zgłoszenia lub obrony przed roszczeniami lub w celu dochodzenia praw na mocy przepisów.
Prawo do informacji
Jeżeli zgłosiłeś prawo do sprostowania, do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, powiadomimy wszystkich odbiorców Twoich danych osobowych o sposobie sprostowania, usunięcia lub nałożenia ograniczeń w przetwarzaniu tych danych, chyba że jest to niemożliwe do przeprowadzenia lub wiąże się z nieproporcjonalnym wysiłkiem.
Prawo do przenoszenia danych
Masz prawo do uzyskania kopii przekazanych do nas danych, które zostaną przesłane Ci lub osobie trzeciej w ustrukturyzowanym, standardowym formacie, czytelnym dla czytników maszynowych. Jeżeli domagasz się przesłania tych danych do innego administratora danych, zostanie to zrealizowane, o ile istnieje taka możliwość techniczna. Niniejsze uprawnienie odnosi się wyłącznie do sytuacji, gdy przetwarzamy Twoje dane na podstawie Twojej zgody lub w związku z realizacją umowy.
Prawo do sprzeciwu
Jeżeli Twoje dane osobowe są przetwarzane na podstawie naszego uzasadnionego interesu prawnego, to masz prawo do złożenia sprzeciwu w dowolnym czasie wobec dalszego przetwarzania. Rozpatrzymy Twój wniosek zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów.
Prawo do wycofania zgody
Jeśli Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody, masz prawo ją wycofać w dowolnym momencie, ze skutkiem przyszłym. Pozostanie to bez wpływu na legalność dotychczas przetwarzanych danych.
Prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego
Jeżeli przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych lub jeżeli Twoje prawa do ochrona danych zostały naruszone w jakikolwiek inny sposób, możesz złożyć skargę do organu nadzorczego. Organem nadzorczym właściwym na terytorium Polski jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie (ul. Stawki 2). Zanim skorzystasz z prawa do złożenia skargi, zachęcamy Cię do zwrócenia się w pierwszej kolejności do nas, abyśmy mogli wyjaśnić Ci wszelkie wątpliwości.
Rozpatrzenie wniosku
Jeśli skierujesz do nas wniosek o realizację danego uprawnienia, to odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, poinformujemy Cię o przyczynach takiego przedłużenia.
Odpowiedź na Twój wniosek będzie udzielana na adres e-mail, z którego prześlesz wniosek, a w przypadku wniosków skierowanych listownie, listem zwykłym na adres przez Ciebie wskazany, o ile z treści listu nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail (w takim przypadku należy podać adres e-mail).
Linki do innych stron
Tam, gdzie podajemy linki do stron internetowych innych podmiotów, niniejsza Polityka Prywatności nie znajduje zastosowania i nie opisuje, w jaki sposób ten podmiot przetwarza Twoje dane osobowe. Zachęcamy Cię do zapoznania się z właściwymi politykami prywatności tych podmiotów znajdującymi się na ich witrynach internetowych.
Pliki cookie
Jak niemal wszystkie serwisy internetowe, również nasz serwis wykorzystuje pliki cookie.
Pliki cookie, które służą zapewnieniu funkcjonalności, bezpieczeństwa i dostępności serwisu są niezbędne dla poprawnego działania serwisu. Dzięki tym plikom wiemy, że zaakceptowałeś naszą Politykę Prywatności i Politykę plików cookie. Te pliki wykorzystujemy na podstawie naszego uzasadnionego interesu prawnego.
Korzystamy również z plików cookie w celach analitycznych. Dzięki nim możemy mierzyć skuteczność naszej strony na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników w serwisie. Z narzędzi umożliwiających taką funkcjonalność korzystamy na podstawie Twojej zgody.
Możesz przeczytać więcej o tym, jak używamy plików cookie i jak zmienić preferencje dotyczące plików cookie w części ósmej niniejszej Polityki.
Narzędzie dostarczane przez Google
Na naszej stronie korzystamy z narzędzi firmy Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA:
- Google Analitycs – zestaw narzędzi, które umożliwiają nam zbieranie statystycznych informacji dotyczących korzystania przez Ciebie z serwisu takich jak adres IP, rodzaj urządzenia, rodzaj przeglądarki. Robimy to, aby mieć wiedzę m.in. o liczbie użytkowników korzystających z naszej strony. Te informacje są przetwarzane tylko w sposób, który nie pozwala nam bezpośrednio nikogo zidentyfikować.
- Google Ads – narzędzie reklamowe, które umożliwia nam tworzenie reklam wartościowych dla użytkowników.
Pamiętaj, że Google może przetwarzać Twoje dane na serwerze w Stanach Zjednoczonych. W tych przypadkach Google może przetwarzać Twoje dane osobowe poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, ale ma to miejsce na podstawie decyzji o adekwatności, tzw. Data Privacy Framework albo na podstawie tzw. standardowych klauzul umownych, postanowień umowy zawartej między nami a Google, które gwarantują adekwatny stopień bezpiecznego przetwarzania Twoich danych osobowych.
Jeżeli interesują Cię szczegóły związane z przetwarzaniem danych w ramach Google Analytics, zachęcamy Cię do zapoznania się z wyjaśnieniami przygotowanymi przez Google tutaj.
Meta Piksel
W ramach naszych działań korzystamy także z Meta Piksel, dostarczany przez firmę Meta Platforms Inc., z siedzibą pod adresem 1 Hacker Wy, Menlo Park, CA 94025, Stany Zjednoczone. Meta Piksel to krótki kod umieszczany w witrynie, który pozwala mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników w witrynie.
Wykorzystanie Piksela Meta może wiązać się z przetwarzaniem Twoich danych poza EOG. Przetwarzanie to ma miejsce na podstawie decyzji o adekwatności, tzw. Data Privacy Framework, która gwarantuje adekwatny stopień bezpiecznego przetwarzania Twoich danych osobowych.
Zmiany Polityki Prywatności
Polityka Prywatności podlega okresowej weryfikacji i aktualizacji, w razie uzasadnionej potrzeby. Poniżej możesz zapoznać się z dotychczasowymi zmianami, o ile takie zmiany były wprowadzone.
30 czerwca 2024 r. opublikowaliśmy niniejszą wersję Polityki Prywatności.
Część II. Przetwarzanie danych w ramach korzystania z Serwisu www.fiklon.pl
Poniżej przedstawiamy Ci zasady przetwarzania danych osobowych (w tym adresu IP lub innych identyfikatorów oraz informacji gromadzonych za pośrednictwem plików cookie lub innych podobnych technologii), które znajdują zastosowanie wtedy, gdy korzystasz z serwisu www.fiklon.pl.
W jakim celu przetwarzamy Twoje dane?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, aby świadczyć usługi drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Ci treści gromadzonych w serwisie www.fiklon.pl, a także w celach analitycznych i statystycznych.
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest:
- w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Ci treści gromadzonych w naszym serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celach analitycznych, statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO);
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa Twoich danych – podstawą prawną przetwarzania jest nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie naszych praw.
Jak długo przetwarzamy Twoje dane?
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe tak długo, jak jest to niezbędne dla realizacji opisanych w niniejszej Polityce Prywatności celów, w szczególności w celu realizacji naszych zobowiązań umownych i ustawowych. Jeśli podstawą przetwarzania jest Twoja zgoda to będziemy przetwarzać dane do czasu jej wycofania, a ewentualnie wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na legalność wcześniejszego przetwarzania.
Kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych?
Odbiorcą Twoich danych osobowych, czyli zewnętrznym podmiotem, który będzie mógł uczestniczyć w procesie przetwarzania Twoich danych, będą nasi zaufani podwykonawcy – dostawcy usług IT w zakresie hostingu danych oraz usług poczty służbowej oraz firmy, z których narzędzi statystycznych, analitycznych korzystamy, wskazane w Części I niniejszej Polityki Prywatności.
Charakter podania danych
Twoje dane osobowe – w tym adres IP, inne identyfikatory i inne informacje, z momentem połączenia się przez Ciebie z naszym serwisem, są gromadzone za pośrednictwem plików cookie lub innych podobnych technologii.
Możesz przeczytać więcej o tym, jak używamy plików cookie i jak zmienić preferencje dotyczące plików cookie w części ósmej niniejszej Polityki.
Inne istotne informacje
Twoje dane mogą być przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym – Google może przetwarzać Twoje dane na serwerze w Stanach Zjednoczonych. W tych przypadkach Google może przetwarzać Twoje dane osobowe poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, ale ma to miejsce na podstawie decyzji o adekwatności- tzw. Data Privacy Framework, której Google jest członkiem albo na podstawie tzw. standardowych klauzul umownych, postanowień umowy zawartej między nami a Google, które gwarantują adekwatny stopień bezpiecznego przetwarzania Twoich danych osobowych.
Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane poza EOG w związku z wykorzystaniem narzędzia Meta Piksel, dostarczanego przez Meta Platforms Inc. Przetwarzanie to ma miejsce na podstawie Data Privacy Framework, którego Meta jest członkiem.
Jakie prawa posiadasz?
Twoje prawa zostały wskazane w Części I niniejszej Polityki Prywatności.
Część III. Informacje dla osoby, która komunikuje się z nami bezpośrednio za pośrednictwem formularzy dostępnych na naszej stronie lub korzystając z poczty elektronicznej
Poniżej przedstawiamy Ci zasady przetwarzania danych osobowych, które znajdują zastosowanie wtedy, gdy kontaktujesz się z nami bezpośrednio za pośrednictwem formularzy dostępnych na naszej stronie lub korzystając z poczty elektronicznej.
W jakim celu przetwarzamy Twoje dane?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, aby udzielić odpowiedzi na Twoje zapytania dotyczące:
– naszej działalności, projektów czy możliwości podjęcia terapii lub leczenia;
– szczegółów złożonego przez Ciebie zamówienia/rezerwacji;
– możliwości podjęcia współpracy, w tym w zakresie podjęcia terapii lub umówienia pojedynczej wizyty;
– wszystkich innych zapytań, które zostaną do nas skierowane.
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest:
- w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie, w zależności od rodzaju zapytania – podstawą przetwarzania danych jest nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na udzieleniu informacji dotyczących naszej działalności albo niezbędność przetwarzania do wykonania umowy zawartej pomiędzy nami lub podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą(art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa Twoich danych – podstawą prawną przetwarzania jest nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie naszych praw.
Jak długo przetwarzamy Twoje dane?
W zakresie danych przekazywanych w związku z zamiarem zawarcia umowy będziemy przetwarzać Twoje dane przez okres obowiązywania umowy, a także przez okres przedawnienia roszczeń oraz w zakresie zawartych umów przez czas wynikający z przepisów determinujących czas przechowywania dokumentów księgowych.
Kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych?
Odbiorcą Twoich danych osobowych, czyli zewnętrznym podmiotem, który będzie mógł uczestniczyć w procesie przetwarzania Twoich danych, będą nasi zaufani podwykonawcy – dostawcy usług IT w zakresie hostingu danych oraz usług poczty służbowej.
Odbiorcą Twoich danych osobowych będzie firma Thulium sp. z o. o. z siedzibą pod adresem Osiedle Złotej Jesieni 7, 31-827 Kraków, NIP 6783144527, KRS 0000409650, która dostarcza nam oprogramowanie umożliwiające obsługę naszej poczty służbowej e-mail.
Charakter podania danych
Podanie Twoich danych jest dobrowolne, choć dane wskazane jako niezbędne do zawarcia umowy są obowiązkowe, a ich niepodanie może być równoznaczne z niemożliwością zawarcia umowy. Podanie pozostałych danych jest fakultatywne.
Inne istotne informacje
Twoje dane nie będą przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Jakie prawa posiadasz?
Twoje prawa zostały wskazane w Części I niniejszej Polityki Prywatności.
Część IV. Informacje dla osoby, która zakłada Konto w naszym Serwisie, a także zawiera z nami Umowę o świadczenie Usług
Poniżej przedstawiam Ci zasady przetwarzania danych osobowych, które znajdują zastosowanie wtedy, gdy zakładasz Konto w naszym Serwisie, a także gdy zawierasz z nami Umowę o świadczenie Usług
W jakim celu przetwarzamy Twoje dane?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, aby umożliwić Ci założenie Konta, a także świadczyć Ci usługę w zakresie jego obsługi, a także przyjąć i obsłużyć Twoje Zamówienie, umożliwić zarządzanie złożonymi Zamówieniami.
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest:
- w celu realizacji złożonego przez Ciebie Zamówienia w zakresie Usługi – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celu umożliwienia Ci założenia Konta oraz korzystania z niego (świadczenia Ci usługi obsługi Konta) – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na nas jako administratorze wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest realizacja naszego obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- w celu obsługi reklamacji – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest nasz obowiązek prawny, zgodnie z którym jesteśmy zobowiązani do rozpatrzenia reklamacji (art. 6 ust. 1 lit c RODO);
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie naszych praw.
Jak długo przetwarzamy Twoje dane?
Będziemy przetwarzać Twoje dane przez okres obowiązywania umowy, a po jej wykonaniu przez okres przedawnienia roszczeń, a także okres wynikający z przepisów prawnych determinujący czas przechowywania dokumentów księgowych.
Kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych?
Odbiorcą Twoich danych osobowych, czyli zewnętrznym podmiotem, który będzie mógł uczestniczyć w procesie przetwarzania Twoich danych, będą nasi zaufani podwykonawcy – dostawcy usług IT w zakresie hostingu danych oraz usług poczty służbowej, a także podmioty, których działalność ma charakter pomocniczy względem naszej działalności, w tym w szczególności podmioty takie jak podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, audytowe oraz konsultingowe.
Odbiorcą Twoich danych osobowych będzie firma Qbusoft Sp. z o. o. z siedzibą w Gdańsku, ul. Heweliusza 11/819, 80-890 Gdańsk, e-mail: kontakt@medyc.pl, NIP 957-110-75-23, z której oprogramowania „Medyc” korzystamy w celu świadczenia na Twoją rzecz usługi Konta.
Odbiorcą Twoich danych będą także firmy, które świadczą usługi obsługi płatności, w zakresie, w jakim zdecydujesz się skorzystać z oferowanych przez nie sposobów płatności. W takim wypadku firmy te są odrębnymi administratorami danych osobowych i działają według własnych polityk prywatności.
Charakter podania danych
Podanie Twoich danych jest dobrowolne, choć część wskazanych przez nas danych musi być podana obowiązkowo w celu przyjęcia i obsługi Twojego zamówienia, a ich niepodanie skutkuje brakiem jego realizacji. Niepodanie danych niezbędnych do założenia Konta uniemożliwia jego założenie. Podanie pozostałych danych jest fakultatywne.
Inne istotne informacje
Twoje dane nie będą przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Jakie prawa posiadasz?
Twoje prawa zostały wskazane w Części I niniejszej Polityki Prywatności.
Część V. Informacje dla osoby, która jest naszym Pacjentem, tj. na rzecz której świadczymy Usługi w ramach naszego Centrum diagnostyczno – terapeutycznego
Poniżej przedstawiam Ci zasady przetwarzania danych osobowych, które znajdują zastosowanie wtedy, gdy jesteś naszym Pacjentem, tj. wtedy, gdy świadczymy Usługi na Twoją rzecz. Poniższa informacja skierowana jest także do małoletnich Pacjentów naszego Centrum.
W jakim celu przetwarzamy Twoje dane?
Twoje dane przetwarzamy w celu świadczenia na Twoją rzecz Usług, w tym usług o charakterze zdrowotnym, a także w celu prowadzenia Twojej dokumentacji (w tym medycznej) oraz w celu ochrony Twoich żywotnych interesów- udzielenia Ci pomocy w nagłych przypadkach. Twoje dane przetwarzamy także w celu zbadania Twojego poziomu zadowolenia po zakończeniu świadczenia usług.
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest:
- W przypadku realizacji usług specjalistycznych o charakterze niemedycznym podstawą przetwarzania Twoich danych jest konieczność wykonania łączącej nas Umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- W przypadku realizacji usług specjalistycznych o charakterze medycznym, w tym świadczenia Usług medycznych oraz prowadzenia dokumentacji medycznej, podstawą przetwarzania Twoich danych jest konieczność wykonania łączącej nas Umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub realizacja naszego obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz niezbędność przetwarzania dla celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej i leczenia (art. 9 ust. 2 lit. h RODO w związku z przepisami właściwych ustaw, które określają obowiązki Administratora jako podmiotu leczniczego);
- W celu zapewnienia odpowiednich świadczeń zdrowotnych i udzielenia pomocy w sytuacjach zagrażających życiu lub zdrowiu Pacjenta, tj. w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą- na podstawie art. 9 ust. 2 lit. c RODO oraz właściwych przepisów ustaw;
- W celu nagrywania przebiegu świadczonej Usługi dla celów diagnostycznych, szkoleniowych lub w celu udokumentowania przebiegu badania- na podstawie zgody Opiekuna prawnego lub przedstawiciela ustawowego (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- W przypadku nagrań dostarczonych przez Opiekunów dla celów diagnostycznych- na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), udzielonej poprzez wyraźne działanie, polegające na przesłaniu odpowiedniego nagrania do Usługodawcy;
- W celu uzyskania informacji na temat satysfakcji Pacjenta lub Klienta po zakończonej Usłudze- na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającego na uzyskaniu opinii o wykonanej umowie, co pozwoli na dalsze rozwijanie Usług;
- W celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, np. w przypadku dochodzenia roszczeń lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f w zw. z art. 9 ust. 2 lit. f RODO;
- W celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w tym w zakresie obowiązków podatkowych oraz księgowych – na podstawie wymogu prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Jak długo przetwarzamy Twoje dane?
Gdy przetwarzanie danych związane jest ze świadczeniem usług medycznych – zgodnie z przepisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, przez okres wskazany w art. 29 ust. 1 tej ustawy, który wynosi 20 lat, z wyjątkiem:
a) dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
b) dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
c) zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
d) skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:
– 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
– 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
e) dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.
Gdy przetwarzanie odbywa się w związku z pozostałymi Usługami świadczonymi przez Administratora czas przetwarzania danych będzie nie dłuższy niż okres przedawnienia roszczeń wynikający z tej Umowy.
Gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody, przez czas jej ważności lub do jej wycofania, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które zostało dokonane przed jej wycofaniem.
Kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych?
Odbiorcą Twoich danych osobowych, czyli zewnętrznym podmiotem, który będzie mógł uczestniczyć w procesie przetwarzania Twoich danych, będą nasi zaufani podwykonawcy – dostawcy usług IT w zakresie hostingu danych oraz usług poczty służbowej, a także podmioty, których działalność ma charakter pomocniczy względem naszej działalności, w tym w szczególności podmioty takie jak podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, audytowe oraz konsultingowe.
Odbiorcą Twoich danych osobowych będzie firma Qbusoft Sp. z o. o. z siedzibą w Gdańsku, ul. Heweliusza 11/819, 80-890 Gdańsk, e-mail: kontakt@medyc.pl, NIP 957-110-75-23, z której oprogramowania „Medyc” korzystamy w celu przechowywania Twojej dokumentacji (medycznej, diagnostycznej i terapeutycznej).
Odbiorcą Twoich danych będą także firmy, które świadczą usługi obsługi płatności, w zakresie, w jakim zdecydujesz się skorzystać z oferowanych przez nie sposobów płatności. W takim wypadku firmy te są odrębnymi administratorami danych osobowych i działają według własnych polityk prywatności.
Charakter podania danych
Podanie Twoich danych jest dobrowolne, choć część wskazanych przez nas danych musi być podana obowiązkowo w celu realizacji Usług na Twoją rzecz. Podanie pozostałych danych jest fakultatywne.
Inne istotne informacje
Twoje dane nie będą przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Jakie prawa posiadasz?
Twoje prawa zostały wskazane w Części I niniejszej Polityki Prywatności.
Część VI. Informacje dla osoby, która kontaktuje się z nami za pośrednictwem naszej Infolinii.
Poniżej przedstawiam Ci zasady przetwarzania danych osobowych, które znajdują zastosowanie wtedy, gdy kontaktujesz się z nami za pośrednictwem naszej Infolinii.
W jakim celu przetwarzamy Twoje dane?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, aby umożliwić Ci skontaktowanie się z nami i zasięgnięcie informacji lub umówienie wizyty w naszym Centrum.
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest:
- w celu zapewnienia bezpieczeństwa Specjalistów i Pacjentów, a także zapewnienia najwyżej jakości obsługi poprzez nagrywanie rozmów telefonicznych wychodzących i przychodzących na naszą Infolinię – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a w związku z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, tj. na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody w formie kontynuowania rozmowy telefonicznej po uprzednim wysłuchaniu informacji o nagrywaniu;
- w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie naszych praw.
Jak długo przetwarzamy Twoje dane?
W sytuacji, gdy przetwarzanie odbywa się w związku z nagrywaniem rozmów telefonicznych prowadzonych przez rejestrację, przez okres 3 miesięcy, a w sytuacjach wyjątkowych, w przypadku zaistnienia problemów- przez okres przedawnienia potencjalnych roszczeń.
Kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych?
Odbiorcą Twoich danych osobowych, czyli zewnętrznym podmiotem, który będzie mógł uczestniczyć w procesie przetwarzania Twoich danych, będą nasi zaufani podwykonawcy – dostawcy usług IT w zakresie hostingu danych oraz usług poczty służbowej, a także podmioty, których działalność ma charakter pomocniczy względem naszej działalności, w tym w szczególności podmioty takie jak podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, audytowe oraz konsultingowe.
Odbiorcą Twoich danych osobowych będzie firma Thulium sp. z o. o. z siedzibą pod adresem Osiedle Złotej Jesieni 7, 31-827 Kraków, NIP 6783144527, KRS 0000409650, która dostarcza nam oprogramowanie umożliwiające obsługę naszej Infolinii.
Charakter podania danych
Podanie Twoich danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania może skutkować niemożnością udzielenia informacji lub zawarcia Umowy o świadczenie Usług.
Inne istotne informacje
Twoje dane nie będą przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Jakie prawa posiadasz?
Twoje prawa zostały wskazane w Części I niniejszej Polityki Prywatności.
Część VII. Informacje dla osoby, która interesuje się naszą ofertą dzięki prowadzonym działaniom marketingowym, w tym opartym na korzystaniu z social mediów
Poniżej przedstawiamy Ci zasady przetwarzania danych osobowych, które znajdują zastosowanie wtedy, gdy korzystasz i komunikujesz się z nami za pomocą naszych profili w serwisach społecznościowych, w tym Facebook oraz LinkedIn (nazywane „fanpage’ami” lub „profilami”). Na naszych fanpage’ach na bieżąco publikujemy i udostępniamy treści, oferty i rekomendacje naszych usług. Zasady te dotyczą także przesyłania Ci naszego Newslettera marketingowego.
W jakim celu przetwarzane są Twoje dane?
Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w związku z prowadzeniem naszych profili w mediach społecznościowych, w tym w celu informowania Cię o naszej aktywności oraz w celu promowania różnego rodzaju wydarzeń oraz usług, a także w celu komunikacji z Tobą za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w mediach społecznościowych. Twoje dane przetwarzamy w takim zakresie, w jaki udostępnisz je w tych serwisach.
Pamiętaj, że administratorzy serwisów społecznościowych rejestrują Twoją aktywność za pomocą plików cookie i innych podobnych technologii przy każdej interakcji z naszymi fanpage’ami i innymi witrynami serwisów społecznościowych. Administratorzy fanpage’y mają dostęp do ogólnych statystyk dotyczących Twoich (jako odwiedzającego fanpage’e) zainteresowań i danych demograficznych (takich jak wiek, płeć, region). W ramach korzystania z serwisów społecznościowych zakres i cele przetwarzania danych w serwisach społecznościowych określone zostały przez administratorów tych serwisów.
Twoje dane są przetwarzane także w celu wysyłki Newslettera marketingowego, za pośrednictwem którego informujemy Cię o nowościach, ciekawych ofertach, czy wydarzeniach, które nas dotyczą.
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest:
- nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na promowaniu własnej marki oraz budowaniu i utrzymaniu społeczności związanej z marką, a także odpowiedzi na niektóre zapytania;
- w przypadku skierowania do nas zapytania odnośnie możliwej współpracy, zakupu, podjęcia terapii podstawą przetwarzania Twoich danych- podstawa przetwarzania jest podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy albo niezbędność do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- Twoja zgoda na tworzenie danych na potrzeby statystyk strony
w serwisów społecznościowych(art. 6 ust. 1 lit. a RODO); - Twoja zgoda na otrzymywanie od nas Newslettera marketingowego (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
Jak długo przetwarzamy Twoje dane?
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe tak długo, jak jest to niezbędne dla realizacji opisanych w niniejszej Polityce Prywatności celów, w szczególności w celu realizacji naszych zobowiązań umownych i ustawowych, chyba że wcześniej wycofasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem wcześniejszego przetwarzania na jej podstawie.
Serwisy społecznościowe przetwarzają Twoje dane podczas korzystania z naszych fanpage’y dla celów własnych, nieobjętych niniejszą Polityką prywatności. Nie mamy wpływu na działania tych serwisów związane ze wspomnianym przetwarzaniem danych. W tej kwestii odsyłamy do polityki prywatności wybranych serwisów społecznościowych:
Zasady dotyczące danych na Facebooku.
Zasady dotyczące danych na portalu X (dawniej Twitter).
Zasady dotyczące danych na LinkedIn.
Zasady dotyczące danych na Instagramie.
Kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych?
Odbiorcą Twoich danych osobowych, czyli zewnętrznym podmiotem, który będzie mógł uczestniczyć w procesie przetwarzania Twoich danych w przypadku korzystania z naszych mediów społecznościowych, będą nasi zaufani podwykonawcy – dostawcy usług IT w zakresie hostingu danych oraz usług poczty służbowej, spółka Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Dublin 2, Irlandia administrująca serwis społecznościowy Facebook, a także LinkedIn Ireland Unlimited Company, administrująca serwis LinkedIn, jak również inni administratorzy serwisów społecznościowych.
Odbiorcą Twoich danych w zakresie newslettera będzie firma, która dostarcza nam narzędzie służące do wysyłki naszego Newslettera.
Charakter podania danych
Twoje dane osobowe – w tym adres IP, inne identyfikatory i inne informacje,
z momentem połączenia się przez Ciebie z naszymi fanpage’ami, są gromadzone za pośrednictwem plików cookie lub innych podobnych technologii.
W ramach korzystania z naszych fanpage’y zakres i cele przetwarzania danych w serwisach społecznościowych określane są przez administratorów tych serwisów.
W tej kwestii odsyłamy do polityki prywatności wybranych serwisów społecznościowych:
Zasady dotyczące danych na Facebooku.
Zasady dotyczące danych na portalu X (dawniej Twitter).
Zasady dotyczące danych na LinkedIn.
Zasady dotyczące danych na Instagramie.
Jakie prawa posiadasz?
Twoje prawa zostały wskazane w Części I niniejszej Polityki Prywatności.
Inne ważne informacje
Przetwarzanie Twoich danych osobowych przez serwisy społecznościowe może wiązać się z przekazywaniem Twoich danych osobowych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Szczegółów w tym zakresie musisz poszukiwać na stronach poszczególnych dostawców serwisów społecznościowych.
Część VIII. Szczegółowe informacje na temat plików cookies
Co to są pliki cookie i podobne technologie?
Plik cookie to plik tekstowy zapisywany przez serwer internetowy na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Jego treść może być pobrana i odczytana jedynie przez serwer, który utworzył dany plik. Pliki cookie są unikatowe dla używanej przeglądarki lub aplikacji mobilnej. Treść pliku cookie często składa się z identyfikatorów, nazw witryn internetowych oraz sekwencji liczb i liter.
Niezbędne pliki cookie
Co to są niezbędne pliki cookie i czy można je odrzucić?
Te pliki są niezbędne do działania witryny i nie mogą być wyłączone bez wpływu na korzystanie z niniejszej witryny. Te pliki cookie są zwykle umieszczane jedynie w odpowiedzi na konkretne czynności podejmowane przez użytkownika w witrynie. Korzystamy z tych plików cookie, ponieważ uważamy, że umożliwienie prawidłowego działania niniejszej witryny leży w uzasadnionym interesie naszym i naszych użytkowników.
Dlaczego używamy niezbędnych plików cookie?
Zwykle używamy tych plików do realizacji konkretnej funkcji witryny, np. zapamiętania zaakceptowania przez użytkownika treści Polityki Prywatności.
Jakie dane są zbierane i wykorzystywane przez niezbędne pliki cookie?
Niezbędne pliki cookie nie zbierają i nie wykorzystują danych osobowych.
Jak długo przechowujemy te dane?
Niezbędne pliki cookie to zwykle pliki cookie sesji, które przechowują dane jedynie przez czas wizyty użytkownika w witrynie, ale jeśli plik cookie obsługuje funkcję zapamiętania Twojej akceptacji Polityki Prywatności, dane są przechowywane dłużej, aby zapamiętać Cię podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie
Co to są analityczne pliki cookie i czy można je odrzucić?
Te pliki cookie, znane również jako „wydajnościowe pliki cookie”, „pomiarowe pliki cookie” lub „statystyczne pliki cookie”, pozwalają nam zliczać wizyty i źródła odwiedzin, dzięki czemu możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej witryny. Pomagają nam wiedzieć, które strony są najpopularniejsze i najmniej popularne, oraz sprawdzają, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po witrynie.
Używamy plików cookies, aby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje z naszą witryną, na przykład, aby sprawdzić, czy użytkownicy opuszczają pewne strony lub czy napotykają na nich problemy. Używamy plików cookie, ponieważ w uzasadnionym interesie monitorujemy działania i wydajność witryny. Zmieniając swoje ustawienia plików cookies.
Dlaczego używamy analitycznych plików cookie?
Używamy analitycznych plików cookie, aby umożliwić wykonywanie pomiarów i analiz. Dzięki tym plikom cookie możemy uzyskać między innymi następujące informacje:
– jakie witryny użytkownicy odwiedzają przed trafieniem do naszej witryny, na przykład czy gość trafił bezpośrednio do naszej witryny.
– jakie strony w naszej witrynie są najbardziej i najmniej popularne, ile czasu goście spędzają na każdej stronie i na każdej części danej strony, jakie łącza i przyciski klikają.
– jakiego urządzenia użytkownik używa do odwiedzania naszej witryny, np. informacje o marce i modelu, z jakiej przeglądarki i z jakiego systemu operacyjnego korzysta użytkownik.
Jakie dane są zbierane i wykorzystywane przez analityczne pliki cookie?
W plikach cookie z reguły zapisywany jest tylko zakodowany identyfikator. My nie mamy możliwości przeprowadzenia Twojej identyfikacji. Jednak identyfikator ten stanowi odsyłacz do serwerów analitycznych Google, pozwalając Google na stworzenie profilu określającego sposób korzystania z witryny przez użytkownika. Dane przeglądarki są przetwarzane również w wyniku odczytu pliku cookie, w tym dane techniczne urządzenia używanego do uzyskania dostępu do strony oraz jej lokalizacji.
Nie gromadzimy żadnych danych osobowych za pośrednictwem statystycznych plików cookie. Generalnie otrzymujemy tylko zagregowane dane o odwiedzających naszą stronę internetową. Google przetwarza jednak Twoje dane osobowe w celu dostarczenia nam tych zbiorczych statystyk. Ponadto, ponieważ inne witryny również korzystają z Google Analytics, Google nie ma tylko profilu tego, jak korzystasz z naszej witryny, ale także jak korzystasz z wielu innych witryn, które również korzystają z Google Analytics. Google może również powiązać informacje o plikach cookie z informacjami o koncie, jeśli użytkownik jest zalogowany do konta Google podczas przeglądania, aby utworzyć jeszcze bardziej szczegółowy profil na Twój temat. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google przetwarza twoje dane osobowe, zapoznaj się z Polityką prywatności Google.
Jak długo przechowujemy te dane?
Okres przechowywania analitycznych plików, w zależności od kraju oraz celu danego pliku cookie, może wynosić do roku. Na przykład niektóre pliki cookie są przechowywane na urządzeniu tylko podczas wizyty na stronie. Niektóre pliki cookie przechowują informacje przez 15 minut, inne mogą być przechowywane do ponad roku.
Jak mogę zmienić ustawienia cookie?
Więcej o tym, jak zarządzać plikami cookie w poszczególnych przeglądarkach dowiesz się tutaj:
Jeśli nie chcesz, aby ciasteczka analityczne Google Analytics były instalowane na Twoim urządzeniu, odwiedź stronę: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout