Regulamin Centrum Fiklon

Regulamin centrum diagnostyczno – terapeutycznego małego dziecka FIKLON wraz z regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną. Przygotowaliśmy też skróconą wersję zasad płatności, rezerwacji i odwołań.

Spis treści

Wszystkie elementy spisu treści zostaną pobrane i wyświetlone automatycznie na podstawie uzupełnionych danych w widgetach "Rozdział"

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

Wstęp i preambuła

Wartość odnośnika: Wst-p-i-preambu-a-

Wstęp i preambuła

Niniejszy Regulamin to Umowa pomiędzy nami a Tobą. Przestrzeganie tej Umowy pozwoli nam na właściwe świadczenie usług na Twoją rzecz oraz na rzecz Twojego małoletniego dziecka – naszego Pacjenta. 

 

Z treści Regulaminu dowiesz się jak FIKLON realizuje usługi, jak zapewnia jakość ich realizacji, chroni Twoje dane medyczne i osobowe, jakich systemów używa do ich przetwarzania.

 

Na podstawie Regulaminu zobowiązujesz się do:

  • Odpowiedniego, zgodnego z prawem i dobrymi obyczajami korzystania z naszego Serwisu;
  • Przestrzegania naszej polityki w zakresie rezerwacji, odwołania oraz potwierdzania naszych Usług, w tym ponoszenia opłat w przypadku braku odwołania wizyty w naszym Centrum z wyprzedzeniem wskazanym w Regulaminie;
  • Informowania nas o tym, w jaki sposób sprawowana jest władza rodzicielska nad małoletnim Pacjentem oraz poinformowania nas o zmianach w tym zakresie;
  • Współpracy z nami w procesie leczenia lub terapii, zapewnienia punktualnej obecności Pacjenta; Twojej obecności w naszym Centrum w trakcie wizyt małoletniego Pacjenta – nawet wówczas, gdy uzgodnisz ze Specjalistą, że nie będziesz obecny w gabinecie, gdzie przeprowadzone jest badanie.

Niniejszy Regulamin, w zakresie korzystania z naszego Serwisu stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną i reguluje zasady dotyczące prowadzenia Twojego Konta oraz sposobu dokonywania rezerwacji, zmian i anulowania Usług, a także zasady dotyczące uiszczania płatności za te usługi. 

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

I Postanowienia Ogólne

Wartość odnośnika: I-Postanowienia-Og-lne-1

I Postanowienia Ogólne

  1. Przedmiot Regulaminu. Niniejszy dokument określa zasady i warunki świadczenia Usług na rzecz Użytkowników,  Klientów oraz Pacjentów, w tym usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem strony www.fiklon.pl, w tym w szczególności warunki rezerwacji oraz odwoływania terminu Usług oraz zasady dotyczące płatności i rozliczeń za Usługi. Przedmiotem niniejszego Regulaminu są także prawa i obowiązki Klientów Centrum, którzy korzystają z Usług Centrum.
  2. Usługodawca. Podmiotem świadczącym Usługi, w tym usługi drogą elektroniczną, na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie, jest Fiklon Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, 30-552 Kraków, ul. ul. Wielicka 20, NIP: 6762655665, KRS: 0001068119, tel. 502 201 208 lub e-mail rejestracja@fiklon.pl. Usługodawca jest zarejestrowany jako podmiot leczniczy, wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą w dniu 6 czerwca 2024 r. (rozpoczęcie działalności od dnia 1 lipca 2024 r.), nr księgi 000000276753 i udziela świadczeń zdrowotnych w ramach Zakładu Leczniczego Fiklon NZOZ, a także jako  Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna Fiklon. Wszystkie Usługi świadczone są w ramach Centrum diagnostyczno – terapeutycznego małego dziecka FIKLON (dalej: Centrum).
  3. Sposób i forma udostępnienia Regulaminu. Aktualna treść Regulaminu jest publikowana na stronie internetowej www.fiklon.pl/regulamin oraz jest dostępna w Recepcji Centrum. Regulamin jest dostępny dla wszystkich przed zawarciem Umowy. Regulamin w wersji obowiązującej na dzień dokonania rezerwacji jest wysyłany Klientowi  w postaci pliku PDF jako załącznik do wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zawarcia Umowy o świadczenie Usług. 
  4. Pozostałe Regulaminy. Działalność Centrum reguluje Statut Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Fiklon, dostępny pod adresem www.fiklon.pl/statut, regulamin organizacyjny Podmiotu Leczniczego Fiklon Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, dostępny tutaj oraz odpowiednie przepisy prawa. W Centrum wprowadzono także Standardy ochrony małoletnich, których celem jest ochrona dzieci przed krzywdzeniem, dostępne tutaj www.fiklon.pl/regulamin-nzoz-fiklon. W zakresie nieuregulowanym przez niniejszy Regulamin zastosowanie znajdą ww. regulaminy lub odpowiednie przepisy prawa.
  5. Wymóg akceptacji Regulaminów. Umowa o świadczenie Usługi, w tym Usług elektronicznych, jest zawierana i realizowana na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Akceptacja Regulaminu jest warunkiem zawarcia i wykonania Umowy o świadczenie Usługi. Do stosowania zasad wynikających z niniejszego Regulaminu zobowiązani są Klienci oraz Pacjenci Centrum. Klienci, którzy zawierają umowę o świadczenie Usługi na rzecz małoletnich Pacjentów zobowiązani są do dołożenia wszelkich starań, aby małoletni Pacjenci przestrzegali postanowień niniejszego Regulaminu. 
  6. Wymóg potwierdzenia zapoznania się z Polityką Prywatności. Klient zobowiązany jest do złożenia oświadczenia potwierdzającego zapoznanie się z Polityką Prywatności regulującą zasady przetwarzania danych osobowych. Oświadczenie winno zostać złożone przed dokonaniem Zamówienia Usługi. 
  7. Adresaci Serwisu. Serwis jest przeznaczony zarówno dla Konsumenta, jak i dla Przedsiębiorcy, z zastrzeżeniem odrębności przewidzianych w Regulaminie.
  8. Właściwa reprezentacja Przedsiębiorcy. Osoba fizyczna, działająca w imieniu Przedsiębiorcy, zawierająca Umowę, akceptując Regulamin, potwierdza, że jest uprawniona do występowania w imieniu i na rzecz Przedsiębiorcy. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zażądania przedstawienia przez wyżej wskazaną osobę dokumentu potwierdzającego powyższe uprawnienia.
  9. Uprawnienia konsumenckie. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają, ani nie ograniczają jakichkolwiek uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

II Definicje

Wartość odnośnika: II-Definicje-2

II Definicje

Przez określenia użyte w Regulaminie należy rozumieć:

  1. Usługodawca – Fiklon Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, 30-552 Kraków, ul. Wielicka 20, NIP: 6762655665, KRS: 0001068119, tel +48 502 201 208, e-mail: rejestracja@fiklon.pl, świadcząca Usługi elektroniczne oraz Usługi na zasadach opisanych w Regulaminie;
  2. Użytkownik – każda osoba korzystająca z Serwisu i zapoznająca się z treściami w nim dostępnymi;
  3. Klient:
    1. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
    2. w wypadkach przewidzianych prawem także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
    3. osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną w rozumieniu przepisów Działu II tyt. II Księgi Pierwszej Kodeksu cywilnego,

która zamierza zawrzeć lub skutecznie zawarła Umowę o świadczenie Usług z Usługodawcą w sposób opisany w Regulaminie.

  1. Pacjent – osoba fizyczna, na rzecz której świadczone są Usługi, w tym małoletnie dziecko,
  2. Opiekun faktyczny – osoba sprawująca, bez obowiązku ustawowego, stałą opiekę nad pacjentem, który ze względu na wiek, stan zdrowia albo stan psychiczny opieki takiej wymaga;
  3. Opiekun prawny – osoba sprawująca pieczę nad osobą i majątkiem pozostającego pod opieką;
  4. Przedstawiciel ustawowy – osoba umocowana do działania w cudzym imieniu na podstawie ustawy; w przypadku małoletniego dziecka przedstawicielem ustawowym jest rodzic, który posiada władzę rodzicielską;
  5. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
  6. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  7. Przedsiębiorca – podmiot niebędący Konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zmierzający do zawarcia Umowy lub zawierający Umowę wyłącznie w celach związanych ze swoją działalnością gospodarczą, zawodową lub zarobkową, w tym prowadzonym lub zakładanym przedsiębiorstwem, a w szczególności przedsiębiorca w rozumieniu przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.
  8. Formularz kontaktowy – Usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie umożliwiający przesłanie zapytania, w tym w zakresie Produktu, a także złożenie zapytania w zakresie możliwości złożenia Zamówienia lub nawiązania współpracy;
  9. Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Serwisie umożliwiający utworzenie i zarejestrowanie Konta użytkownika;
  10. Formularz Zamówienia – Usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności przez dokonanie rezerwacji Usługi;
  11. Newsletter – Usługa elektroniczna, umożliwiająca otrzymywanie informacji handlowych oraz marketingowych od Usługodawcy;
  12. Konto (użytkownika) – Usługa elektroniczna oznaczona imieniem, adresem e-mail i hasłem (ciąg znaków alfanumerycznych i diakrytycznych oraz specjalnych) podanymi przez Klienta, stanowiącymi zbiór zasobów w systemie Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Klienta, w tym informacje o złożonych Zamówieniach oraz dane osobowe. Złożenie Zamówienia może nastąpić za pośrednictwem założonego Konta. Zarejestrowanie Konta wymaga podania imienia, adresu e-mail oraz ustanowionego hasła. Zalogowanie do zarejestrowanego Konta wymaga podania adresu e-mail oraz ustanowionego do Konta hasła. Poprzez konto rozumie się system elektronicznej dokumentacji medycznej o nazwie „Medyc” prowadzony przez spółkę Qbusoft Sp. z o. o. z siedzibą w Gdańsku, ul. Heweliusza 11/819, 80-890 Gdańsk pod dedykowanym adresem https://aplikacja.medyc.pl/FiklonPortal/
  13. Usługa – usługa świadczona osobiście przez Specjalistę w siedzibie Centrum, w tym Konsultacja, Diagnoza, Terapia indywidualne i grupowa, prowadzenie Warsztatów, Kursów lub Szkoleń oraz grup wsparcia dla rodziców i innych zainteresowanych osób;
  14. Specjalista – osoba fizyczna posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, bezpośrednio odpowiedzialna za świadczenie Usług na rzecz Pacjentów w imieniu Usługodawcy;
  15. Umowa o świadczenie Usług – umowa o świadczenie usług zawierana lub zawarta na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Umowa zawarta jest w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie przez Usługodawcę oferty Klienta albo w momencie dokonania osobistej rezerwacji w Recepcji Centrum.
  16. Regulamin – niniejszy Regulamin określający prawa i obowiązki Klienta i Usługodawcy.
  17. Serwis – strona internetowa Usługodawcy dostępna pod adresem www.fiklon.pl zawierające treści informacyjne skierowane do Klientów w ramach której dostępne jest Konto użytkownika.
  18. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta lub innych podmiotów za pośrednictwem Serwisu w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  19. Polityka Prywatności i cookies – regulamin zawierający informacje wymagane przez art. 13 RODO oraz odnoszące się do wykorzystania plików cookies, dostępny pod adresem www.fiklon.pl/polityka-prywatnosci
  20. Kodeks cywilny – Ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. 2018 r. poz. 1025).
  21. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 123).
  22. Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 134).
  23. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

III Ogólne warunki świadczenia usług elektronicznych

Wartość odnośnika: III-Og-lne-warunki-wiadczenia-us-ug-elektronicznych-3

III Ogólne warunki świadczenia usług elektronicznych

  1. Funkcjonalność Serwisu. Serwis umożliwia Użytkownikom przeglądanie jego treści, skierowanie zapytania za pośrednictwem dostępnych Formularzy kontaktowych, a także założenie Konta i dokonanie rezerwacji, zmiany lub odwołania Usługi oraz możliwość przeglądania udostępnionych przez Fiklon wybranych dokumentów, w tym dokumentacji medycznej. 
  2. Korzystanie z Serwisu. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za niewłaściwe korzystanie z Serwisu, w szczególności za korzystanie z niego w sposób sprzeczny z przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego oraz niniejszym Regulaminem. Użytkownika obowiązuje bezwzględny i nieograniczony w czasie i miejscu zakaz dostarczania jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym. Użytkownik zobowiązany jest do podawania prawdziwych danych. 
  3. Odpłatność korzystania z Serwisu. Korzystanie z funkcjonalności udostępnionej przez Usługodawcę w Serwisie jest co do zasady nieodpłatne. Obowiązek zapłaty powstaje w związku z zawarciem Umowy o świadczenie Usługi, w związku z dokonaną rezerwacją.
  4. Konto użytkownika. Korzystanie z Konta możliwe jest po skutecznym wypełnieniu Formularza rejestracji. W Formularzu rejestracji należy podać imię, adres e-mail, jak również ustanowić hasło dostępu. Założenie Konta jest dobrowolne. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za niewłaściwe korzystanie ze swojego Konta, w szczególności za korzystanie z niego w sposób sprzeczny z przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego oraz niniejszym Regulaminem. Klient obowiązany jest do nieudostępniania swojego Konta innym Klientom ani osobom trzecim niezależnie od podstawy prawnej udostępnienia Konta. Klient nie może korzystać z Konta innego Klienta.
  5. Usunięcie Konta. Usługa Konta świadczona jest przez czas nieokreślony. Usługodawca jest uprawniony do wypowiedzenia usługi Konta w trybie natychmiastowym w przypadku naruszania niniejszego Regulaminu przez Klienta. Usługodawca może także wypowiedzieć usługę Konta z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia w przypadku braku aktywności Klienta. Klient może żądać usunięcia swojego Konta w każdym czasie, przesyłając odpowiednie żądanie na adres e-mail Usługodawcy. Usunięcie Konta nie ma wpływu na realizację Zamówień, które są w toku. Usunięcie Konta nie jest równoznaczne z usunięciem wszystkich danych osobowych oraz historii Zamówień Klienta, o ile Usługodawca ma ważną podstawę do przetwarzania tych danych.
  6. Newsletter. Usługodawca, za uprzednią zgodą Użytkownika, świadczy Usługę elektroniczną Newsletter, za pośrednictwem informuje o swojej działalności i przesyła informacje marketingowe i handlowe. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieokreślony, do czasu wycofania zgody przez Użytkownika.
  7. Formularz zamówienia. Korzystanie przez Klienta z Formularza zamówienia rozpoczyna się w momencie dokonania wyboru Usługi lub Usług. Złożenie Zamówienia następuje niezwłocznie po wypełnieniu Formularza zamówienia i zaznaczeniu pola oznaczonego jako potwierdzenie zamówienia. 
  8. Zamówienie. Złożenie Zamówienia następuje niezwłocznie po potwierdzeniu przez Klienta wszelkich szczegółów dotyczących Zamówienia, a także po potwierdzeniu przez Klienta, że zna i akceptuje postanowienia Polityki prywatności i Regulaminu.  
  9. Okres świadczenia usług elektronicznych. Usługi polegające na udostępnianiu Serwisu oraz jego funkcjonalności świadczone są Klientowi przez czas nieoznaczony.
  10. Pozytywne warunki techniczne korzystania z Serwisu. Korzystanie z pełnej funkcjonalności Serwisu jest możliwe po spełnieniu przez Klienta wszystkich poniższych warunków technicznych:
    1. posiadanie systemu operacyjnego Windows/Linux z konsolą graficzną, systemu Mac OS, lub dowolnego innego systemu operacyjnego obsługującego przeglądarki wskazane w pkt. 5.
    2. posiadanie dostępu do Internetu,
    3. posiadanie aktywnego adresu poczty elektronicznej (e-mail),
    4. korzystanie z urządzenia końcowego wyposażonego w kartę graficzną obsługującą rozdzielczość poziomą powyżej 1024 pikseli,
    5. korzystanie z jednej z następujących przeglądarek: Microsoft Edge, Firefox 16, Chrome 26, Safari 6.1, Opera 15 lub ich nowszych wersji
    6. włączona obsługa JavaScript oraz plików cookie.
  11. Negatywne warunki techniczne korzystania z Serwisu. Używanie przestarzałych i nieaktualnych przeglądarek internetowych może wpłynąć na brak możliwości korzystania z pełnej funkcjonalności Serwisu. 
  12. Prace konserwacyjne. Usługodawcy przysługuje prawo okresowego zawieszenia świadczenia dostępności Serwisu w związku z przeprowadzaniem niezbędnych prac konserwacyjnych lub mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa danych Klienta oraz w sposób zapewniający jak najmniejszą uciążliwość dla Klienta. 
  13. Bezpieczeństwo Serwisu. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów w związku z działaniem Serwisem, Usługodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług elektronicznych.
  14. Wyłączenie odpowiedzialności Usługodawcy. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie komputerowym, systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi korzystanie ze Serwisu i oferowanych za jego pośrednictwem Usług elektronicznych oraz niedostępności Serwisu z powodu siły wyższej.
  15. Reklamacje Usług elektronicznych. Wszelkie reklamacje odnoszące się do Usług elektronicznych mogą być składane w formie elektronicznej na adres: rejestracja@fiklon.pl, lub adres korespondencyjny ul. Wielicka 20, 30-552 Kraków. Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni.
  16. Prawa autorskie. W Serwisie znajdują się treści chronione prawem własności intelektualnej, w szczególności utwory chronione prawem autorskim (treść, układ graficzny, grafiki, zdjęcia, filmy itp.) oraz znaki towarowe. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania praw własności intelektualnych (w tym autorskich praw majątkowych oraz praw własności przemysłowej takich jak prawa wynikające z rejestracji znaków towarowych) przysługujących Usługodawcy oraz podmiotom trzecim. 
  17. Koszty porozumiewania się na odległość. W przypadku zawierania umowy na odległość Klient ponosi zwykłe koszty korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia Umowy i nie jest obciążany dodatkowymi kosztami przez Usługodawcę.

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

IV Ogólne zasady Rezerwacji Usług

Wartość odnośnika: IV-Og-lne-zasady-Rezerwacji-Us-ug-4

IV Ogólne zasady Rezerwacji Usług

  1. Rodzaje Usług. Centrum świadczy następujące Usługi:
    • Konsultacja specjalistyczna – indywidualna wizyta u Specjalisty, o specjalizacji innej niż medyczna;
    • Konsultacja lekarska – indywidualna wizyta u Specjalisty o specjalizacji lekarskiej;
    • Terapia – seria Konsultacji z wybranym Specjalistą, której cel jest określony przez Specjalistę oraz Pacjenta;
    • Diagnoza jednospecjalistyczna (prosta) – diagnoza dokonywana przez jednego Specjalistę;
    • Diagnoza wielospecjalistyczna (złożona) – diagnoza dokonywana przez zespół Specjalistów;
    • Sporządzenie Opinii/Zaświadczenia – usługa, polegająca na wydaniu odpowiedniego dokumentu, potwierdzającego przebieg oraz wnioski w związku z wykonaniem konkretnej Usługi;
    • Pakiet na udział w zajęciach grupowych –  możliwość cyklicznego uczestnictwa w zajęciach grupowych o wybranej tematyce lub celu;
    • Pakiet na udział w zajęciach indywidualnych (Terapii/Konsultacjach) – możliwość zakupu pakietu wizyt w ramach terapii u wybranego Specjalisty oraz cyklicznej rezerwacji wybranych terminów wizyt;
    • Udział w Wydarzeniu – możliwość zakupu biletu na udział w Wydarzeniu organizowanym przez Centrum, w tym grupie wsparcia, kursie, szkoleniu, warsztatach. 
  2. Szczegółowy opis Usług. Cennik. Cena poszczególnych Usług uwidoczniona jest w Serwisie w zakładce „Cennik” oraz jest dostępna w Recepcji Centrum. Cennik zawiera także szczegółowy opis poszczególnych Usług świadczonych w Centrum. 
  3. Diagnoza złożona zindywidualizowana. W przypadku Diagnozy złożonej możliwe jest uzgodnienie sposobu wykonania Usługi w taki sposób, aby była ona indywidualnie dopasowana dla danego Pacjenta, w szczególności w sposób uwzględniający dotychczas przeprowadzone badania. W takim wypadku cena Diagnozy uzgadniania jest indywidualnie. 
  4. Promocje. Usługodawca może organizować akcje promocyjne polegające w szczególności na przyznawaniu rabatów lub innych korzyści dla Klientów. O akcjach promocyjnych Usługodawca informuje za pośrednictwem Serwisu, Newslettera lub ogłoszenia w Centrum. Ceny niektórych Usług, a także warunki płatności mogą wyjątkowo zostać ustalone indywidualnie przez Usługodawcę i Klienta, co ma miejsce w szczególności w przypadku Usług złożonych, wymagających odbycia szeregu Konsultacji lub badań.
  5. Zaproszenie do zawarcia Umowy. Ogłoszenia, cenniki, reklamy i inne informacje o Usługach uwidocznione w Serwisie stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  6. Sposoby Rezerwacji (zamówienia) Usługi. Usługi odbywają się wyłącznie po wcześniejszym umówieniu terminu. Klient, który chce zarezerwować Usługę ma do wyboru następujące możliwości:
    • Osobiste zamówienie Usługi w Recepcji Centrum;
    • Telefoniczne lub mailowe zamówienie Usługi;
    • Zamówienie Usługi przez Konto w Serwisie.
  7. Zamówienie Usługi przez Konto. Aby zamówić Usługę za pośrednictwem Serwisu Klient loguje się na swoje Konto lub zakłada je, a następnie dokonuje wyboru Usługi i jej terminu. W Formularzu zamówienia konieczne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko osoby fizycznej, adres e-mail, numer telefonu oraz hasła do Konta. Kupujący zobowiązany jest do weryfikacji poprawności podawanych danych. Po wypełnieniu wszystkich obowiązkowych pól Klient ma możliwość zapoznania się z podsumowaniem Zamówienia, a w przypadku jego akceptacji, kliknięcia w przycisk „Rezerwuj”. Powyższe równoznaczne jest ze złożeniem Zamówienia oraz obowiązkiem zapłaty. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje na wskazany w Zamówieniu adres poczty elektronicznej, potwierdzenie przyjęcia Zamówienia (przyjęcie przez Usługodawcę oferty zawarcia Umowy o świadczenie Usług, złożone przez Klienta). Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości od Usługodawcy, o której mowa zdaniu poprzednim, zostaje zawarta prawnie wiążąca Umowa o świadczenie Usługi pomiędzy Usługodawcą a Klientem.
  8. Zamówienie przez infolinię. Klient ma możliwość złożenia Zamówienia na Usługę (rezerwacji) za pośrednictwem infolinii. Klient ustala wszystkie szczegóły dotyczące Usługi z konsultantem Usługodawcy, a także zobowiązany jest do podania danych umożliwiających dokonanie rezerwacji. Niezwłocznie po rozmowie telefonicznej na podany przez Klienta adres e-mail zostaje wysłana wiadomość, w odpowiedzi na którą należy potwierdzić Zamówienie oraz dokonać płatności. Umowa o świadczenie Usługi zostaje zawarta po dokonaniu płatności. Brak potwierdzenia zamówienia za pośrednictwem wiadomości e-mail w czasie 24 godzin wymaga ponownego złożenia Zamówienia. 
  9. Rozpoczęcie świadczenia Usług. W celu świadczenia jak najwyższej jakości Usług Usługodawca powinien przystąpić do wykonania Usługi jeszcze przed terminem wizyty w Centrum. W tym celu Usługodawca może przesłać do Klienta ankiety, kwestionariusze, zadania do wykonania lub inne dokumenty, które stanowią element Usługi. W przypadku Usług Diagnozy, w szczególności Diagnozy złożonej, Usługodawca podejmuje także czynności o charakterze organizacyjnym, w szczególności kompletuje odpowiedni Zespół Specjalistów i ustala proponowane terminy wizyt diagnostycznych, zapoznaje się z otrzymaną dokumentacją Pacjenta oraz planuje poszczególne czynności w ramach Usługi. Aby umożliwić Usługodawcy jak najszybsze przystąpienie do świadczenia Usług Klient przy składaniu zamówienia może złożyć oświadczenie o żądaniu rozpoczęcia wykonania Usługi, jeśli rozpoczęcie wykonania Usługi ma się rozpocząć przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W takim wypadku Klient musi oświadczyć, że przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez przedsiębiorcę. W przypadku braku złożenia ww. oświadczenia Usługodawca nie ma obowiązku przystępowania do wykonania Umowy przed upływem terminu do dostąpienia od Umowy.
  10. Metody płatności. Klient, który składa Zamówienie w Serwisie oraz korzysta z infolinii ma do wyboru następujące metody płatności:
    • Płatność przelewem bankowym na numer konta  Usługodawcy o numerze
82 1090 1665 0000 0001 5846 5989, prowadzonego przez Santander Bank S.A.
    • Płatność szybkim przelewem elektronicznym, dokonywane za pomocą PayU, PayU S.A., ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań, NIP: 779-23-08-495.
    • Klient, który dokonuje rezerwacji osobiście w Centrum może skorzystać także z płatności gotówką lub kartą płatniczą. 
  11. Zasady dokonywania płatności za Usługi są następujące:
    • Płatność za Konsultację. Płatność za każdą Konsultację odbywa się zawsze z góry, za pomocą przelewu elektronicznego, co najmniej 48 godzin przed ustalonym terminem Usługi. – Płatność za Terapię. W przypadku pierwszej Konsultacji w ramach Terapii płatność musi nastąpić z góry, za pomocą przelewu elektronicznego, co najmniej 48 godzin przed ustalonym terminem Usługi. Płatność za kolejne Konsultacje może być dokonywana z góry lub w Centrum po zrealizowanej wizycie.
    • Płatność za Pakiety/ udział w Wydarzeniu. Płatność za Pakiety zajęć indywidualnych lub grupowych oraz za udział w Wydarzeniu odbywa się zawsze z góry, za pomocą przelewu elektronicznego, co najmniej 48 godzin przed ustalonym terminem Usługi lub pierwszym spotkaniem w ramach Pakietu Usług.
    • Płatność za Opinię/Zaświadczenie. Płatność za Opinię lub zaświadczenie następuje najpóźniej przy wydaniu dokumentu w Centrum.
    • Płatność za Diagnozy:
      1. W przypadku Diagnozy prostej płatność musi nastąpić z góry , za pomocą przelewu elektronicznego, co najmniej 48 godzin przed ustalonym terminem Usługi;
      2. W przypadku Diagnozy złożonej standardowej następuje w całości z góry, jednak możliwe jest rozłożenie płatności na raty- 60% przed rozpoczęciem Diagnozy oraz 40% przed wydaniem Opinii; jednak możliwość płatności w ratach wymaga indywidualnego uzgodnienia z Usługodawcą;
      3. w przypadku Diagnozy złożonej zindywidualizowanej następuje w całości z góry, bez możliwości rozłożenia na raty. 
  12. Zasady dotyczące płatności przelewem bankowym. Przedpłatę za pomocą przelewu bankowego uważa się za dokonaną po jej zaksięgowaniu na rachunku bankowym Usługodawcy. Jeśli opłata dokonywana jest przez przelew tradycyjny na konto bankowe, po dokonaniu płatności prosimy o przesłanie potwierdzenia transakcji na adres e-mail: rejestracja@fiklon.pl lub dowód zapłaty Klient powinien okazać Recepcji.  
  13. Faktura VAT. Klient będący Przedsiębiorcą, który chce uzyskać fakturę VAT, powinien poinformować o tym Usługodawcę przed dokonaniem płatności i przesłać wszystkie dane niezbędne do jej wystawienia za pośrednictwem poczty e-mail lub osobiście w Centrum. Faktura VAT będzie przesłana na adres e-mail  Klienta lub przekazane w czasie osobistej wizyty w Centrum.
  14. Akceptacja Regulaminów i Polityki Prywatności. Przed złożeniem Zamówienia Klient zobowiązany jest do akceptacji niniejszego Regulaminu  oraz potwierdzenia zapoznania się z Polityką Prywatności. 
  15. Skutki braku płatności. Umowa o świadczenie Usługi ulega rozwiązaniu w terminie 7 dni od złożenia Zamówienia, w przypadku nieotrzymania przez Usługodawcę zapłaty. Jeżeli Zamówienie zostanie złożone w terminie krótszym niż 7 dni przed umówionym terminem Usługi to brak uiszczenia płatności w terminie co najmniej 48h przed umówionym terminem Usługi jest traktowane jak rezygnacja z Usługi i powoduje konsekwencje wskazane w pkt. V ust. 5.

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

V Zasady Odwoływania i Zmiany Terminu Usług

Wartość odnośnika: V-Zasady-Odwo-ywania-i-Zmiany-Terminu-Us-ug-5

V Zasady Odwoływania i Zmiany Terminu Usług

  1. Obowiązek potwierdzenia Usługi. Klient, który złożył Zamówienie na Usługę (rezerwację) otrzymuje przypomnienie o terminie Usługi w formie wiadomości SMS lub telefonicznie. Klient zobowiązany jest do potwierdzenia Usługi ww. terminie i przyjmuje do wiadomości, że brak potwierdzenia Usługi będzie skutkować jej odwołaniem (anulowaniem), przy czym Usługodawca zobowiązany jest podjąć co najmniej dwie próby skontaktowania się z Klientem.
  2. Dostępność Specjalistów. Terminy Usług są ustalane w zależności od dostępności Specjalistów.
  3. Sesje w ramach Usługi Terapii. W przypadku, gdy Klient korzysta z kolejnych wizyt w ramach Usługi terapii terminy wizyt ustalane są bezpośrednio ze Specjalistą lub Recepcją Centrum i nie wymagają potwierdzenia wskazanego w ust. 1.
  4. Zasady zmiany terminu Usług przez Pacjenta. Zmiana terminów poszczególnych Usług przez Pacjenta możliwa jest na następujących zasadach:
    1. Konsultacja specjalistyczna, Konsultacja lekarska, Konsultacja w ramach Terapii – zmiana terminu na 48h przed umówionym terminem Konsultacji jest możliwa bez ponoszenia kosztów, zmiana terminu pomiędzy 24h a 48h przed terminem Konsultacji powoduje konieczność poniesienia opłaty w wysokości 50% kosztów Konsultacji, natomiast zmiana terminu w czasie krótszym niż 24h przed terminem Konsultacji powoduje konieczność poniesienia 100% kosztów Konsultacji, a nowy termin traktowany jest jak odrębna Konsultacja;
    2. Diagnoza prosta – zmiana terminu wizyty w ramach Diagnozy prostej bez ponoszenia kosztów przed terminem wizyty możliwa jest wyłącznie w przypadku pojedynczego terminu wizyty oraz w terminie dłuższym niż 48 h przed rozpoczęciem wizyty, w pozostałych przypadkach oraz w przypadku zmiany terminu kolejnych wizyt w ramach Diagnozy zmiana terminu możliwa jest wyłącznie za opłatą 450 zł (w przypadku wizyty lekarskiej) oraz 170 zł (w przypadku wizyty u innego Specjalisty);
    3. Diagnoza złożona – zmiana terminu wizyty w ramach Diagnozy złożonej bez ponoszenia kosztów przed terminem wizyty możliwa jest wyłącznie w przypadku pojedynczego terminu wizyty, w terminie dłuższym niż 48 h przed rozpoczęciem wizyty, w pozostałych przypadkach oraz w przypadku zmiany terminu kolejnych wizyt w ramach Diagnozy zmiana terminu możliwa jest wyłącznie za opłatą 450 zł (w przypadku wizyty lekarskiej) oraz 170 zł (w przypadku wizyty u innego Specjalisty) lub 600 zł (w przypadku wizyty u zespołu Specjalistów);
    4. Pakiet zajęć indywidualnych – zmiana terminu możliwa jest na 48h przed umówionym terminem bez ponoszenia kosztów, jednak wyłącznie w zakresie jednego spotkania, w przypadku kolejnych zmian terminów Pacjent zobowiązany jest do pokrycia opłaty dodatkowej w kwocie 100 zł, natomiast w przypadku zmiany terminu na krócej niż 24 h przed terminem zajęć termin przepada i Pacjent pokrywa pełen koszt zajęć;
    5. Pakiet zajęć grupowych – zmiana terminu zajęć nie jest możliwa z uwagi na rodzaj zajęć, Usługodawca może  jednak zapewnić możliwość odrobienia jednego terminu zajęć w terminie dodatkowym, wskazanym przez Usługodawcę, przy czym w przypadku nie zebrania się grupy dzieci Usługodawca zastrzega, że dodatkowe zajęcia mogą mieć charakter indywidualny;
    6. Udział w Wydarzeniu – brak możliwości zmiany terminu.
  5. Zasady rezygnacji z Usług przez Pacjenta. Pacjent ma możliwość rezygnacji z zarezerwowanych Usług na następujących zasadach:
    1. Konsultacja specjalistyczna, lekarska, Konsultacja w ramach Terapii – Pacjent ma prawo do rezygnacji z Usługi na 48h przed terminem jej rozpoczęcia z pełnym zwrotem kosztów, w przypadku rezygnacji na krócej niż 48h przed terminem Usługi i dłużej niż 24h przed tym terminem Pacjent ma prawo do zwrotu 50% uiszczonej opłaty za Usługę, natomiast w przypadku rezygnacji na krócej niż 24h przed terminem Usługi Pacjent ponosi pełny koszt Usługi;
    2. Diagnoza prosta – w przypadku rezygnacji przed upływem 48h przed terminem pierwszej wizyty w ramach Diagnozy Usługodawca uprawniony jest do potrącenia 10% wartości Diagnozy z opłaty uiszczonej przez Pacjenta, w przypadku rezygnacji na krócej niż 48h przed terminem pierwszej wizyty w ramach Diagnozy Usługodawca uprawniony jest do potrącenia 20% wartości Diagnozy, a w przypadku rezygnacji z Diagnozy po pierwszej wizycie- do potrącenia 50% wartości Diagnozy;
    3. Diagnoza złożona – w przypadku rezygnacji przed upływem 48h przed terminem pierwszej wizyty w ramach Diagnozy Usługodawca uprawniony jest do potrącenia 10% wartości Diagnozy z opłaty uiszczonej przez Pacjenta, w przypadku rezygnacji na krócej niż 48h przed terminem pierwszej wizyty w ramach Diagnozy Usługodawca uprawniony jest do potrącenia 20% wartości Diagnozy, a w przypadku rezygnacji z Diagnozy po pierwszej wizycie – do potrącenia 30% wartości Diagnozy,  natomiast w przypadku rezygnacji po 2 wizytach – 50% wartości Diagnozy (z zastrzeżeniem, że Pacjent w celu uzyskania wyników z odpowiedniej części Diagnozy, np. wybranych badań, musi pokryć koszty odpowiedniej części Diagnozy, co może wiązać się z koniecznością dopłaty), a w przypadku rezygnacji po 3 wizytach Pacjent zobowiązany jest do pokrycia 100% kosztów Diagnozy;
    4. Opinia/Zaświadczenie – brak możliwości zwrotu uiszczonej opłaty;
    5. Pakiet zajęć indywidualnych – w przypadku rezygnacji z Pakietu przed jego rozpoczęciem Usługodawca jest uprawniony do potrącenia ze zwracanej opłaty kwoty za pierwsze zajęcia, natomiast w przypadku rezygnacji w trakcie trwania Pakietu Usługodawca potrąci kwotę wykorzystanych zajęć oraz cenę za jedne niewykorzystane zajęcia, przy czym w przypadku rezygnacji po odbyciu 8 lub więcej zajęć Usługodawca nie zwraca żadnej części opłaty należnej za Pakiet;
    6. Pakiet zajęć grupowych – w przypadku rezygnacji z Pakietu przed jego rozpoczęciem  Usługodawca jest uprawniony do potrącenia ze zwracanej opłaty kwoty za trzy zajęcia, natomiast w przypadku rezygnacji w trakcie trwania Pakietu Usługodawca potrąci kwotę wykorzystanych zajęć oraz cenę za trzy niewykorzystane zajęcia, przy czym w przypadku rezygnacji pod odbyciu 3 lub więcej zajęć Usługodawca nie zwraca żadnej części opłaty należnej za Pakiet;
  6. Tabela. Tabela przedstawiająca szczegółowo zasady zmiany terminów oraz odwołania Usług stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
  7. Odwołanie Usługi przez Usługodawcę. Usługodawca ma możliwość odwołania zaplanowanej Usługi wyłącznie z ważnych, uzasadnionych przyczyn (np.: nieobecność Specjalisty, brak możliwości zapewnienia zastępstwa, inne zdarzenia losowe lub spowodowane siłą wyższą), o czym niezwłocznie poinformuje Klienta. W przypadku odwołania Usługi Usługodawca zaproponuje nowy termin Usługi albo dokona zwrotu uiszczonej płatności w pełnej wysokości, wedle ustaleń z Klientem. W przypadku niestawienia się przez Specjalistę na wizytę bez wcześniejszego jej odwołania z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem Pacjent, poza zwrotem uiszczonej płatności, jest uprawniony do skorzystania z 50% zniżki na kolejną wizytę tego samego rodzaju. 
  8. Sposób odwołania. Odwołanie zarezerwowanego terminu Usługi jest możliwe telefonicznie pod nr tel. +48 502 201 208 lub przez e-mail na adres rejestracja@fiklon.pl albo za pośrednictwem Konta w Serwisie. 
  9. Zwrot kosztów. Zwrotu uiszczonej ceny Usługi w przypadku regulaminowego odwołania opłaconej z góry Usługi, z uwzględnieniem zasad wskazanych w pkt 4-6 powyżej, Usługodawca dokona w terminie 7 dni od dnia odwołania zarezerwowanego terminu wizyty na rachunek bankowy, z którego opłata została dokonana.

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

VI Zobowiązania przedstawicieli ustawowych oraz opiekunów prawnych i faktycznych w związku ze świadczeniem Usług

Wartość odnośnika: VI-Zobowi-zania-przedstawicieli-ustawowych-oraz-opiekun-w-prawnych-i-faktycznych-w-zwi-zku-ze-wiadczeniem-Us-ug-6

VI Zobowiązania przedstawicieli ustawowych oraz opiekunów

  1. Obowiązek podania danych. W celu umożliwienia świadczenia Usług oraz przestrzegania przez Usługodawcę obowiązków prawnych związanych ze świadczeniem usług na rzecz małoletnich dzieci przedstawiciele ustawowi lub opiekunowie prawni lub faktyczni (dalej łącznie zwani Opiekunami) zobowiązani są do podania prawdziwych i aktualnych danych osobowych małoletniego dziecka, danych osobowych obydwojga rodziców lub opiekunów małoletniego dziecka, a także przekazać informacje dotyczące sprawowania władzy rodzicielskiej nad małoletnim dzieckiem – za pośrednictwem Serwisu albo przed rozpoczęciem pierwszej wizyty w Centrum. W przypadku wątpliwości Usługodawca może zażądać przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających przekazane dane. 
  2. Obowiązek informowania o zmianach. Opiekunowie dziecka zobowiązani są do niezwłocznego informowania Usługodawcy o zmianach w zakresie danych wskazanych w ust. 1, w tym w szczególności w zakresie sprawowania władzy rodzicielskiej nad małoletnim dzieckiem. 
  3. Opiekun faktyczny. Małoletnie dziecko może przebywać w Centrum pod opieką opiekuna faktycznego, pod warunkiem posiadania przez tego opiekuna pisemnego upoważnienia od przedstawicieli ustawowych lub opiekunów prawnych do sprawowania takiej opieki. 
  4. Obowiązek współpracy. Opiekun jest zobowiązany do współpracy ze Specjalistą realizującym Usługę, udzielania mu wszelkich niezbędnych informacji, w tym dotyczących stanu zdrowia, a także do zapewnienia, aby małoletni Pacjent zjawił się w Centrum z odpowiednim wyprzedzeniem, pozwalającym na punktualne zrealizowanie Usługi. Opiekun jest zobowiązany do udzielenia prawdziwych informacji i przedłożenia Poradni wskazanych dokumentów potrzebnych do prawidłowego wykonania Usługi przez Poradnię.
  5. Skutki spóźnienia. Na skutek spóźnienia Pacjenta wizyta zostanie skrócona o czas spóźnienia. Z uwagi na zaplanowany grafik Specjalistów nie ma możliwości wydłużenia wizyty Pacjenta, który się spóźnił. W przypadku zajęć grupowych spóźniony Pacjent zostanie dopuszczony do zajęć, pod warunkiem, że Specjalista uzna, że nie zakłóci to przebiegu trwających zajęć.
  6. Obowiązek obecności. Opiekun małoletniego Pacjenta zobowiązany jest do przebywania na terenie Centrum przez cały czas świadczenia Usługi na rzecz małoletniego Pacjenta oraz odebrania go po zakończeniu Usługi. 
  7. Uczestnictwo Opiekuna. Opiekunowie mają prawo do przebywania z dzieckiem na zajęciach terapeutycznych. Specjalista ma prawo poprosić Opiekunów o opuszczenie sali lub przeciwnie – o towarzyszenie Dziecku podczas zajęć, jeśli podnosi to efektywność terapii, w szczególności w sytuacji, gdy Dziecko swoim zachowaniem utrudnia wykonywanie terapii. 
  8. Brak możliwości realizacji Usługi. W sytuacjach szczególnych, gdy zachowanie małoletniego Pacjenta uniemożliwia wykonywanie Usługi, Specjalista może przerwać świadczenie Usługi. W takiej sytuacji Opiekun Dziecka jest zobowiązany do uregulowania całości należności za wizytę.

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

VII Zasady świadczenia Usług w Centrum

Wartość odnośnika: VII-Zasady-wiadczenia-Us-ug-w-Centrum-7

VII Zasady świadczenia Usług w Centrum

  1. Specjaliści. Usługodawca wykonuje Usługi za pośrednictwem osób posiadających odpowiednie kwalifikacje.
  2. Stan zagrożenia życia i zdrowia. W stanach zagrożenia zdrowia i życia małoletniego Pacjenta lub innych osób Specjaliści mają prawo zatrzymać Pacjenta w Centrum i wezwać odpowiednie służby ratownicze celem udzielenia Pacjentowi lub innej osobie odpowiedniej pomocy.
  3. Odpłatność świadczenia Usług. Centrum świadczy usługi odpłatnie. Wynagrodzenie za świadczone Usługi określone jest w cenniku znajdującym się w Recepcji Centrum.
  4. Odmowa świadczenia Usług. W uzasadnionych przypadkach Centrum może odmówić lub zaprzestać świadczenia Usług osobom indywidualnym oraz innym podmiotom, w szczególności w przypadku braku terminowego uiszczania płatności za Usługi lub nieodpowiedniego, niezgodnego z zasadami współżycia społecznego, zachowania prezentowanego przez Klientów lub wyczerpania możliwości terapeutycznych lub diagnostycznych przez Specjalistów. Decyzję o odmowie lub zaprzestaniu świadczenia dalszych Usług podejmuje Dyrektor. 
  5. Dokumentacja Pacjentów. Centrum prowadzi dokumentację klientów zgodnie z wymaganiami obowiązującego prawa oraz wewnętrznymi procedurami. Dokumentacja medyczna, diagnostyczna i terapeutyczna jest sporządzana według obowiązujących zasad prawnych, przechowywana w siedzibie Centrum, poufna i chroniona przed dostępem osób postronnych.
  6. Czas trwania konsultacji i zajęć terapeutycznych. Standardowy czas trwania pojedynczej Konsultacji i zajęć terapeutycznych wynosi 50 minut. W przypadku Warsztatów i grup wsparcia, czas trwania zajęć jest określony w harmonogramie danej Usługi.
  7. Wydawanie zaświadczeń. Wydawanie zaświadczeń o odbytej terapii jest możliwe na pisemny wniosek Opiekuna, z podaniem celu, w jakim zaświadczenie ma być wydane oraz komu ma być okazane. Zaświadczenie może zawierać informacje o liczbie odbytych wizyt, datach wizyt i o tym kto uczestniczył w wizytach. Zaświadczenie nie odnosi się do treści wizyt.
  8. Kompleksowość świadczonej Usługi. Usługi świadczone przez Usługodawcę mają charakter kompleksowy, tj. nakierowane są na udzielenie jak najszerszej pomocy małoletniemu Pacjentowi, w zakresie specjalizacji Centrum. Z tego względu Klient, który zamawia Usługę (dokonuje rezerwacji) rozumie i akceptuje, że w celu jak najlepszego wykonania Usługi Specjaliści Centrum mogą konsultować się ze sobą w sprawie małoletniego Pacjenta, na rzecz którego świadczona jest Usługa, co będzie miało miejsce wyłącznie w niezbędnym i uzasadnionym zakresie.
  9. Nagrywanie przebiegu wizyty. Wyłącznie za uprzednią zgodą Opiekuna, w celu zapewnienia jak najlepszego przebiegu procesu diagnostycznego, a także w innych celach wyraźnie wskazanych w przedstawionej Opiekunowi informacji, możliwe jest utrwalenie dźwięku lub obrazu w trakcie wizyty lub badania Pacjenta w Centrum. O tym, czy przeprowadzenie nagrania jest zalecane każdorazowo Opiekuna poinformuje Specjalista. 

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

VIII Ustawowe prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość

Wartość odnośnika: VIII-Ustawowe-prawo-do-odst-pienia-od-Umowy-zawartej-na-odleg-o--8

VIII Ustawowe prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość

  1. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, na podstawie art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem kosztów wynikających z przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w terminie 14 dni licząc od zawarcia Umowy, przy czym do zachowania tego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
  2. Wyłączenie prawa odstąpienia od Umowy. Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
  3. Sposób odstąpienia od Umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć na formularzu, którego wzór dostępny w załączniku do niniejszego Regulaminu poprzez jego przesłanie w formie papierowej na adres korespondencyjny Usługodawcy lub w formie elektronicznej na adres rejestracja@fiklon.pl.
  4. Skutek odstąpienia od Umowy. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą. Usługodawca dokonuje zwrotu odpowiedniej płatności w terminie 14 dni na zasadach wskazanych w Ustawie o prawach konsumenta. Usługodawca dokonuje zwrotu zapłaty dokonanej przez Konsumenta takim samym sposobem płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu zapłaty, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

IX Dane osobowe

Wartość odnośnika: IX-Dane-osobowe-9

IX Dane osobowe

  1. Administrator danych. Administratorem danych osobowych Użytkowników, Klientów i Pacjentów jest Usługodawca.
  2. Cel przetwarzania danych. Dane osobowe przetwarzane są w celu: złożenia Zamówienia (rezerwacji Usługi), zawarcia i realizacji Umowy, rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami, obsługi złożonego zapytania.
  3. Uprawnienia Użytkownika, Klienta i Pacjenta. Użytkownik, Klient lub Pacjent ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, przenoszenia, złożenia sprzeciwu w przypadku świadczenia usług marketingowych na podstawie uzasadnionego interesu prawnego administratora, wycofania zgody, o ile podstawą przetwarzania danych jest zgoda, ograniczenia przetwarzania. Podanie danych jest dobrowolne jednak konieczne do realizacji poszczególnych celów.
  4. Pozostałe informacje o przetwarzaniu danych. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klienta znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem: www.fiklon.pl/polityka-prywatnosci

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

X Zmiany Regulaminu

Wartość odnośnika: X-Zmiany-Regulaminu-10

X Zmiany Regulaminu

  1. Zmiany Regulaminu. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 poniżej, Usługodawca może dokonywać zmian treści niniejszego Regulaminu w przypadku:
    1. zmiany zakresu i sposobu świadczenia oferowanych w  Serwisie Usług elektronicznych;
    2. zapewnienia bezpieczeństwa informacji, jakie są pozyskiwane lub przetwarzane; 
    3. zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które mają wpływ na treść Regulaminu;
    4. konieczności dostosowania zasad prowadzenia Serwisu do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z decyzji właściwego w zakresie prowadzenia przez Usługodawcę organu administracji publicznej lub orzeczenia sądowego znajdującego zastosowanie w zakresie działalności Usługodawcy wpływającego na wzajemne prawa i obowiązki Stron;
    5. konieczności dokonania korekty oczywistych omyłek lub błędów pisarskich albo uzupełnienia luk lub nieścisłości w Regulaminie niedających się usunąć w  wyniku wykładni zawartych postanowień;
    6. połączenia, podziału albo przekształcenia Usługodawcy albo zmiana innych danych identyfikacyjnych Usługodawcy wskazanych w niniejszym Regulaminie (w zakresie niezbędnym do aktualizacji takich danych);
    7. zaistnienia innych, wyłącznie ważnych przyczyn.
  2. Informacja. Usługodawca poinformuje Klienta o zmianie Regulaminu z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem poprzez przesłanie stosownego powiadomienia na podany przy rejestracji Konta adres e-mail. Klient otrzyma również informacje o zmianie Regulaminu poprzez ich udostępnienie w Serwisie.
  3. Brak akceptacji Regulaminu. W przypadku przesłania w terminie wskazanym w ust. 2 oświadczenia o braku akceptacji nowej wersji Regulaminu do dotychczas zarezerwowanych przez Klienta Usług zastosowanie znajdą postanowienia wersji Regulaminu obowiązującego w czasie dokonywania rezerwacji (Zamówienia). Brak akceptacji Regulaminu będzie także równoznaczny z zakończeniem świadczenia Usługi Konto, ze skutkiem na koniec okresu wskazanego w ust. 2.  Oświadczenie  może zostać złożone drogą e-mail na adres rejestracja@fiklon.pl. Zmiana Regulaminu wiąże Użytkownika, jeżeli Użytkownik nie zakończył świadczenia Usług w terminie wskazanym w ust. 2.
  4. Zastosowanie Regulaminu po zmianach. W pozostałym zakresie zmiany wchodzą w życie od dnia wskazanego w informacji i odnoszą się do Umów zawartych od tego dnia. Zawarcie Umowy o świadczenie Usług od daty wejścia w życie zmian oznacza akceptację Regulaminu w wersji obowiązującej po zmianie.
  5. Poprzednie wersje Regulaminu. Poprzednie (nieobowiązujące) wersje Regulaminu mogą zostać udostępnione za pośrednictwem wiadomości e-mail. W tym celu należy przesłać odpowiednie zapytanie na adres rejestracja@fiklon.pl.

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

XI Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji

Wartość odnośnika: XI-Pozas-dowe-sposoby-rozpatrywania-reklamacji-11

XI Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

  1. Informacja o polubownej możliwości rozwiązania sporu. Spór wynikający z Umowy zawartej pomiędzy Kupującym będącym Konsumentem a Usługodawcą może zostać zakończony polubownie w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Udział Usługodawcy w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest dobrowolny, a przekazywane poniżej informacje nie stanowią zobowiązania Usługodawcy do wzięcia udziału w takim postępowaniu. W przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, Usługodawca każdorazowo przekaże Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu albo o odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Jeżeli Usługodawca nie złożył żadnego oświadczenia, uznaje się, że wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  2. Stały sąd polubowny. Na zasadach określonych w Ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, pod rozstrzygnięcie stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej może być poddany na wniosek Konsumenta spór o prawa majątkowe wynikające z Umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Konsumentem a Usługodawcą.
  3. Działania Inspekcji Handlowej. Na zasadach określonych w Ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej podejmuje działania mające na celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego pomiędzy Konsumentem a Usługodawcą poprzez umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu. Postępowanie wszczyna się na wniosek Konsumenta, złożony do Wojewódzkiego Inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Usługodawcy.
  4. Bezpłatne poradnictwo konsumenckie. Konsument może również zwrócić się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, do którego zadań należy w szczególności zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
  5. Inne informacje prawne. Zasady i procedury dostępu do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określane są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w Ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez podmioty uprawnione w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności, w obowiązujących w tych podmiotach regulaminach. Konsument może również uzyskać informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowych, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (w szczególności: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php).
  6. Platforma ODR. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Konsument może wnieść skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR.

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

XII Postanowienia końcowe

Wartość odnośnika: XII-Postanowienia-ko-cowe-12

XII Postanowienia końcowe

  1. Klauzula salwatoryjna. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.
  2. Właściwość sądu. Sądem właściwym do rozpatrywania sporów związanych z przedmiotem niniejszego Regulaminu, których stroną jest Przedsiębiorca jest sąd powszechny dla siedziby Usługodawcy, a w sprawach, których stroną jest Konsument sąd właściwy według przepisów ogólnych.
  3. Stosowane przepisy i postanowienia Umów. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa obowiązującego na terytorium RP, a także postanowienia innych zaakceptowanych przez Użytkownika w ramach Serwisu wzorców umownych Na zasadzie art. 6 Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów sporządzonej w Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r. Strony wyłączają zastosowanie niniejszej Konwencji do umów zawartych na podstawie Regulaminu.
  4. Wybór prawa a uprawnienia konsumenckie. Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia Kupującego będącego Konsumentem ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy między Kupującym a Usługodawcą, na mocy prawa które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku prawa wyboru.
  5. Wejście w życie Regulaminu. Regulamin wchodzi w życie z dniem 16 września 2024 r.

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

Oświadczenie (wzór)

Wartość odnośnika: O-wiadczenie-wz-r--13

Oświadczenie (wzór)

Ja, niżej podpisany/a ……………………….………………..,

 

rodzic/opiekun prawny ……………………….………………..
(imię i nazwisko pacjenta)

 

oświadczam, że zapoznał(e)am się z  Regulaminem centrum diagnostyczno – terapeutycznego małego dziecka FIKLON wraz z regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną oraz Polityką prywatności i cookies, w tym częścią V Polityki prywatności i cookies (Informacje dla osoby, która jest naszym Pacjentem) oraz:

[  ]  Akceptuję Regulamin i zobowiązuję się do przestrzegania wynikających z niego obowiązków;

[  ] Akceptuję  Politykę prywatności i cookies, 

[  ] Oświadczam, że podane przeze mnie dane są aktualne i zgodne z prawdą oraz zobowiązuję się do niezwłocznego poinformowania Usługodawcy o jakichkolwiek zmianach w tym zakresie, w tym w szczególności w zakresie dotyczącym sprawowania władzy rodzicielskiej nad małoletnim Pacjentem.

Opcjonalnie:

[ ] Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej od spółki Fiklon sp. z o. o. na zasadach wskazanych w Polityce prywatności.

 

Imię i nazwisko:

 

PESEL lub data urodzenia:

 

Data

__________________________________________

Podpis

__________________________________________

Potwierdzam odbiór (podpisuje Fiklon)

 

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

Załącznik nr 1: Informacja o odstąpieniu od Umowy (wzór)

Wartość odnośnika: Za-cznik-nr-1-Informacja-o-odst-pieniu-od-Umowy-wz-r--14

Załącznik nr 1: Informacja o odstąpieniu od Umowy (wzór)

Konsument, który zawiera Umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od niej w terminie 14 dni od jej zawarcia. Zgodnie z art. 22 (1) Kodeksu cywilnego za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

 

Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje również przedsiębiorcy na prawach konsumenta, tj. osobie fizycznej, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, ze nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego. 

 

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy jest skuteczne, o ile zostanie złożone w ww. terminie. Oświadczenie można złożyć pocztą na adres siedziby Usługodawcy lub wysyłając e-maila na adres: rejestracja@fiklon.pl. 

 

Odstępując od Umowy, można posłużyć się wskazanym poniżej wzorem pisma, jednak nie jest to konieczne dla uzyskania odpowiedniego skutku.

 

W przypadku odstąpienia od Umowy, Użytkownik otrzymuje zwrot środków niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w ciągu 14 dni. Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji.

 

Odstąpienie od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje, gdy przed rozpoczęciem świadczenia Usługi wyrażone zostanie żądanie rozpoczęcia wykonana Usługi przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy i zostanie ona wykonana. Jeśli odstąpienie od umowy ma miejsce po zażądaniu rozpoczęcia wykonania Usługi to konsument ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.

 

Przykładowy wzór odstąpienia od umowy

– Adresat: Fiklon Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, 30-552 Kraków, ul. Wielicka 20, NIP: 6762655665

– Niniejszym informuję, że odstępuję od umowy następującej Usługi …………………………………………………………………………………………………………….

– Data złożenia zamówienia………………………………………………………………………….

– Imię i nazwisko konsumenta……………………………………………………………………….

– Numer zamówienia…………………………………………………………………………………

– Podpis konsumenta

– Data…………………

 

Niniejszy formularz zawiera podstawowe informacje w zakresie tego, jak skutecznie odstąpić od umowy, której przedmiotem są Usługi  w terminie 14 dni od jej zawarcia, jak również wzór oświadczenia.

 

Niniejszy formularz należy wypełnić wyłącznie w razie woli odstąpienia od umowy. Formularz można wysłać pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną.

 

Tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej.

 

Ta sekcja widoczna jest tylko podczas edycji!

Załącznik nr 2: Tabele

Wartość odnośnika: Za-cznik-nr-2-Tabele-15

Załącznik nr 2: Tabele

Tabela – Zasady zmiany Terminu Usługi

Typ usługiZmiana terminu przed 48h roboczych do umówionego terminuZmiana Terminu między 48h a 24 h roboczych od umówionego terminuZmiana Terminu po upływie 24h roboczych od terminu
Konsultacja specjalistycznaBezkosztowodopłata 50% kosztu do wizytyprzełożona wizyta odpłatna 100% (traktowana jak nowa wizyta)
Konsultacja lekarskaBezkosztowodopłata 50% kosztu do wizytyprzełożona wizyta odpłatna 100% (traktowana jak nowa wizyta)
TerapiaBezkosztowodopłata 50% kosztu do wizytyprzełożona wizyta odpłatna 100% (traktowana jak nowa wizyta)
Diagnoza prosta (jednospecjalistyczna)możliwość zmiany terminu bezpłatnego pierwszego spotkania, przy kolejnej zmianie dopłata 170 zł (specjalista) lub 450 (lekarska)dopłata 170 zł (specjalista) lub 450 (lekarska)dopłata 170 zł (specjalista) lub 450 - pełna kwota (lekarska)
Diagnoza złożona (wielospecjalistyczna)możliwość zmiany terminu bezpłatnego pierwszego spotkania, przy kolejnym przeniesieniu dopłata 170 zł (specjalista) lub 450 (lekarska) lub 600 złotych w przypadku spotkania zespołowegodopłata 170 zł (specjalista) lub 450 (lekarska) lub 600 złotych w przypadku spotkania zespołowegodopłata 170 zł (specjalista) lub 450 - pełna kwota (lekarska) lub 600 złotych w przypadku spotkania zespołowego
Pakiet zajęć - indywidualnychmożliwość zmiany terminu bezpłatnego 1 spotkania, przy kolejnej zmianie dopłata 100 złdopłata 100 złtermin przepada
Pakiet zajęć - grupowychZmiana terminu jest niemożliwa, ale Usługodawca może zorganizować 1 termin zajęć dodatkowych (grupowych lub indywidualnych)
Udział w Wydarzeniubrak możliwości zmiany terminu

 

Tabela – Zasady Rezygnacji / zwrotów

Typ usługiRezygnacja przed 48h roboczych do umówionego terminuRezygnacja między 48h a 24 h roboczych od umówionego terminuRezygnacja po upłynięciu 24h roboczych od terminuPo 1 wizycie zrealizowanejPo 2 wizytach zrealizowanychPo 3 wizytach zrealizowanych
Konsultacja
100% zwrotu50% zwrotuBrak zwrotunie dotyczynie dotyczynie dotyczy
Terapia
100% zwrotu50% zwrotuBrak zwrotunie dotyczynie dotyczynie dotyczy
Diagnoza prosta (jednospecjalistyczna)potrącenie 10% wartości cennikowej całej diagnozypotrącenie 20% wartości cennikowej całej diagnozypotrącenie 20% wartości cennikowej całej diagnozypotrącenie 50% wartości cennikowej całej diagnozyBrak zwrotunie dotyczy
Diagnoza złożona (wielospecjalistyczna)potrącenie 10% wartości cennikowej całej diagnozypotrącenie 20% wartości cennikowej całej diagnozypotrącenie 20% wartości cennikowej całej diagnozypotrącenie 30% wartości cennikowej całej diagnozypotrącenie 50% wartości cennikowej całej diagnozybrak zwrotu
Pakiet zajęć - indywidualnychpotrącenie kwoty 1 zajęć (10% wartości cennikowej)
potrącenie kwoty 1 zajęć (10% wartości cennikowej) oraz kwoty wykorzystanych zajęćpotrącenie kwoty 1 zajęć (10% wartości cennikowej) oraz kwoty wykorzystanych zajęćpotrącenie kwoty 1 zajęć (10% wartości cennikowej) oraz kwoty wykorzystanych zajęć
Pakiet zajęć - grupowychpotrącenie kwoty 3 zajęć (30% wartości cennikowej)potrącenie kwoty 3 zajęć (30% wartości cennikowej) oraz kwoty wykorzystanych zajęćpotrącenie kwoty 3 zajęć (30% wartości cennikowej) oraz kwoty wykorzystanych zajęćpotrącenie kwoty 3 zajęć (30% wartości cennikowej) oraz kwoty wykorzystanych zajęć
Udział w WydarzeniuBrak możliwości zwrotu
OpiniaBrak możliwości zwrotu