Praktyczne wprowadzenie do zagadnienia Play Therapy, czyli uporządkowanego podejścia do terapii, opartego o procesy uczenia się i komunikowania się dziecka.
Ekspercka wiedza i ćwiczenia dla specjalistów pracujących z dziećmi.
4 października 2025 / Kraków, Wielicka 20
Prowadząca:
Szkolenie poświęcone jest metodom Play Therapy. Metoda ta wykorzystuje podstawową aktywność dzieci, którą jest bawienie się w procesie terapii i wspierania rozwoju dziecka.
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się:
Od uczestników nie są wymagane żadne umiejętności wstępne – jest ono przeznaczone dla każdego specjalisty pracującego z dziećmi, który chce dowiedzieć się, w jaki sposób zabawę można wykorzystywać jako metodę terapii, w sposób ustrukturyzowany oraz poparty wiedzą na temat rozwoju.
Szkolenie skierowane jest do osób prowadzących placówki dla dzieci oraz specjalistów pracujących z dziećmi.
Do udziału zapraszamy:
Uczestnicy szkolenia otrzymają po jego ukończeniu:
Przedstawianie siebie poprzez przedmioty – zrozumienie mocy używania metafory w postaci przedmiotu w celu ekspresji własnych emocji.
Wspomnienie z dzieciństwa – doświadczenie możliwości ekspresji
emocji poprzez rysowanie. Połączenie wspomnień z dzieciństwa
z emocjami. Doświadczenie możliwości wykorzystania kształtu i koloru w rysunku do ekspresji emocji.
Praca terapeutyczna z wykorzystaniem instrumentów muzycznych -eksplorowanie znaczenia muzyki i dźwięków. Budowanie pewności siebie w byciu wysłuchanym.
Prezentacja pracy w piaskownicy – umożliwienie uczestnikom obserwacji
terapeuty i klienta pracujących przy piaskownicy wykorzystywanej w procesie terapii.
Zasad terapii niedyrektywnej Virginii Axline.
Omówienie typowego zestawu narzędzi terapeutycznych Play Tool Kit.
Znaczenia neuronauki w Play Therapy – studium przypadku.
Dyrektor Szkoleń w Academy of Play and Child Psychotherapy, Dyrektor Szkoleń Play Therapy Poland, Terapeuta Integracji Sensorycznej, Prezes Fundacji Play Therapy for Poland, Prezes Polskiego Towarzystwa Play Therapy.
Jest też mamą dwójki niesłyszących dzieci – problem komunikowania się i zrozumienia jest dla niej istotny również osobiście. W swojej pracy jest wierna pasji pomagania dzieciom z różnymi zaburzeniami oraz ich rodzicom, którzy pragną zrozumieć swoje pociechy.
W swojej pracy buduje potencjał dzieci poprzez stworzenie im warunków, w których poznają własne możliwości, zbudują poczucie własnej wartości, odnajdą odpowiedź na najważniejsze pytania w ich życiu.
Od ponad 20 lat zajmuje się terapią dzieci.
Jest prekursorką metody Play Therapy w Polsce. Jest to rodzaj terapii, który pomaga dzieciom w wyrażaniu swoich emocji za pomocą zabawy.
Prowadzi szkolenia dla studentów, specjalistów oraz rodziców.
Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na Play Therapy oraz możliwości poznania terapeutów i specjalistów korzystających z tej metody wsparcia dzieci.
Zapraszamy na tygodniowy program spotkań dla dzieci, rozwijający kompetencje społeczne i samoświadomość emocji metodami treningu umiejętności społecznych (TUS).
5 dni warsztatów (4 godziny dziennie), prowadzonych przez pedagoga i trenerkę TUS, Magdalenę Medyńską.
Współpraca w grupie, zabawa i zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci w wieku 5-6 lat.
Dołączcie do nas:
25 – 29 sierpnia 2025 r. (zostało ostatnie miejsce)
Czy Twoje dziecko ma trudności w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami? Mocno przeżywa emocje i potrzebuje wsparcia w radzeniu sobie z nimi?
Chciałbyś, aby Twoje dziecko potrafiło swobodniej wyrażać siebie, budować pewność siebie i pewniej czuć się w grupie?
Zapraszamy na wakacyjny turnus dla małych dzieci prowadzony metodami treningu umiejętności społecznych (TUS), który pomoże rozwinąć inteligencję emocjonalną i społeczną.
Przez 5 dni w zabawie, pracy nad wspólnymi wyzwaniami i angażującymi zajęciami plastycznymi dzieci:
Zapraszamy dzieci, które mają trudności w odnalezieniu się w grupie, przejawiają nadmierną impulsywność lub potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z silnymi emocjami.
8:15 – 8:45 Przyprowadzanie dzieci na zajęcia i przywitanie Swobodne wejście do sali, czas na oswojenie się z miejscem i rówieśnikami.
8:45 – 9:00 Omówienie z dziećmi planu dnia i tematu przewodniego Wprowadzenie do zajęć w przystępny i angażujący sposób.
9:00 – 12:00 Odkrywanie siebie i innych:
12:00 – 12:30 Zakończenie, podsumowanie spotkania, rozmowa o nowych doświadczeniach i uczuciach Czas na dzielenie się wrażeniami i refleksję nad tym, czego dzieci się nauczyły.
12:30 Odbiór dzieci przez opiekunów
🎯 Cel: Nauka przedstawiania się, zbudowanie poczucia bezpieczeństwa, zaufania i pozytywnej atmosfery w grupie.
Pierwszy dzień poświęcimy na wzajemne poznanie się i stworzenie miejsca, w którym dziecko poczuje się swobodnie i akceptowane.
Będziemy bawić się w gry integrujące, które pomogą nam zapamiętać imiona, poznać nasze ulubione zabawy i dowiedzieć się, co lubimy robić. Nauczymy się przedstawiać i mówić o sobie.
Porozmawiamy o zasadach naszej grupy, o tym, jak chcemy się ze sobą komunikować i co zrobić, by każdy czuł się dobrze. To czas na rozluźnienie i nauczenie się bycia razem.
🎯 Cel: Rozpoznawanie, nazywanie i rozumienie podstawowych emocji.
Dzień poświęcimy na podróż do świata emocji. Będziemy uczyć się rozpoznawać uczucia – radość, smutek, złość, strach, zaskoczenie – zarówno u siebie, jak i u innych.
Wykorzystamy do tego zabawy z mimiką, opowiadanie historii, rysowanie i pantomimę. Dzieci dowiedzą się, że wszystkie emocje są ważne i mają prawo je czuć, a także nauczą się, jak je rozpoznawać i jak je wyrażać w bezpieczny i akceptowalny sposób.
🎯 Cel: Rozumienie sygnałów płynących z ciała i ich związku z emocjami.
Skupimy się na naszym ciele, które jest jak kontroler lotów, dający nam ważne sygnały.
Będziemy odkrywać, jak nasze ciało reaguje na różne emocje – czy serce bije szybciej albo boli nas brzuch, gdy się boimy, lub lecą nam łzy, gdy jesteśmy smutni. Poprzez zabawy ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne i proste ćwiczenia uważności, dzieci nauczą się odczytywać te sygnały i rozumieć, co ich ciało chce im powiedzieć. Porozmawiamy także o tym, jak możemy dbać o nasze ciało i samopoczucie.
🎯 Cel: Rozumienie i stawianie granic, nauka asertywności.
W tym dniu dowiemy się, czym są granice – zarówno te nasze, jak i innych osób. Będziemy ćwiczyć, jak mówić „nie” w sposób uprzejmy, ale stanowczy, gdy czegoś nie chcemy, oraz jak prosić o pomoc lub o coś, czego potrzebujemy.
Przez zabawy z odgrywaniem ról i scenki dzieci nauczą się bronić swojej przestrzeni i szanować przestrzeń innych, budując jednocześnie poczucie asertywności i pewności siebie w relacjach.
🎯 Cel: Wzmacnianie poczucia własnej wartości i pozytywne podsumowanie nabytych umiejętności.
Ostatni dzień warsztatów czas na podsumowanie i docenienie naszych sukcesów. Podsumujemy, czego nauczyliśmy się przez cały tydzień o emocjach, relacjach i sobie samych.
Dzieci będą miały okazję podzielić się swoimi ulubionymi momentami i tym, co czują, że zyskały i co im się podobało, a co nie do końca.
Skupimy się na wzmocnieniu poczucia własnej wartości, podkreślając indywidualne mocne strony każdego dziecka. Będzie to pożegnanie i zachęta do wykorzystania nowych umiejętności w codziennym życiu.
Turnus I:
(poniedziałek – piątek)
Turnus II:
(poniedziałek – piątek)
(obejmuje kwalifikację, zajęcia oraz pomoce plastyczne i indywidualne spotkanie podsumowujące z rodzicami)
Terapeutka pedagogiczna, oligofrenopedagog, terapeutka osób w spektrum autyzmu, nauczycielka Montessori, terapeutka ręki, specjalistka AAC, trenerka TUS.
Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą w placówkach edukacyjnych i pomocowych. Prowadzi zajęcia w przedszkolach i grupy wsparcia.
Dzieci w wieku 5-6 lat są w idealnym wieku do podjęcia treningu umiejętności społecznych. W tym okresie intensywnie rozwijają się ich kompetencje społeczne i emocjonalne.
Nasz program jest specjalnie dostosowany do percepcji małych dzieci – uczymy poprzez zabawę, ruch, opowiadanie historii i twórcze aktywności, które są dla nich naturalnym sposobem poznawania świata.
Mamy bogate doświadczenie w pracy z dziećmi o różnorodnych temperamentach i potrzebach, zarówno tymi bardzo nieśmiałymi, jak i bardziej energicznymi.
Nasza empatyczna i doświadczona kadra potrafi stworzyć atmosferę akceptacji, w której każde dziecko czuje się bezpiecznie i komfortowo, co pozwala mu otworzyć się i rozwijać w swoim tempie, szanując przy tym granice innych dzieci.
Nasz zespół składa się z wykwalifikowanych specjalistów – psychologów dziecięcych, pedagogów i terapeutów z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć TUS dla małych dzieci.
Prowadząca, pedagog z ponad 20-letnim doświadczeniem – regularnie uczestniczymy w szkoleniach, aby wiedza była aktualna, a metody pracy efektywne i dostosowane do najnowszych standardów.
Nasz ośrodek to bezpieczna i przyjazna przestrzeń, zaprojektowana z myślą o małych dzieciach. Dbamy o każdy szczegół, by maluchy czuły się u nas komfortowo i bezpiecznie. Sale są odpowiednio wyposażone, a kadra czuwa dyskretnie nad bezpieczeństwem i komfortem każdego dziecka.
Nigdy nie zmuszamy dzieci do uczestnictwa w zajęciach. Nasze metody opierają się na zachęcie, ciekawości i pozytywnym wzmocnieniu.
Tworzymy na tyle angażujące i atrakcyjne środowisko, że dzieci chętnie włączają się w aktywności. Jeśli dziecko potrzebuje chwili na obserwację lub odpoczynek, dajemy mu tę przestrzeń.
Po zakończeniu każdego dnia turnusu, krótko podsumowujemy jego przebieg i jesteśmy gotowi odpowiedzieć na pytania rodziców.
Dodatkowo, po zakończeniu całego turnusu, zapraszamy na krótkie, indywidualne, podsumowanie z prowadzącą, gdzie omówimy postępy Twojego dziecka i udzielimy wskazówek do pracy w domu.
Celem turnusu jest nie tylko chwilowa poprawa, ale przede wszystkim wyposażenie dziecka w narzędzia i umiejętności, które będzie mogło wykorzystywać w codziennym życiu.
Przekazujemy też inspiracje i wskazówki dla rodziców, by mogli kontynuować pracę nad rozwojem emocjonalnym i społecznym dziecka w domowym środowisku.
Nasze doświadczenie w prowadzeniu zajęć TUS dla małych dzieci pokazuje, że systematyczna praca w grupie, pod okiem specjalistów, przynosi trwałe i zauważalne rezultaty.
Dzieci stają się pewniejsze siebie, lepiej radzą sobie z emocjami i swobodniej nawiązują relacje z rówieśnikami, co potwierdzają rodzice uczestników dotychczasowych programów.
Przywiązujemy dużą wagę do procesu kwalifikacji i doboru grupy. Rozmawiamy z rodzicami, aby jak najlepiej poznać potrzeby każdego dziecka.
Dzięki temu jesteśmy w stanie stworzyć grupę w której dzieci będą czuły się komfortowo i będą mogły czerpać optymalnie korzyści z zajęć, bo ich potrzeby i poziom rozwojowy będą do siebie zbliżone.
Tak.
Po zakończeniu zajęć spotykamy się z każdym z rodziców indywidualnie, aby omówić zachowania i potrzeby dziecka.
Jeśli pojawią się dodatkowe pytania lub potrzeba indywidualnego wsparcia, proponujemy możliwość umówienia się na indywidualną konsultację pedagogiczną z prowadzącą, aby omówić konkretne wyzwania i dalsze kroki.
Skorzystaj z okazji do nauczenia dziecka lepszego rozumienia swoich emocji, zbudowania kompetencji społecznych i pewności siebie, w ramach przyjaznych i bezpiecznych warsztatów prowadzonych przez doświadczonego pedagoga.
Liczba miejsc ograniczona (tylko 6 dzieci) – warto się pospieszyć!
Tygodniowy program spotkań z psychodietetykiem dla dzieci, którym jedzenie nie sprawia przyjemności, a czasem sprawia problemy.
Czy Twoje dziecko z nieufnością podchodzi do nowego jedzenia? Albo je bardzo wybiórczo?
Chciałbyś, aby posiłki nie były polem walki, a czasem radości i ciekawości?
Zapraszamy na specjalne, wakacyjne warsztaty dla dzieci, które pomogą im oswoić się z jedzeniem!
Przez 5 dni wypełnionych zabawą, kolorami, doświadczaniem pokarmów i wspólnego gotowania, dzieci:
🥦 będą oswajać jedzenie poprzez zabawy sensoryczne,
🍓 poznają nowe smaki bez presji i zmuszania,
👩🍳 nauczą się, że jedzenie może być ciekawą przygodą,
🤝 spędzą czas w małej, bezpiecznej grupie rówieśników,
🧠 będą budować zdrową relację z jedzeniem pod okiem specjalistki – dietetyczki dziecięcej.
Zapraszamy dzieci, którym jedzenie nie przychodzi łatwo, przejawiają objawy wybiórczości pokarmowej (neofobii) albo specyficznych problemów z jedzenie.
👦👧 Dla dzieci w wieku 4-6 lat, które:
👨👩👧👦 Dla rodziców, którzy:
To warsztaty pełne radości, zabawy i smacznych odkryć, bez presji na jedzenie! 🥰🍎
Każdy dzień złożony będzie z:
🔹 Zabawy wprowadzającej z produktami spożywczymi lub pomocami dydaktycznymi
🔹 Ćwiczeń sensorycznych
🔹 Warsztatów kulinarnych
🔹 Zakończenia i podsumowania spotkania
8.15 – 8.45 Przyprowadzanie na zajęcia i przywitanie
8.45 – 9.00 Omówienie z dziećmi planu dnia i tematu przewodniego
9.00 – 12.00 Odkrywanie smaków:
12.00 – 12.30 Zakończenie, podsumowania spotkania, rozmowa o nowych doświadczeniach i uczuciach
12.30 Odbiór dzieci przez opiekunów
Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców, którzy chcą pomóc dzieciom tworzyć pozytywne nawyki żywieniowe na całe życie. 🌟🍏👶
🎯 Cel: Budowanie zaufania, oswojenie z nową przestrzenią i tematyką.
Zaczniemy oczywiście od poznania się, zbudowania poczucia zaufania i relacje w grupie – kilka energetyzujących ćwiczeń pomoże przełamać lody i poznać preferencje smakowe każdego z uczestników.
Zaczniemy też eksperymentować z różnymi składnikami, co da prowadzącej szansę do poznania profilu dzieci i ich preferencji oraz pokarmów, których unikają.
🎯 Cel: Zachęcanie do eksploracji warzyw i owoców przez zabawę.
To dzień poświęcony za odkrywanie wizualnych aspektów spożywczego świata.
Zaopatrzymy grupę w warzywa, owoce i inne składniki o różnych kolorach, dzięki czemu możliwe będzie komponowanie posiłków w formie palety barw i doświadczenia jedzenia w trochę bardziej angażujący sposób.
🎯 Cel: Nauka eksplorowania jedzenia bez presji na jedzenie.
Będziemy wspólnie uczyć się odbierania jedzenia wszystkimi zmysłami. Doświadczania faktur, zapachów, temperatury, gęstości, giętkości czy lepkości.
Chcemy wzbudzić w dzieciach ciekawość różnych aspektów pokarmów i zachęcić je do ich doświadczania.
🎯 Cel: Nauka wspólnego przygotowywania jedzenia i poczucia sprawczości.
Nic nie zachęca do jedzenia i nie daje większego poczucia kontroli nad tym, co spożywamy, niż samodzielne przygotowanie posiłku.
Dzieci będą miały okazję same przygotować wybrane posiłki, dzięki czemu będą w stanie oswoić się ze składnikami, zrozumieć, co znajduje się na ich talerzach i nabrać ochoty na spróbowanie efektu swojej pracy.
🎯 Cel: Kulinarne przygody małego odkrywcy. Podsumowanie, wspólne celebrowanie nowo zdobytych doświadczeń.
Przygotowując kolejne posiłki omówimy sobie przebieg tygodnia, uświadomimy, czego się nauczyliśmy i czego dokonaliśmy. Będziemy dzielić się też emocjami i doświadczeniami oraz planami na kolejne ciekawe przygody kulinarne.
(poniedziałek – piątek)
Psychodietetyk, dietetyk dziecięcy, terapeutka karmienia, dietetyczka sportowa, technolożka żywności.
Od kilkunastu lat prowadzi konsultacje z dziećmi i dorosłymi. W Fiklonie prowadzi terapię wybiórczości pokarmowej i konsultacje z dziećmi. Specjalizuje się w pracy z dziećmi jedzącymi wybiórczo.
Zajęcia prowadzi z empatią, uważnością i głębokim zrozumieniem dla dziecięcych granic i potrzeb.
✔️ Elastyczność – dzieci nie są zmuszane do jedzenia, wszystko opiera się na eksploracji.
✔️ Wsparcie w budowaniu komfortu – jeśli dziecko chce obserwować, ale nie uczestniczyć, to też jest OK.
✔️ Wspólne działanie – pracujemy w grupach, żeby wzmacniać poczucie współpracy.
Tak. Warsztaty skierowane są właśnie do dzieci, które borykają się z różnymi wyzwaniami związanymi z jedzeniem. Jedzą wybiórczo (czy wręcz cierpią na neofobię), często odmawiają jedzenia, posiłki spożywają bardzo niechętnie, zdarza im się złościć albo dzielą się lękiem i obawiam w kontekście posiłków.
Z tą myślą zapraszamy do miejsca i grupy, która ma na celu łagodne i bezpieczne oswajanie dzieci z różnymi aspektami jedzenia.
Tak. Prosimy o przekazanie informacji na temat alergenów przy zapisie – dostosowujemy przepisy tak, aby każde dziecko mogło bezpiecznie uczestniczyć. Prowadząca ma doświadczenie w pracy z dietami eliminacyjnymi i dba o komfort wszystkich uczestników.
Te warsztaty są zaplanowane dla dzieci neurotypowych i mają charakter grupowy – wiążą się z nowymi bodźcami i działaniem zespołowym, co może być wyzwaniem dla dzieci neuroatypowych.
Jeśli mają Państwo wątpliwości, zachęcamy do kontaktu i rozmowy – w trakcie procesu kwalifikacji doradzimy, czy forma warsztatów będzie odpowiednia, lub podpowiemy inne rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb Państwa dziecka.
To zupełnie naturalne – dlatego dbamy o kameralną atmosferę i dużo empatii. Nie ma presji – każde dziecko działa we własnym tempie, a rola prowadzącej to zbudować z dziećmi relację i poczucie bezpieczeństwa.
Skorzystaj z okazji do oswojenia dziecka z różnymi aspektami jedzenia, w formie przyjaznych i bezpiecznych warsztatów prowadzonych przez psychodietetyka.
Liczba miejsc ograniczona (tylko 8 dzieci) – warto się pospieszyć!
Szkolenie specjalistyczne (stacjonarne, w Krakowie) – praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC).
31 maja – 1 czerwca 2025
2 dni eksperckiej wiedzy i ćwiczeń.
Prowadząca: Ewa Przebinda – autorka MÓWika
Szkolenie poświęcone jest metodom wprowadzenia użytkownika AAC w świat książek – poczynając od osób niemownych, mających poważne problemy z rozumieniem języka, które w ogóle nie interesują się ksiażką, lub traktują ją jako zwykły przedmiot do zabawy lub stymulacji, aż do tych, które uczą się rozumienia czytanego tekstu.
Od uczestników nie są wymagane żadne umiejętności wstępne – jest ono przeznaczone dla każdego, kto chce czytać książki z osobą niemówiącą – dzieckiem, nastolatkiem i dorosłym.
Szkolenie to jest prerekwizytem do szkolenia specjalistycznego: Wspomaganie użytkownika AAC w nauce czytania i pisania.
Szkolenie skierowane jest do terapeutów oraz rodziców i opiekunów użytkowników AAC (dzieci i starszych).
Do udziału zapraszamy:
(Szkolenie nie jest przeznaczone dla osób prowadzących szkolenia otwarte z zakresu AAC. Szkolenie trenerskie odbędzie się w późniejszym terminie.)
Uczestnicy szkolenia otrzymają po jego ukończeniu:
Absolwentka podyplomowych studiów „Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych” (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu AAC, przez 5 lat była redaktorem Biuletynu Stowarzyszenia Mówić bez Słów,
Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z zaburzeniami komunikacji jako nauczyciel i terapeuta w domu pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej, szkole specjalnej, poradni dla dzieci z autyzmem oraz jako terapeuta na turnusach rehabilitacyjnych.
Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia z zakresu między innymi komunikacji alternatywnej.
Współpracowała jako prowadząca zajęcia z zakresu AAC z uczelniami:
Jest autorką publikacji, pomocy dydaktycznych oraz wystąpień na konferencjach. Współautorka książki „Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” (Gdańsk, 2023).
Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na AAC oraz możliwości poznania terapeutów i specjalistów wspierających komunikację.
Szkolenie specjalistyczne – praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)
Szkolenie poświęcone jest metodom uczenia użytkownika AAC umiejętności czytania i pisania w ujęciu funkcjonalnym. Użytkownicy AAC potrzebują większego wsparcia zwłaszcza w zakresie świadomości fonologicznej i temu jest poświęcona znaczna część szkolenia.
Nie jest wymagana inna wiedza z tego zakresu – podstawy zostaną przekazane na szkoleniu.
Szkolenie skierowane jest do terapeutów oraz rodziców i opiekunów użytkowników AAC (dzieci i starszych).
Do udziału zapraszamy:
(Szkolenie nie jest przeznaczone dla osób prowadzących szkolenia otwarte z zakresu AAC. Szkolenie trenerskie odbędzie się w późniejszym terminie.)
Uczestnicy szkolenia otrzymają po jego ukończeniu:
Absolwentka podyplomowych studiów „Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych” (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu AAC, przez 5 lat była redaktorem Biuletynu Stowarzyszenia Mówić bez Słów,
Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z zaburzeniami komunikacji jako nauczyciel i terapeuta w domu pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej, szkole specjalnej, poradni dla dzieci z autyzmem oraz jako terapeuta na turnusach rehabilitacyjnych.
Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia z zakresu między innymi komunikacji alternatywnej.
Współpracowała jako prowadząca zajęcia z zakresu AAC z uczelniami: Uczelnia Łazarskiego, Collegium Medicum UJ, Uczelnia Korczaka, Ignatianum, Akademia Pedagogiki Specjalnej.
Jest autorką publikacji, pomocy dydaktycznych oraz wystąpień na konferencjach. Współautorka książki „Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” (Gdańsk, 2023).
Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na AAC oraz możliwości poznania terapeutów i specjalistów wspierających komunikację.
Spotkanie warsztatowe dla rodziców dzieci korzystających lub zaczynających korzystać i rozważających wprowadzanie narzędzi AAC.
W trakcie spotkania poruszymy bardzo konkretne i praktyczne aspekty AAC:
Zapraszamy do udziału!
Warsztat skierowana jest do rodziców dzieci w każdym wieku, które:
Warsztat rozpocznie się krótką prezentacją pokazującą praktyczne sposoby wykorzystania AAC oraz efekty korzystania z MÓWika.
Następnie omawiać będziemy różne aspekty wprowadzania AAC, rozszerzania słownika, modelowania i wspierania dziecka w codziennych sytuacjach.
Oligofrenopedagożka, terapeutka pedagogiczna, specjalistka AAC, terapeutka SI.
Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na AAC oraz możliwości poznania rodziców, których dzieci korzystają już z różnych metod wspierających komunikację.
Biweekly support and development group for pregnant women and moms (in the centre of Cracow).
First meeting: April 14th 2025 (9.30 – 11.30)
Motherhood is one of the most profound changes in a woman’s life.
It is a time of intense emotions, joy, but also challenges. The birth of a child and the first period of motherhood is often associated with a sense of loneliness, alienation or loss of previous identity.
That’s why we are opening a support group for mothers of young children and pregnant women – a place where every woman becoming a mother will find a space to share her experiences, receive support and feel part of a supportive community. A community of women in a similar situation.
These meetings are a symbolic village of women, where you can give and receive care, understanding and acceptance. Here you will meet other women at a similar stage of life, with whom you can talk openly about the challenges and joys of motherhood. This is a space to grow, build your new identity and find balance in your new role as a mother.
During the meetings we will cover topics such as:
✨ Finding myself in my new role – who am I when I become a mom?
✨ Emotions in motherhood – joy, fatigue, uncertainty, frustration;
✨ Relationships – with partner, family, friends in the context of the new reality;
✨ Self-care and taking care of your needs – without guilt;
✨ Maternal intuition and self-confidence;
✨ Proximity and building a bond with your child.
We welcome any mom or mom-to-be who needs a warm, supportive circle of women.
You are not alone – together we create a village full of care, acceptance and understanding.
The group is aimed at:
Meetings are held regularly, 2 times a month and last 2 hours.
The group is led by Magda Niemyjska - an experienced doula, perinatal educator and mother of 5.
Magda has been supporting women at various stages of motherhood for years, helping them find strength, peace and joy in being a mom.
The program of the group will be shaped during the meetings, depending on the needs of the participants - we will follow the topics that the participants will bring during the meeting.
(then every other Monday)
Doula, manual therapist, journalist, perinatal educator, mother of 5.
She supports pregnant women and moms in various aspects of motherhood – from the very mundane to the emotional and cognitive.
For many years she has run support groups, circles for women and couples, and book clubs for moms and pregnant women.
Proximity to tram stops and 10 parking slots right in front of the entrance.
Space for baby strollers.
We take care of your good morning and small pleasures that there is not always time for in the lives of moms.
On site you will find changing tables and all the necessary accessories and toys. We have a safe space for crawling and creeping.
Discover different aspects of the motherhood together with other women, in a comfortable and friendly space.
Spotkania dla kobiet w ciąży i mam niemowląt oraz małych dzieci.
Najbliższe spotkanie: 5 maja 2025 (9.30 – 11.30)
Macierzyństwo to jedna z najgłębszych zmian w życiu kobiety.
To czas intensywnych emocji, radości, ale i wyzwań. Urodzenie dziecka i pierwszy okres macierzyństwa często wiąże się z poczuciem samotności, alienacji czy utratą dotychczasowej tożsamości.
Dlatego otwieramy grupę wsparcia dla mam małych dzieci oraz kobiet w ciąży – miejsce, w którym każda kobieta zostająca mamą znajdzie przestrzeń do dzielenia się swoimi doświadczeniami, otrzyma wsparcie i poczuje się częścią wspierającej społeczności. Społeczności kobiet w podobnej sytuacji.
Te spotkania to symboliczna wioska kobiet, gdzie można dawać i otrzymywać troskę, zrozumienie i akceptację. Tutaj spotkasz inne kobiety na podobnym etapie życia, z którymi będziesz mogła otwarcie porozmawiać o wyzwaniach i radościach macierzyństwa. To przestrzeń do rozwoju, budowania swojej nowej tożsamości i odnajdywania równowagi w nowej roli matki.
W trakcie spotkań będziemy poruszać tematy takie jak:
✨ Odnalezienie siebie w nowej roli – kim jestem, kiedy zostaję mamą?;
✨ Emocje w macierzyństwie – radość, zmęczenie, niepewność, frustracja;
✨ Relacje – z partnerem, rodziną, przyjaciółmi w kontekście nowej rzeczywistości;
✨ Samoopieka i dbanie o swoje potrzeby – bez poczucia winy;
✨ Matczyna intuicja i zaufanie do siebie;
✨ Bliskość i budowanie więzi z dzieckiem.
Zapraszamy każdą mamę i przyszłą mamę, która potrzebuje ciepłego, wspierającego kręgu kobiet. Nie jesteś sama – razem tworzymy wioskę pełną troski, akceptacji i zrozumienia.
Dołącz do nas! ❤️
Grupa skierowana jest do:
Spotkania odbywają się regularnie, 2 razy w miesiącu i trwają 2 godziny zegarowe.
Grupę prowadzi Magda Niemyjska – doświadczona doula, edukatorka okołoporodowa i mama pięciorga dzieci.
Magda od lat wspiera kobiety na różnych etapach macierzyństwa, pomagając im odnaleźć siłę, spokój i radość w byciu mamą.
Program grupy będzie kształtowany w trakcie spotkań, w zależności od potrzeb uczestników - będziemy podążać za tematami, które wniosą uczestniczki w trakcie spotkania.
(potem co drugi poniedziałek)
Doula, terapeuta manualny, dziennikarka, edukatorka okołoporodowa, mama pięciorga dzieci.
Wspiera kobiety w ciąży i mamy w różnych aspektach macierzyństwa – od bardzo przyziemnych przez emocjonalne i poznawcze.
Od wielu lat prowadzenie grupy wsparcia, kręgi dla kobiet i par, oraz kluby książki dla mam i kobiet w ciąży.
Bliskość przystanków tramwajowych i 10 miejsc postojowych tuż przed wejściem.
Przestrzeń dla wózków.
Dbamy o dobry poranek i drobne przyjemności, na które nie zawsze jest czas.
Na miejscu znajdziesz przewijaki i wszystkie potrzebne akcesoria oraz zabawki. Mamy bezpieczną przestrzeń do raczkowania i pełzania.
Odkryj różne aspekty macierzyństwa razem z innymi kobietami na podobnym etapie życia. W wygodnej przestrzeni i przyjaznej atmosferze.
Comiesięczne spotkania dla rodziców dzieci niemówiących i korzystających lub zaczynających korzystać z narzędzi AAC
Nasza grupa wsparcia została stworzona z myślą o rodzicach dzieci niemówiących, którzy wprowadzają i korzystają z różnych narzędzi AAC. Jest to bezpieczna przestrzeń, w której można dzielić się swoimi doświadczeniami, wyzwaniami i sukcesami związanymi z wychowywaniem swoich dzieci o różnych potrzebach komunikacyjnych.
Celem grupy jest nie tylko wsparcie emocjonalne, ale również wymiana wiedzy i praktycznych porad dotyczących codziennego korzystania z AAC i sposobów na optymalne wsparcie dziecka korzystającego z tych narzędzi.
Zapraszamy do udziału!
Grupa wsparcia skierowana jest do rodziców dzieci:
Spotkania odbywają się regularnie, raz w miesiącu i trwają 2,5 godziny.
Grupę prowadzi doświadczona terapeutka i mama użytkowniczki MÓWika - Małgorzata Kręcioch.
W ramach spotkań poruszane będą następujące zagadnienia:
(pierwsze spotkanie 16 kwietnia)
Psychoterapeuta, seksuolog, superwizor-aplikant.
Pracował jako wykładowca akademicki oraz pastor ewangelicki.
Aktualnie prowadzi terapię indywidualną w ramach własnej praktyki psychoterapeutycznej oraz psychoterapię rodzinną i systemową w Fundacji Rozwoju Terapii Rodzin na Szlaku. Prowadzi również warsztaty dla rodziców oraz grupy wsparcia.
Dołącz do regularnych spotkań grupy wsparcia dla mam dzieci, które otrzymały diagnozę zaburzeń neurorozwojowych lub niepełnosprawności (ASD, afazja).
Warsztat z psychodietetykiem z praktycznymi poradami dla rodziców dzieci jedzących wybiórczo
Warsztat „Spokojny stół w święta” pozwoli zapoznać rodziców z przyczynami trudności żywieniowych u dzieci, zwłaszcza w kontekście okresu świątecznego.
Chcemy przekazać w jego trakcie praktyczne wskazówki, jak wspierać dzieci przy świątecznym stole, aby doświadczenie świątecznych posiłków było pozytywne.
W trakcie spotkania przedstawimy też strategie radzenia sobie z presją społeczną i oczekiwaniami rodziny w kontekście świątecznych spotkań.
Spotkanie jest skierowane do:
Omówienie typowych problemów, z jakimi borykają się dzieci i rodzice przy świątecznym stole, np.:
Wyjaśnienie, dlaczego dzieci mogą reagować niechęcią do jedzenia i jak na ich zachowanie wpływa otoczenie oraz oczekiwania dorosłych.
Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców, którzy chcą spokojnie doświadczać świąt i tworzyć pozytywne nawyki żywieniowe na całe życie. 🌟🍏👶
Porozmawiaj z ekspertką, jeśli niepokoi Cię zachowanie i odżywianie się Twojego dziecka.