Wprowadzenie do Play Therapy

Praktyczne wprowadzenie do zagadnienia Play Therapy, czyli uporządkowanego podejścia do terapii, opartego o procesy uczenia się i komunikowania się dziecka.

 

Ekspercka wiedza i ćwiczenia dla specjalistów pracujących z dziećmi.

 

4 października 2025 / Kraków, Wielicka 20

 

Prowadząca:

Nina Ambroziak

 

Zapisz się na szkolenie –>

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

Szkolenie poświęcone jest metodom Play Therapy. Metoda ta wykorzystuje podstawową aktywność dzieci, którą jest bawienie się w procesie terapii i wspierania rozwoju dziecka.

 

Uczestnicy warsztatu dowiedzą się:

  • Czym jest Play Therapy?
  • Na jakich założeniach się opiera?
  • Co jest potrzebne do prowadzenia terapii taką metodą?
  • Dlaczego i jak działa? 

Od uczestników nie są wymagane żadne umiejętności wstępne – jest ono przeznaczone dla każdego specjalisty pracującego z dziećmi, który chce dowiedzieć się, w jaki sposób zabawę można wykorzystywać jako metodę terapii, w sposób ustrukturyzowany oraz poparty wiedzą na temat rozwoju.

 

Zapisz się na szkolenie –>

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do osób prowadzących placówki dla dzieci oraz specjalistów pracujących z dziećmi.  

 

Do udziału zapraszamy:

  • nauczycieli przedszkolnych,
  • psychologów,
  • pedagogów,
  • logopedów,
  • nauczycieli kształcenia specjalnego,
  • terapeutów integracji sensorycznej.

Materiały i zaświadczenie

Uczestnicy szkolenia otrzymają po jego ukończeniu:

  • skrypt z notatkami
  • papierowe zaświadczenie udziału w szkoleniu (wymiar 6 godzin szkoleniowych)

Zagadnienia

Przedstawianie siebie poprzez przedmioty – zrozumienie mocy używania metafory w postaci przedmiotu w celu ekspresji własnych emocji.

 

Wspomnienie z dzieciństwa – doświadczenie możliwości ekspresji
emocji poprzez rysowanie. Połączenie wspomnień z dzieciństwa
z emocjami. Doświadczenie możliwości wykorzystania kształtu i koloru w rysunku do ekspresji emocji.

 

Praca terapeutyczna z wykorzystaniem instrumentów muzycznych -eksplorowanie znaczenia muzyki i dźwięków. Budowanie pewności siebie w byciu wysłuchanym.

 

Prezentacja pracy w piaskownicy – umożliwienie uczestnikom obserwacji

terapeuty i klienta pracujących przy piaskownicy wykorzystywanej w procesie terapii.

 

Zasad terapii niedyrektywnej Virginii Axline.

 

Omówienie typowego zestawu narzędzi terapeutycznych Play Tool Kit.

 

Znaczenia neuronauki w Play Therapy – studium przypadku.

Data i miejsce

Data

4 października 2025

(Sobota)

 

10.00 – 15.30

 

 

Miejsce

Wielicka 20

Kraków

Uczestnicy

Do 16 uczestników

(decyduje kolejność zgłoszeń)

 

Zgłoś udział –> 

Poznaj prowadzącą

 

Nina Ambroziak

 

Psycholog, Terapeuta, Superwizor oraz Trener Play & Creative Arts Therapies

 

Dyrektor Szkoleń w Academy of Play and Child Psychotherapy, Dyrektor Szkoleń Play Therapy Poland, Terapeuta Integracji Sensorycznej, Prezes Fundacji Play Therapy for Poland, Prezes Polskiego Towarzystwa Play Therapy.

 

Jest też mamą dwójki niesłyszących dzieci – problem komunikowania się i zrozumienia jest dla niej istotny również osobiście. W swojej pracy jest wierna pasji pomagania dzieciom z różnymi zaburzeniami oraz ich rodzicom, którzy pragną zrozumieć swoje pociechy.

 

W swojej pracy buduje potencjał dzieci poprzez stworzenie im warunków, w których poznają własne możliwości, zbudują poczucie własnej wartości, odnajdą odpowiedź na najważniejsze pytania w ich życiu.

Działalność dydaktyczna i szkoleniowa

Od ponad 20 lat zajmuje się terapią dzieci.

 

Jest prekursorką metody Play Therapy w Polsce. Jest to rodzaj terapii, który pomaga dzieciom w wyrażaniu swoich emocji za pomocą zabawy.

 

Prowadzi szkolenia dla studentów, specjalistów oraz rodziców.

Organizatorzy

Fundacja Play Therapy for Poland

Fundacja zajmująca się upowszechnianiem wiedzy o terapii poprzez zabawę.

Polskie Towarzystwo Play Therapy

Zajmuje się szkoleniami oraz wspieraniem rozwoju specjalistów Play Therapy.

Fiklon

Centrum terapii i diagnozy małego dziecka

Zapisz się na szkolenie

Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na Play Therapy oraz możliwości poznania terapeutów i specjalistów korzystających z tej metody wsparcia dzieci. 

Odkrywcy emocji - warsztaty wakacyjne

Zapraszamy na tygodniowy program spotkań dla dzieci, rozwijający kompetencje społeczne i samoświadomość emocji metodami treningu umiejętności społecznych (TUS).

 

5 dni warsztatów (4 godziny dziennie), prowadzonych przez pedagoga i trenerkę TUS, Magdalenę Medyńską.

 

Współpraca w grupie, zabawa i zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci w wieku 5-6 lat.

 

Dołączcie do nas:

25 – 29 sierpnia 2025 r. (zostało ostatnie miejsce)

 

Warsztat - w skrócie

Czy Twoje dziecko ma trudności w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami? Mocno przeżywa emocje i potrzebuje wsparcia w radzeniu sobie z nimi?

 

Chciałbyś, aby Twoje dziecko potrafiło swobodniej wyrażać siebie, budować pewność siebie i pewniej czuć się w grupie?

 

Zapraszamy na wakacyjny turnus dla małych dzieci prowadzony metodami treningu umiejętności społecznych (TUS), który pomoże rozwinąć inteligencję emocjonalną i społeczną.

 

Przez 5 dni w zabawie, pracy nad wspólnymi wyzwaniami i angażującymi zajęciami plastycznymi dzieci:

  • poznają i nauczą się nazywać emocje, swoje i innych,
  • będą rozwijać umiejętności komunikacyjne i asertywność,
  • nauczą się rozwiązywać konflikty i współpracować w grupie,
  • spędzą czas w małej, bezpiecznej grupie rówieśników,
  • będą budować pewność siebie i poczucie własnej wartości pod okiem specjalistów.

Zapraszamy dzieci, które mają trudności w odnalezieniu się w grupie, przejawiają nadmierną impulsywność lub potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z silnymi emocjami.

 

Zapisz dziecko na turnus –> 

 

Dla kogo?

👦👧 Dla dzieci w wieku 5-6 lat, które:

  • Potrzebują wsparcia w nawiązywaniu relacji, są nieśmiałe lub wycofane w kontaktach z rówieśnikami;
  • Mają trudności z radzeniem sobie z silnymi emocjami (np. złością, frustracją, smutkiem) i potrzebują narzędzi do ich wyrażania;
  • Potrzebują wzmocnienia pewności siebie i poczucia własnej wartości.

👨‍👩‍👧‍👦 Dla rodziców, którzy:

  • Chcą wspierać rozwój społeczno-emocjonalny swojego dziecka w oparciu o wiedzę na temat rozwoju dziecka.
  • Szukają skutecznych strategii na pomaganie dziecku w radzeniu sobie z emocjami i wyzwaniami społecznymi.
  • Chcą, aby ich dziecko budowało zdrowe relacje z rówieśnikami i umiało stawiać granice.
  • Potrzebują chwili dla siebie w wakacje – na pracę, odpoczynek lub załatwienie spraw.

Wszyscy korzystają

Co zyska Twoje dziecko?

  • Większa pewność siebie w kontaktach z rówieśnikami – stopniowe budowanie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji.
  • Lepsze rozumienie i wyrażanie emocji – nauka rozpoznawania, nazywania i radzenia sobie z własnymi i cudzymi uczuciami.
  • Skuteczniejsze rozwiązywanie konfliktów – oswajanie się z trudnymi sytuacjami społecznymi i znajdowanie rozwiązań.
  • Poczucie sprawczości – dziecko aktywnie uczestniczy w zajęciach, podejmuje decyzje i czuje się członkiem zespołu.
  • Umiejętność z bycia w grupie – nauka współpracy i wspólnej zabawy w atmosferze radości i akceptacji.
  • Nowe umiejętności społeczne – wzmocnienie empatii, komunikacji, słuchania i asertywności.
  • Wzmacnianie odporności emocjonalnej – emocje przestają być „straszne” i zamieniają się w naturalne i zrozumiałe zjawisko.

Co zyskasz Ty, jako rodzic?

  • Mniej stresu w codziennych interakcjach – dziecko uczy się, że relacje to szansa na rozwój i poznawanie nowych perspektyw.
  • Narzędzia do wspierania rozwoju społecznego i emocjonalnego – inspiracje do wprowadzania zmian w rozmowach rodzinnych i zabawach.
  • Wsparcie w budowaniu zdrowych nawyków emocjonalnych – bez presji, przekupstw i walki o „dobre” zachowanie.
  • Szansa na zobaczenie postępów dziecka w innym środowisku – dzieci często zachowują się inaczej niż w domu.
  • Pomysły na zabawy wspierające rozwój społeczno-emocjonalny – inspiracje do wspólnych aktywności w domu.
  • Czas dla siebie – kilka godzin dziennie na odpoczynek, pracę lub załatwienie spraw w wakacje.

Ramowy plan dnia

Co będzie się działo każdego dnia?

  • Zabawy wprowadzające w tematykę emocji lub relacji społecznych
  • Ćwiczenia praktyczne – dostosowane do wieku dzieci rozwijające umiejętności społeczne
  • Zajęcia twórcze (plastyczne, muzyczne, ruchowe) wspierające wyrażanie emocji i asertywność
  • Zakończenie i podsumowanie spotkania – przypomnienie, czego się nauczyliśmy.

Ramowy plan dnia

 

8:15 – 8:45 Przyprowadzanie dzieci na zajęcia i przywitanie Swobodne wejście do sali, czas na oswojenie się z miejscem i rówieśnikami.

 

8:45 – 9:00 Omówienie z dziećmi planu dnia i tematu przewodniego Wprowadzenie do zajęć w przystępny i angażujący sposób.

 

9:00 – 12:00 Odkrywanie siebie i innych:

  • Prezentacja emocji i sytuacji społecznych oraz związanych z nimi odczuć.
  • Zabawy oswajające wprowadzające w tematykę zajęć (np. burza mózgów, odgrywanie ról).
  • Warsztaty umiejętności społecznych w formie gier i ćwiczeń grupowych.
  • Wspólne aktywności budujące współpracę i empatię.

 

12:00 – 12:30 Zakończenie, podsumowanie spotkania, rozmowa o nowych doświadczeniach i uczuciach Czas na dzielenie się wrażeniami i refleksję nad tym, czego dzieci się nauczyły.

 

12:30 Odbiór dzieci przez opiekunów

Program tygodnia

1. 

Poznajmy siebie i nowych kolegów i koleżanki

🎯 Cel: Nauka przedstawiania się, zbudowanie poczucia bezpieczeństwa, zaufania i pozytywnej atmosfery w grupie.

 

Pierwszy dzień poświęcimy na wzajemne poznanie się i stworzenie miejsca, w którym dziecko poczuje się swobodnie i akceptowane.

 

Będziemy bawić się w gry integrujące, które pomogą nam zapamiętać imiona, poznać nasze ulubione zabawy i dowiedzieć się, co lubimy robić. Nauczymy się przedstawiać i mówić o sobie.

 

Porozmawiamy o zasadach naszej grupy, o tym, jak chcemy się ze sobą komunikować i co zrobić, by każdy czuł się dobrze. To czas na rozluźnienie i nauczenie się bycia razem.

2. 

Jak się czujesz? Wejście do świata emocji

🎯 Cel: Rozpoznawanie, nazywanie i rozumienie podstawowych emocji.

 

Dzień poświęcimy na podróż do świata emocji. Będziemy uczyć się rozpoznawać uczucia – radość, smutek, złość, strach, zaskoczenie – zarówno u siebie, jak i u innych.

 

Wykorzystamy do tego zabawy z mimiką, opowiadanie historii, rysowanie i pantomimę. Dzieci dowiedzą się, że wszystkie emocje są ważne i mają prawo je czuć, a także nauczą się, jak je rozpoznawać i jak je wyrażać w bezpieczny i akceptowalny sposób.

3. 

Ciało daje sygnały - odczuwanie emocji

🎯 Cel: Rozumienie sygnałów płynących z ciała i ich związku z emocjami.

 

Skupimy się na naszym ciele, które jest jak kontroler lotów, dający nam ważne sygnały.

 

Będziemy odkrywać, jak nasze ciało reaguje na różne emocje – czy serce bije szybciej albo boli nas brzuch, gdy się boimy, lub lecą nam łzy, gdy jesteśmy smutni. Poprzez zabawy ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne i proste ćwiczenia uważności, dzieci nauczą się odczytywać te sygnały i rozumieć, co ich ciało chce im powiedzieć. Porozmawiamy także o tym, jak możemy dbać o nasze ciało i samopoczucie.

4. 

Moja przestrzeń – moje granice. Asertywność

🎯 Cel: Rozumienie i stawianie granic, nauka asertywności.

 

W tym dniu dowiemy się, czym są granice – zarówno te nasze, jak i innych osób. Będziemy ćwiczyć, jak mówić „nie” w sposób uprzejmy, ale stanowczy, gdy czegoś nie chcemy, oraz jak prosić o pomoc lub o coś, czego potrzebujemy.

 

Przez zabawy z odgrywaniem ról i scenki dzieci nauczą się bronić swojej przestrzeni i szanować przestrzeń innych, budując jednocześnie poczucie asertywności i pewności siebie w relacjach.

5. 

Każdy jest wyjątkowy – podsumowanie i pożegnanie

🎯 Cel: Wzmacnianie poczucia własnej wartości i pozytywne podsumowanie nabytych umiejętności.

 

Ostatni dzień warsztatów czas na podsumowanie i docenienie naszych sukcesów. Podsumujemy, czego nauczyliśmy się przez cały tydzień o emocjach, relacjach i sobie samych.

 

Dzieci będą miały okazję podzielić się swoimi ulubionymi momentami i tym, co czują, że zyskały i co im się podobało, a co nie do końca.

 

Skupimy się na wzmocnieniu poczucia własnej wartości, podkreślając indywidualne mocne strony każdego dziecka. Będzie to pożegnanie i zachęta do wykorzystania nowych umiejętności w codziennym życiu.

Kiedy i gdzie?

Data:

Turnus I:

21-25 lipca 2025

(poniedziałek – piątek)

 

Turnus II:

25-29 sierpnia 2025

(poniedziałek – piątek)

 

Godzina:

8.30 – 12.30

Miejsce:

Wielicka 20, Kraków

 

Liczba uczestników w edycji:

do 6 uczestników

Koszt:

1600 PLN

(obejmuje kwalifikację, zajęcia oraz pomoce plastyczne i indywidualne spotkanie podsumowujące z rodzicami)

 

 

Zapisz się –> 

 

 

Magdalena Medyńska

Terapeutka pedagogiczna, oligofrenopedagog, terapeutka osób w spektrum autyzmu, nauczycielka Montessori, terapeutka ręki, specjalistka AAC, trenerka TUS.

 

Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą w placówkach edukacyjnych i pomocowych. Prowadzi zajęcia w przedszkolach i grupy wsparcia.

 

portret Magdalena Medynska pedagog

Kwalifikacja i podsumowanie

Spotkanie wstępne i kwalifikacja

Po zgłoszeniu chęci udziału i wypełnieniu ankiety rozwojowej, prowadząca rozmawia z każdym rodzicem. Ma to na celu upewnienie się, że dziecko skorzysta na zajęciach i będzie w stanie brać w nich udział z korzyścią dla siebie.

Spotkanie podsumowujące

Po zakończeniu turnusu, prowadząca z każdym z rodziców spotka się na rozmowę (20-30 minut), opowie o przebiegu zajęć i wskaże, w jaki sposób kontynuować i wspierać dziecko w obszarze emocji i komunikacji.
signature icon

Warsztaty odbywają się w Centrum Fiklon - przestrzeni przystosowanej dla małych dzieci i ich rodziców.

Czy moje dziecko nie jest za małe na taki trening? Czy 5-latek zrozumie, o co w tym chodzi?

Dzieci w wieku 5-6 lat są w idealnym wieku do podjęcia treningu umiejętności społecznych. W tym okresie intensywnie rozwijają się ich kompetencje społeczne i emocjonalne.

 

Nasz program jest specjalnie dostosowany do percepcji małych dzieci – uczymy poprzez zabawę, ruch, opowiadanie historii i twórcze aktywności, które są dla nich naturalnym sposobem poznawania świata.

Moje dziecko jest bardzo nieśmiałe/bardzo żywiołowe – czy w takiej grupie sobie poradzi?

Mamy bogate doświadczenie w pracy z dziećmi o różnorodnych temperamentach i potrzebach, zarówno tymi bardzo nieśmiałymi, jak i bardziej energicznymi.

 

Nasza empatyczna i doświadczona kadra potrafi stworzyć atmosferę akceptacji, w której każde dziecko czuje się bezpiecznie i komfortowo, co pozwala mu otworzyć się i rozwijać w swoim tempie, szanując przy tym granice innych dzieci.

Jakie kwalifikacje mają osoby prowadzące zajęcia? Czy mają doświadczenie pracy z małymi dziećmi?

Nasz zespół składa się z wykwalifikowanych specjalistów – psychologów dziecięcych, pedagogów i terapeutów z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć TUS dla małych dzieci.

 

Prowadząca, pedagog z ponad 20-letnim doświadczeniem – regularnie uczestniczymy w szkoleniach, aby wiedza była aktualna, a metody pracy efektywne i dostosowane do najnowszych standardów.

Czy macie bezpieczne warunki?

Nasz ośrodek to bezpieczna i przyjazna przestrzeń, zaprojektowana z myślą o małych dzieciach. Dbamy o każdy szczegół, by maluchy czuły się u nas komfortowo i bezpiecznie. Sale są odpowiednio wyposażone, a kadra czuwa dyskretnie nad bezpieczeństwem i komfortem każdego dziecka.

Co, jeśli moje dziecko nie będzie chciało uczestniczyć w zajęciach?

Nigdy nie zmuszamy dzieci do uczestnictwa w zajęciach. Nasze metody opierają się na zachęcie, ciekawości i pozytywnym wzmocnieniu.

 

Tworzymy na tyle angażujące i atrakcyjne środowisko, że dzieci chętnie włączają się w aktywności. Jeśli dziecko potrzebuje chwili na obserwację lub odpoczynek, dajemy mu tę przestrzeń.

Jak będzie wyglądać kontakt z nami, rodzicami, w trakcie turnusu?

Po zakończeniu każdego dnia turnusu, krótko podsumowujemy jego przebieg i jesteśmy gotowi odpowiedzieć na pytania rodziców.

 

Dodatkowo, po zakończeniu całego turnusu, zapraszamy na krótkie, indywidualne, podsumowanie z prowadzącą, gdzie omówimy postępy Twojego dziecka i udzielimy wskazówek do pracy w domu.

Czy ten turnus to jednorazowa pomoc, czy też daje narzędzia do pracy w domu?

Celem turnusu jest nie tylko chwilowa poprawa, ale przede wszystkim wyposażenie dziecka w narzędzia i umiejętności, które będzie mogło wykorzystywać w codziennym życiu.

 

Przekazujemy też inspiracje i wskazówki dla rodziców, by mogli kontynuować pracę nad rozwojem emocjonalnym i społecznym dziecka w domowym środowisku.

Czy moje dziecko naprawdę zyska na takich zajęciach, czy to tylko chwilowa poprawa?

Nasze doświadczenie w prowadzeniu zajęć TUS dla małych dzieci pokazuje, że systematyczna praca w grupie, pod okiem specjalistów, przynosi trwałe i zauważalne rezultaty.

 

Dzieci stają się pewniejsze siebie, lepiej radzą sobie z emocjami i swobodniej nawiązują relacje z rówieśnikami, co potwierdzają rodzice uczestników dotychczasowych programów.

Jak dobierane są dzieci do grupy?

Przywiązujemy dużą wagę do procesu kwalifikacji i doboru grupy. Rozmawiamy z rodzicami, aby jak najlepiej poznać potrzeby każdego dziecka.

 

Dzięki temu jesteśmy w stanie stworzyć grupę w której dzieci będą czuły się komfortowo i będą mogły czerpać optymalnie korzyści z zajęć, bo ich potrzeby i poziom rozwojowy będą do siebie zbliżone.

Czy jest możliwość skorzystania z konsultacji indywidualnej po zakończeniu turnusu?

Tak.

 

Po zakończeniu zajęć spotykamy się z każdym z rodziców indywidualnie, aby omówić zachowania i potrzeby dziecka. 

 

Jeśli pojawią się dodatkowe pytania lub potrzeba indywidualnego wsparcia, proponujemy możliwość umówienia się na indywidualną konsultację pedagogiczną z prowadzącą, aby omówić konkretne wyzwania i dalsze kroki.

Zapisz dziecko na warsztaty - "Odkrywcy emocji"

Skorzystaj z okazji do nauczenia dziecka lepszego rozumienia swoich emocji, zbudowania kompetencji społecznych i pewności siebie, w ramach przyjaznych i bezpiecznych warsztatów prowadzonych przez doświadczonego pedagoga. 

 

Liczba miejsc ograniczona (tylko 6 dzieci) – warto się pospieszyć!

Odkrywcy smaków - żywieniowe warsztaty wakacyjne

Tygodniowy program spotkań z psychodietetykiem dla dzieci, którym jedzenie nie sprawia przyjemności, a czasem sprawia problemy. 

  • 5 dni warsztatów (4 godziny dziennie)
  • Wspólne przygotowywanie posiłków
  • Prowadzone przez psychodietetyka

Warsztat - w skrócie

Czy Twoje dziecko z nieufnością podchodzi do nowego jedzenia? Albo je bardzo wybiórczo?

 

Chciałbyś, aby posiłki nie były polem walki, a czasem radości i ciekawości?

 

Zapraszamy na specjalne, wakacyjne warsztaty dla dzieci, które pomogą im oswoić się z jedzeniem!

Przez 5 dni wypełnionych zabawą, kolorami, doświadczaniem pokarmów i wspólnego gotowania, dzieci:


🥦 będą oswajać jedzenie poprzez zabawy sensoryczne,


🍓 poznają nowe smaki bez presji i zmuszania,


👩‍🍳 nauczą się, że jedzenie może być ciekawą przygodą,


🤝 spędzą czas w małej, bezpiecznej grupie rówieśników,


🧠 będą budować zdrową relację z jedzeniem pod okiem specjalistki – dietetyczki dziecięcej.

 

Zapraszamy dzieci, którym jedzenie nie przychodzi łatwo, przejawiają objawy wybiórczości pokarmowej (neofobii) albo specyficznych problemów z jedzenie. 

 

 

Zapisz dziecko na warsztaty –> 

 

Dla kogo?

👦👧 Dla dzieci w wieku 4-6 lat, które:


  • Chcą oswoić się z jedzeniem w swoim tempie, bez presji.

  • Lubią zabawę i eksperymentowanie, ale potrzebują czasu, by zaufać nowym produktom.

  • Mają trudności z akceptacją różnych konsystencji, zapachów czy kolorów jedzenia.

  • Chcą przełamywać swoje bariery w przyjaznym i pełnym akceptacji środowisku

  • Jedzą wybiórczo i są ostrożne wobec nowych smaków.
  •  

👨‍👩‍👧‍👦 Dla rodziców, którzy:

  • Chcą, aby ich dziecko oswoiło się z jedzeniem bez stresu i zmuszania.
  • Szukają nowych pomysłów i strategii na wspólne posiłki.
  • Chcą, by dziecko uczyło się poprzez zabawę i pozytywne doświadczenia.
  • Potrzebują chwili dla siebie w wakacje – na pracę, odpoczynek lub załatwienie spraw.

 

To warsztaty pełne radości, zabawy i smacznych odkryć, bez presji na jedzenie! 🥰🍎

Wszyscy korzystają

Co zyska Twoje dziecko ?

  • Większa otwartość na nowe produkty – stopniowe budowanie akceptacji dla różnych konsystencji, smaków i zapachów.
  • Eksploracja jedzenia wszystkimi zmysłami – dotyk, zapach, dźwięk i wygląd jedzenia stają się częścią zabawy.
  • Bez presji, bez stresu – oswaja jedzenie we własnym tempie, bez zmuszania do próbowania.
  • Poczucie sprawczości – dziecko samodzielnie przygotowuje proste potrawy i decyduje, jak je skomponować.
  • Przyjemność ze wspólnego jedzenia – nauka jedzenia w grupie, w atmosferze radości i akceptacji.
  • Nowe umiejętności kulinarne – wzmocnienie umiejętności w gotowaniu, mieszaniu, dekorowaniu potraw.
  • Wzmacnianie relacji z jedzeniem – jedzenie przestaje być „straszne” i zamienia się w ciekawą przygodę.

Co zyskasz Ty, jako rodzic?

  • Mniej stresu przy posiłkach – dziecko uczy się, że jedzenie to eksploracja, a nie obowiązek.
  • Nowe strategie na oswajanie jedzenia – inspiracje do wprowadzania zmian w domowym otoczeniu.
  • Wsparcie w budowaniu zdrowych nawyków – bez presji, przekupstw i walki przy stole.
  • Szansa na zobaczenie postępów dziecka w innym środowisku – dzieci często zachowują się inaczej niż w domu!
  • Pomysły na nowe przepisy i zabawy związane z jedzeniem – inspiracje do wspólnego gotowania w domu.
  • Czas dla siebie – 4 godziny dziennie na odpoczynek, pracę lub załatwienie spraw w wakacje.

Ramowy plan dnia

Każdy dzień złożony będzie z:
🔹 Zabawy wprowadzającej z produktami spożywczymi lub pomocami dydaktycznymi 


🔹 Ćwiczeń sensorycznych


🔹 Warsztatów kulinarnych


🔹 Zakończenia i podsumowania spotkania

 

8.15 – 8.45 Przyprowadzanie na zajęcia i przywitanie 


8.45 – 9.00 Omówienie z dziećmi planu dnia
i tematu przewodniego

 

9.00 – 12.00 Odkrywanie smaków:

  • Prezentacja składników oraz odczuć z nimi związanych
  • Zabawy oswajające wprowadzające w tematykę zajęć
  • Przygotowywanie posiłków w formie warsztatów kulinarnych
  • Wspólne spożywanie przygotowanego posiłku

12.00 – 12.30 Zakończenie, podsumowania spotkania, rozmowa o nowych doświadczeniach i uczuciach

 

12.30 Odbiór dzieci przez opiekunów

Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców, którzy chcą pomóc dzieciom tworzyć pozytywne nawyki żywieniowe na całe życie. 🌟🍏👶

Program tygodnia

1. 

dzień: Poznajmy siebie i jedzenie

🎯 Cel: Budowanie zaufania, oswojenie z nową przestrzenią i tematyką.

 

Zaczniemy oczywiście od poznania się, zbudowania poczucia zaufania i relacje w grupie – kilka energetyzujących ćwiczeń pomoże przełamać lody i poznać preferencje smakowe każdego z uczestników. 

 

Zaczniemy też eksperymentować z różnymi składnikami, co da prowadzącej szansę do poznania profilu dzieci i ich preferencji oraz pokarmów, których unikają.

2. 

dzień: Kolory na talerzu

🎯 Cel: Zachęcanie do eksploracji warzyw i owoców przez zabawę.

 

To dzień poświęcony za odkrywanie wizualnych aspektów spożywczego świata.

 

Zaopatrzymy grupę w warzywa, owoce i inne składniki o różnych kolorach, dzięki czemu możliwe będzie komponowanie posiłków w formie palety barw i doświadczenia jedzenia w trochę bardziej angażujący sposób. 

3. 

dzień: Dotyk, zapach, dźwięk

🎯 Cel: Nauka eksplorowania jedzenia bez presji na jedzenie.

 

Będziemy wspólnie uczyć się odbierania jedzenia wszystkimi zmysłami. Doświadczania faktur, zapachów, temperatury, gęstości, giętkości czy lepkości.

 

Chcemy wzbudzić w dzieciach ciekawość różnych aspektów pokarmów i zachęcić je do ich doświadczania. 

4. 

dzień: Mały kucharz – gotujemy razem

🎯 Cel: Nauka wspólnego przygotowywania jedzenia i poczucia sprawczości.

 

Nic nie zachęca do jedzenia i nie daje większego poczucia kontroli nad tym, co spożywamy, niż samodzielne przygotowanie posiłku.

 

Dzieci będą miały okazję same przygotować wybrane posiłki, dzięki czemu będą w stanie oswoić się ze składnikami, zrozumieć, co znajduje się na ich talerzach i nabrać ochoty na spróbowanie efektu swojej pracy. 

5. 

dzień: Jedzenie to przygoda

🎯 Cel: Kulinarne przygody małego odkrywcy. Podsumowanie, wspólne celebrowanie nowo zdobytych doświadczeń.

 

Przygotowując kolejne posiłki omówimy sobie przebieg tygodnia, uświadomimy, czego się nauczyliśmy i czego dokonaliśmy. Będziemy dzielić się też emocjami i doświadczeniami oraz planami na kolejne ciekawe przygody kulinarne.

Kiedy i gdzie?

Data:

7-11 lipca 2025

(poniedziałek – piątek)

 

Godzina:

8.30 – 12.30

Miejsce:

Wielicka 20, Kraków

 

Liczba uczestników:

do 8 dzieci

Koszt:

1480 PLN

(obejmuje zajęcia oraz produkty spożywcze)

 

 

Zapisz się –> 

 

 

Paulina Dobrowolska

Psychodietetyk, dietetyk dziecięcy, terapeutka karmienia, dietetyczka sportowa, technolożka żywności.

 

Od kilkunastu lat prowadzi konsultacje z dziećmi i dorosłymi. W Fiklonie prowadzi terapię wybiórczości pokarmowej i konsultacje z dziećmi. Specjalizuje się w pracy z dziećmi jedzącymi wybiórczo.

 

Zajęcia prowadzi z empatią, uważnością i głębokim zrozumieniem dla dziecięcych granic i potrzeb.

Kwalifikacja i podsumowanie

Spotkanie wstępne i kwalifikacja

Po zgłoszeniu chęci udziału i wypełnieniu ankiety rozwojowej, prowadząca rozmawia z każdym rodzicem. Ma to na celu upewnienie się, że dziecko skorzysta na zajęciach i będzie w stanie brać w nich udział.

Spotkanie podsumowujące

Po zakończeniu turnusu, prowadząca z każdym z rodziców spotka się na rozmowę (20-30 minut), opowie o przebiegu zajęć i wskaże, w jaki sposób kontynuować dobry kontakt z jedzeniem i wspierać dziecko w jego poszukiwaniach.
signature icon

Warsztaty odbywają się w Centrum Fiklon - przestrzeni przystosowanej dla małych dzieci i ich rodziców.

Jakie zasady nam przyświecają?

✔️ Elastyczność – dzieci nie są zmuszane do jedzenia, wszystko opiera się na eksploracji.


 

✔️ Wsparcie w budowaniu komfortu – jeśli dziecko chce obserwować, ale nie uczestniczyć, to też jest OK.


 

✔️ Wspólne działanie – pracujemy w grupach, żeby wzmacniać poczucie współpracy.

Moje dziecko ma wybiórczość pokarmową - czy odnajdzie się na zajęciach?

Tak. Warsztaty skierowane są właśnie do dzieci, które borykają się z różnymi wyzwaniami związanymi z jedzeniem. Jedzą wybiórczo (czy wręcz cierpią na neofobię), często odmawiają jedzenia, posiłki spożywają bardzo niechętnie, zdarza im się złościć albo dzielą się lękiem i obawiam w kontekście posiłków. 

 

Z tą myślą zapraszamy do miejsca i grupy, która ma na celu łagodne i bezpieczne oswajanie dzieci z różnymi aspektami jedzenia. 

Moje dziecko cierpi na alergie pokarmowe - czy może uczestniczyć w warsztatach?

Tak. Prosimy o przekazanie informacji na temat alergenów przy zapisie – dostosowujemy przepisy tak, aby każde dziecko mogło bezpiecznie uczestniczyć. Prowadząca ma doświadczenie w pracy z dietami eliminacyjnymi i dba o komfort wszystkich uczestników.

Moje dziecko ma diagnozę autyzmu / neuroróżnorodności - czy może uczestniczyć w warsztatach?

Te warsztaty są zaplanowane dla dzieci neurotypowych i mają charakter grupowy – wiążą się z nowymi bodźcami i działaniem zespołowym, co może być wyzwaniem dla dzieci neuroatypowych.

 

Jeśli mają Państwo wątpliwości, zachęcamy do kontaktu i rozmowy – w trakcie procesu kwalifikacji doradzimy, czy forma warsztatów będzie odpowiednia, lub podpowiemy inne rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb Państwa dziecka.

Moje dziecko jest nieśmiałe. Obawiam się, że nie będzie dobrze funkcjonować w grupie.

To zupełnie naturalne – dlatego dbamy o kameralną atmosferę i dużo empatii. Nie ma presji – każde dziecko działa we własnym tempie, a rola prowadzącej to zbudować z dziećmi relację i poczucie bezpieczeństwa.

Moje dziecko nie lubi gotować / nie interesuje się jedzeniem – czy to warsztaty dla niego?

Jak najbardziej! Warsztaty są nie tylko o gotowaniu – to przestrzeń do eksplorowania jedzenia z różnych stron: przez zabawę, zapachy, dotyk, historię.
 
Często właśnie takie dzieci wynoszą z zajęć najwięcej.

Moje dziecko je bardzo wybiórczo – boję się, że nic nie zje i będzie sfrustrowane.

Właśnie dla takich dzieci stworzyliśmy te warsztaty. Nie zmuszamy do jedzenia – uczymy zaufania do jedzenia, poprzez zabawę i kontakt.
 
Czasem pierwszy krok to… dotknięcie nowego składnika. I to też sukces. Ponadto, oprócz nowości, zapewniamy w każdym dniu „bezpieczne” składniki, aby każdy mógł coś zjeść.

Zapisz dziecko na warsztaty

Skorzystaj z okazji do oswojenia dziecka z różnymi aspektami jedzenia, w formie przyjaznych i bezpiecznych warsztatów prowadzonych przez psychodietetyka. 

 

Liczba miejsc ograniczona (tylko 8 dzieci) – warto się pospieszyć!

Czytanie uczestniczące w AAC

Szkolenie specjalistyczne (stacjonarne, w Krakowie) – praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC).

 

31 maja – 1 czerwca 2025

2 dni eksperckiej wiedzy i ćwiczeń.

Prowadząca: Ewa Przebinda – autorka MÓWika

 

Zapisz się na szkolenie –>

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

Szkolenie poświęcone jest metodom wprowadzenia użytkownika AAC w świat książek – poczynając od osób niemownych, mających poważne problemy z rozumieniem języka, które w ogóle nie interesują się ksiażką, lub traktują ją jako zwykły przedmiot do zabawy lub stymulacji, aż do tych, które uczą się rozumienia czytanego tekstu.

 

Od uczestników nie są wymagane żadne umiejętności wstępne – jest ono przeznaczone dla każdego, kto chce czytać książki z osobą niemówiącą – dzieckiem, nastolatkiem i dorosłym.

 

Szkolenie to jest prerekwizytem do szkolenia specjalistycznego: Wspomaganie użytkownika AAC w nauce czytania i pisania.

 

 

 

Zapisz się na szkolenie –>

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do terapeutów oraz rodziców i opiekunów użytkowników AAC (dzieci i starszych).

 

Do udziału zapraszamy:

  • psychologów,
  • pedagogów,
  • logopedów,
  • nauczycieli kształcenia specjalnego,
  • terapeutów pracujących z osobami niemówiącymi,
  • opiekunów użytkowników AAC (dzieci i starszych).

(Szkolenie nie jest przeznaczone dla osób prowadzących szkolenia otwarte z zakresu AAC. Szkolenie trenerskie odbędzie się w późniejszym terminie.)

Materiały i zaświadczenie

Uczestnicy szkolenia otrzymają po jego ukończeniu:

  • skrypt z notatkami
  • papierowe zaświadczenie udziału w szkoleniu (wymiar 16 godzin szkoleniowych)

Cele szkolenia

  1. Zdobycie wiedzy na temat etapów czytania uczestniczącego.
  2. Uporządkowanie wiedzy na temat etapów rozumienia tekstu.
  3. Poznanie zestawu ogólnodostępnych książek i ich przydatności do realizacji celów terapeutycznych na konkretnych etapach.
  4. Poznanie zasad prowadzenia zajęć z czytania uczestniczącego dla grupy osób o różnym poziomie możliwości poznawczych i komunkacyjnych.
  5. Nabycie umiejętności wprowadzania dziecka niepełnosprawnego w świat książki.
  6. Przećwiczenie umiejętności adaptacji książek do potrzeb dziecka niepełnosprawnego ruchowo.
  7. Nabycie umiejętności wspomagania czytania książek z użyciem narzędzi do AAC (tablice papierowe, urządzenia niskiej technologii, urządzenia wysokiej technologii).
  8. Nabycie umiejętności tworzenia własnych książek do czytania uczestniczącego.
  9. Przećwiczenie tworzenia zabaw, aktywności i pomocy dydaktycznych służących doskonaleniu rozumienia tekstu na poszczególnych etapach.
  10. Nabycie umiejętności formułowania celów terapeutycznych opartych na umiejętnościach użytkownika AAC.
  11. Nabycie umiejętności dostosowania zajęć do wieku uczestników.
  12. Opanowanie umiejętności prowadzenia zajęć z czytania uczestniczącego.
  13. Zrozumienie znaczenia czytania uczestniczącego w procesie nauki czytania i pisania.
  14. Zbudowanie przekonania o możliwości dzieci niepełnosprawnych w tym zakresie.
  15. Docenienie metody czytania uczestniczącego w procesie kompleksowej terapii dziecka niepełnosprawnego.

Data i miejsce

Data

Sobota, 31.05.2025

10.00 – 17.00

 

Niedziela, 01.06.2025

9.00 – 16.00

Miejsce

Wielicka 20

Kraków

Uczestnicy

Do 18 uczestników

(decyduje kolejność zgłoszeń)

 

Zgłoś udział –> 

Poznaj prowadzącą

 

Ewa Przebinda

 

Pedagog i logopeda, terapeuta AAC

Autorka programu MÓWik

 

Absolwentka podyplomowych studiów „Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych” (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu AAC, przez 5 lat była redaktorem Biuletynu Stowarzyszenia Mówić bez Słów, 

Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z zaburzeniami komunikacji jako nauczyciel i terapeuta w domu pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej, szkole specjalnej, poradni dla dzieci z autyzmem oraz jako terapeuta na turnusach rehabilitacyjnych.

Działalność dydaktyczna i szkoleniowa

Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia z zakresu między innymi komunikacji alternatywnej. 

 

Współpracowała  jako prowadząca zajęcia z zakresu AAC z uczelniami:

  • Uczelnia Łazarskiego
  • Collegium Medicum UJ
  • Uczelnia Korczaka
  • Ignatianum
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej.

Jest autorką publikacji, pomocy dydaktycznych oraz wystąpień na konferencjach. Współautorka książki „Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” (Gdańsk, 2023).

Organizatorzy

Fiklon

Centrum terapii i diagnozy małego dziecka

MÓWik

Polski system AAC, pomagający porozumieć się za pomocą tabletów

Zapisz się na szkolenie

Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na AAC oraz możliwości poznania terapeutów i specjalistów wspierających komunikację. 

Wspomaganie użytkownika AAC w nauce czytania i pisania

Szkolenie specjalistyczne – praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)

 

Zapisz się na szkolenie –>

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

Szkolenie poświęcone jest metodom uczenia użytkownika AAC umiejętności czytania i pisania w ujęciu funkcjonalnym. Użytkownicy AAC potrzebują większego wsparcia zwłaszcza w zakresie świadomości fonologicznej i temu jest poświęcona znaczna część szkolenia.

 

Nie jest wymagana inna wiedza z tego zakresu – podstawy zostaną przekazane na szkoleniu.

 

Zapisz się na szkolenie –>

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do terapeutów oraz rodziców i opiekunów użytkowników AAC (dzieci i starszych).

 

Do udziału zapraszamy:

  • psychologów,
  • pedagogów,
  • logopedów,
  • nauczycieli kształcenia specjalnego,
  • terapeutów pracujących z osobami niemówiącymi,
  • opiekunów użytkowników AAC (dzieci i starszych).

(Szkolenie nie jest przeznaczone dla osób prowadzących szkolenia otwarte z zakresu AAC. Szkolenie trenerskie odbędzie się w późniejszym terminie.)

Materiały i zaświadczenie

Uczestnicy szkolenia otrzymają po jego ukończeniu:

  • skrypt z notatkami
  • papierowe zaświadczenie udziału w szkoleniu (wymiar 16 godzin szkoleniowych)

Cele szkolenia

  1. Zdobycie wiedzy na temat procesu nabywania umiejętności czytania i pisania użytkownika AAC.
  2. Uporządkowanie wiedzy na temat problemów, jakie napotyka osoba niemówiąca w trakcie nauki czytania i pisania.
  3. Poznanie technik i strategii pracy pomocnych w kształtowaniu świadomości fonologicznej osoby niemówiącej.
  4. Nabycie umiejętności stosowania alternatywnych sposobów pisania przez osobę z niepełnosprawnością.
  5. Przećwiczenie umiejętności uczenia budowania wypowiedzi przez użytkownika AAC.
  6. Nabycie umiejętności wspomagania użytkownika AAC w procesie analizy i syntezy słuchowej.
  7. Nabycie umiejętności dostosowania narzędzi do czytania i pisania do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi.
  8. Nabycie umiejętności formułowania celów terapeutycznych opartych na umiejętnościach użytkownika AAC.
  9. Opanowanie umiejętności wykorzystania pisma do codziennej komunikacji z użytkownikiem AAC.
  10. Zrozumienie znaczenia umiejętności czytania i pisania w życiu osoby niemówiącej.
  11. Zbudowanie przekonania o możliwościach osób niemówiących w tym zakresie.
  12. Docenienie metod AAC w procesie rozwoju językowego osoby niemówiącej (w tym posługiwaniu się pismem).

Data i miejsce

Data

Sobota, 25.10.2025

10.00 – 17.00

 

Niedziela, 26.10.2025

9.00 – 16.00

Miejsce

Wielicka 20

Kraków

Uczestnicy

Do 18 uczestników

(decyduje kolejność zgłoszeń)

 

Zgłoś udział –> 

Poznaj prowadzącą

 

Ewa Przebinda

 

Pedagog i logopeda, terapeuta AAC

Autorka programu MÓWik

 

Absolwentka podyplomowych studiów „Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych” (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu AAC, przez 5 lat była redaktorem Biuletynu Stowarzyszenia Mówić bez Słów, 

Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z zaburzeniami komunikacji jako nauczyciel i terapeuta w domu pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej, szkole specjalnej, poradni dla dzieci z autyzmem oraz jako terapeuta na turnusach rehabilitacyjnych.

Działalność dydaktyczna i szkoleniowa

Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia z zakresu między innymi komunikacji alternatywnej. 

 

Współpracowała  jako prowadząca zajęcia z zakresu AAC z uczelniami: Uczelnia Łazarskiego, Collegium Medicum UJ, Uczelnia Korczaka, Ignatianum, Akademia Pedagogiki Specjalnej.

 

Jest autorką publikacji, pomocy dydaktycznych oraz wystąpień na konferencjach. Współautorka książki „Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” (Gdańsk, 2023).

Organizatorzy

Fiklon

Centrum terapii i diagnozy małego dziecka

MÓWik

Polski system AAC, pomagający porozumieć się za pomocą tabletów

Zapisz się na szkolenie

Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na AAC oraz możliwości poznania terapeutów i specjalistów wspierających komunikację. 

Rodzice - rodzicom. Warsztat o AAC

Spotkanie warsztatowe dla rodziców dzieci korzystających lub zaczynających korzystać i rozważających wprowadzanie narzędzi AAC.

 

Zapisz się na warsztat –> 

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

W trakcie spotkania poruszymy bardzo konkretne i praktyczne aspekty AAC:

  • Co daje dziecku i rodzinie wdrożenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej;
  • Mity i fakty na temat AAC;
  • Jak stosować AAC codziennie;
  • Co powinien zawierać indywidualny system do komunikacji;
  • Jak dobierać słowa do indywidualnego systemu do komunikacji;
  • Jak budować motywację do komunikacji;
  • Jakim być partnerem komunikacyjnym.

 

Zapraszamy do udziału!

 

Zapisz się na warsztat –> 

Dla kogo?

Warsztat skierowana jest do rodziców dzieci w każdym wieku, które:

  • korzystają lub zaczynają korzystać z komunikacji alternatywnej i wspomagającej;
  • mają swój indywidualny system do komunikacji, ale rzadko lub wcale się nim nie posługują;
  • mają problemy w zakresie rozwoju mowy i rozumienia.

Opis i program

Warsztat rozpocznie się krótką prezentacją pokazującą praktyczne sposoby wykorzystania AAC oraz efekty korzystania z MÓWika. 

 

Następnie omawiać będziemy różne aspekty wprowadzania AAC, rozszerzania słownika, modelowania i wspierania dziecka w codziennych sytuacjach. 

 

Data i miejsce

Data

Sobota, 15.11.2025

10.00 – 13.00

 

Miejsce

Wielicka 20

Uczestnicy

Do 15 uczestników

(decyduje kolejność zgłoszeń)

 

Zgłoś udział –> 

Poznaj prowadzącą

Małgorzata Kręcioch

 

Doświadczona terapeutka i mama użytkowniczki MÓWika.

 

Oligofrenopedagożka, terapeutka pedagogiczna, specjalistka AAC, terapeutka SI.

 

 

 

 

portret Małgorzata Krecioch pedagog

Umów się na konsultację

kontakt@fiklon.pl

 

Odpowiadamy szybko

 

 

Zadzwoń:

 

+48 502 201 208

 

8.00 – 20.00

 

(od poniedziałku do piątku)

 

Wielicka 20, Kraków

 

 

chłopiec wyciagający dłoń

Dołącz do grupy

Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na AAC oraz możliwości poznania rodziców, których dzieci korzystają już z różnych metod wspierających komunikację. 

Mom's the word. Support group for moms.

Biweekly support and development group for pregnant women and moms (in the centre of Cracow).

 

First meeting: April 14th 2025 (9.30 – 11.30)

 

Join the group –> 

simple illustration of tipi tent and sun behind it

What are we going to talk about?

Motherhood is one of the most profound changes in a woman’s life.

 

It is a time of intense emotions, joy, but also challenges. The birth of a child and the first period of motherhood is often associated with a sense of loneliness, alienation or loss of previous identity.

 

That’s why we are opening a support group for mothers of young children and pregnant women – a place where every woman becoming a mother will find a space to share her experiences, receive support and feel part of a supportive community. A community of women in a similar situation.

 

These meetings are a symbolic village of women, where you can give and receive care, understanding and acceptance. Here you will meet other women at a similar stage of life, with whom you can talk openly about the challenges and joys of motherhood. This is a space to grow, build your new identity and find balance in your new role as a mother.

 

During the meetings we will cover topics such as:
✨ Finding myself in my new role – who am I when I become a mom?
✨ Emotions in motherhood – joy, fatigue, uncertainty, frustration;
✨ Relationships – with partner, family, friends in the context of the new reality;
✨ Self-care and taking care of your needs – without guilt;
✨ Maternal intuition and self-confidence;
✨ Proximity and building a bond with your child.

 

We welcome any mom or mom-to-be who needs a warm, supportive circle of women.

 

You are not alone – together we create a village full of care, acceptance and understanding.

 

Join the group –> 

Who is it for?

The group is aimed at:

  • pregnant women preparing for motherhood,
  • mothers of newborns, infants and young children (up to 2 years old).

Description and program

Meetings are held regularly, 2 times a month and last 2 hours.

 

The group is led by Magda Niemyjska - an experienced doula, perinatal educator and mother of 5.

 

Magda has been supporting women at various stages of motherhood for years, helping them find strength, peace and joy in being a mom.

 

The program of the group will be shaped during the meetings, depending on the needs of the participants - we will follow the topics that the participants will bring during the meeting.

Date and location

Date

April 14th 2025

9.30 – 11.30

(then every other Monday)

Venue

Wielicka 20

Participants

Up to 12 moms

(registration for each meeting applies)

 

Apply to join the group –>

 

Meet the host

Magda Niemyjska

 

Doula, manual therapist, journalist, perinatal educator, mother of 5.

 

She supports pregnant women and moms in various aspects of motherhood – from the very mundane to the emotional and cognitive.

 

For many years she has run support groups, circles for women and couples, and book clubs for moms and pregnant women.

 

signature icon

We invite you to a comfortable, equipped with a changing table and air-conditioned room.

Amenities

Easy access and parking

Proximity to tram stops and 10 parking slots right in front of the entrance.

 

Space for baby strollers.

Fine coffee

We take care of your good morning and small pleasures that there is not always time for in the lives of moms.

Amenities for children

On site you will find changing tables and all the necessary accessories and toys. We have a safe space for crawling and creeping.

Participation

A single meeting

90 PLN

Organizer

Fiklon black arrow

Center for diagnosis and therapy of the young child. We provide developmental care from the first days of a child's life.

Join us to develop, share and care

Discover different aspects of the motherhood together with other women, in a comfortable and friendly space.

Mamy czas. Grupa rozwojowa.

Spotkania dla kobiet w ciąży i mam niemowląt oraz małych dzieci.

 

Najbliższe spotkanie: 5 maja 2025 (9.30 – 11.30)

 

Zgłoś się do grupy –> 

simple illustration of tipi tent and sun behind it

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

Macierzyństwo to jedna z najgłębszych zmian w życiu kobiety.

 

To czas intensywnych emocji, radości, ale i wyzwań. Urodzenie dziecka i pierwszy okres macierzyństwa często wiąże się z poczuciem samotności, alienacji czy utratą dotychczasowej tożsamości.

 

Dlatego otwieramy grupę wsparcia dla mam małych dzieci oraz kobiet w ciąży – miejsce, w którym każda kobieta zostająca mamą znajdzie przestrzeń do dzielenia się swoimi doświadczeniami, otrzyma wsparcie i poczuje się częścią wspierającej społeczności. Społeczności kobiet w podobnej sytuacji. 

 

Te spotkania to symboliczna wioska kobiet, gdzie można dawać i otrzymywać troskę, zrozumienie i akceptację. Tutaj spotkasz inne kobiety na podobnym etapie życia, z którymi będziesz mogła otwarcie porozmawiać o wyzwaniach i radościach macierzyństwa. To przestrzeń do rozwoju, budowania swojej nowej tożsamości i odnajdywania równowagi w nowej roli matki.

 

W trakcie spotkań będziemy poruszać tematy takie jak:
✨ Odnalezienie siebie w nowej roli – kim jestem, kiedy zostaję mamą?;
✨ Emocje w macierzyństwie – radość, zmęczenie, niepewność, frustracja;
✨ Relacje – z partnerem, rodziną, przyjaciółmi w kontekście nowej rzeczywistości;
✨ Samoopieka i dbanie o swoje potrzeby – bez poczucia winy;
✨ Matczyna intuicja i zaufanie do siebie;
✨ Bliskość i budowanie więzi z dzieckiem.

 

Zapraszamy każdą mamę i przyszłą mamę, która potrzebuje ciepłego, wspierającego kręgu kobiet. Nie jesteś sama – razem tworzymy wioskę pełną troski, akceptacji i zrozumienia.

 

Dołącz do nas! ❤️

 

Zgłoś się do grupy –> 

Dla kogo?

Grupa skierowana jest do:

  • kobiet w ciąży, przygotowujących się do macierzyństwa,
  • mam noworodków, niemowląt i małych dzieci (do 2 lat).

Opis i program

Spotkania odbywają się regularnie, 2 razy w miesiącu i trwają 2 godziny zegarowe. 

 

Grupę prowadzi Magda Niemyjska – doświadczona doula, edukatorka okołoporodowa i mama pięciorga dzieci.

 

Magda od lat wspiera kobiety na różnych etapach macierzyństwa, pomagając im odnaleźć siłę, spokój i radość w byciu mamą.

 

Program grupy będzie kształtowany w trakcie spotkań, w zależności od potrzeb uczestników - będziemy podążać za tematami, które wniosą uczestniczki w trakcie spotkania.

Data i miejsce

Data

5 maja 2025

9.30 – 11.30

(potem co drugi poniedziałek)

Miejsce

Wielicka 20

Uczestnicy

Do 12 uczestników

(obowiązują zapisy na każde spotkanie)

 

Zgłoś się do grupy –> 

Poznaj prowadzącą

Magda Niemyjska

 

Doula, terapeuta manualny, dziennikarka, edukatorka okołoporodowa, mama pięciorga dzieci.

 

Wspiera kobiety w ciąży i mamy w różnych aspektach macierzyństwa – od bardzo przyziemnych przez emocjonalne i poznawcze.

 

Od wielu lat prowadzenie grupy wsparcia, kręgi dla kobiet i par, oraz kluby książki dla mam i kobiet w ciąży.

 

 

signature icon

Zapraszamy do komfortowej, wyposażonej w przewijak i klimatyzowanej salki.

Udogodnienia dla mam

Łatwy dojazd i parking

Bliskość przystanków tramwajowych i 10 miejsc postojowych tuż przed wejściem.

 

Przestrzeń dla wózków.

Dobra kawa

Dbamy o dobry poranek i drobne przyjemności, na które nie zawsze jest czas. 

Udogodnienia dla dzieci

Na miejscu znajdziesz przewijaki i wszystkie potrzebne akcesoria oraz zabawki. Mamy bezpieczną przestrzeń do raczkowania i pełzania.

Koszt uczestnictwa

Pojedyczne spotkanie

90 PLN

Rejestracja

Dołącz do nas

Odkryj różne aspekty macierzyństwa razem z innymi kobietami na podobnym etapie życia. W wygodnej przestrzeni i przyjaznej atmosferze.

Grupa wsparcia dla rodziców dzieci korzystających z AAC

Comiesięczne spotkania dla rodziców dzieci niemówiących i korzystających lub zaczynających korzystać z narzędzi AAC

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

Nasza grupa wsparcia została stworzona z myślą o rodzicach dzieci niemówiących, którzy wprowadzają i korzystają z różnych narzędzi AAC. Jest to bezpieczna przestrzeń, w której można dzielić się swoimi doświadczeniami, wyzwaniami i sukcesami związanymi z wychowywaniem swoich dzieci o różnych potrzebach komunikacyjnych.

 

Celem grupy jest nie tylko wsparcie emocjonalne, ale również wymiana wiedzy i praktycznych porad dotyczących codziennego korzystania z AAC i sposobów na optymalne wsparcie dziecka korzystającego z tych narzędzi.

 

Zapraszamy do udziału!

 

 

Zgłoś się do grupy –> 

Dla kogo?

Grupa wsparcia skierowana jest do rodziców dzieci:

  • w każdym wieku, które nie posługują się mową werbalną, a także których mowa:
    • jest niezrozumiała
    • jest rozumiana tylko przez osoby z najbliższego otoczenia
    • nie służy do spontanicznej komunikacji
  • które nie korzystają z AAC i dla tych, które mają swój indywidualny system do komunikacji, ale rzadko lub wcale się nim nie posługują.

Opis i program

Spotkania odbywają się regularnie, raz w miesiącu i trwają 2,5 godziny. 

 

Grupę prowadzi doświadczona terapeutka i mama użytkowniczki MÓWika - Małgorzata Kręcioch. 

 

W ramach spotkań poruszane będą następujące zagadnienia:

  • Czym jest AAC
  • Dla kogo jest AAC
  • Jaka jest wartość AAC
  • Kiedy i jak wprowadzać AAC
  • Jak wprowadzać AAC w codzienne życie
  • Jak zmniejszać poziom lęku za pomocą AAC
  • Jak budować motywację do komunikacji
  • Jakim być partnerem komunikacyjnym
  • Jak dobierać słowa do indywidualnego systemu do komunikacji
  • Dlaczego dziecko nie używa posiadanego systemu do komunikacji

Data i miejsce

Data

3-cia środa miesiąca

18.15 – 20.45

(pierwsze spotkanie 16 kwietnia)

Miejsce

Wielicka 20

Uczestnicy

Do 12 uczestników

(grupa jest półotwarta)

 

Zgłoś się do grupy –> 

Poznaj prowadzącą

Małgorzata Kręcioch

 

Psychoterapeuta, seksuolog, superwizor-aplikant. 

 

Pracował jako wykładowca akademicki oraz pastor ewangelicki.

 

Aktualnie prowadzi terapię indywidualną w ramach własnej praktyki psychoterapeutycznej oraz psychoterapię rodzinną i systemową w Fundacji Rozwoju Terapii Rodzin na Szlaku. Prowadzi również warsztaty dla rodziców oraz grupy wsparcia.  

 

 

portret Małgorzata Krecioch pedagog

Grupa wsparcia dla mam

Dołącz do regularnych spotkań grupy wsparcia dla mam dzieci, które otrzymały diagnozę zaburzeń neurorozwojowych lub niepełnosprawności (ASD, afazja). 

Umów się na konsultację

kontakt@fiklon.pl

 

Odpowiadamy szybko

 

 

Zadzwoń:

 

+48 502 201 208

 

8.00 – 20.00

 

(od poniedziałku do piątku)

 

Wielicka 20, Kraków

 

 

chłopiec wyciagający dłoń

Spokojny stół w święta

Warsztat z psychodietetykiem z praktycznymi poradami dla rodziców dzieci jedzących wybiórczo

choinka na stole - urafika symboliczna

Warsztat - w skrócie

Warsztat „Spokojny stół w święta” pozwoli zapoznać rodziców z przyczynami trudności żywieniowych u dzieci, zwłaszcza w kontekście okresu świątecznego.

 

Chcemy przekazać w jego trakcie praktyczne wskazówki, jak wspierać dzieci przy świątecznym stole, aby doświadczenie świątecznych posiłków było pozytywne.

 

W trakcie spotkania przedstawimy też strategie radzenia sobie z presją społeczną i oczekiwaniami rodziny w kontekście świątecznych spotkań.

 

Dla kogo?

Spotkanie jest skierowane do:

  • Rodzice dzieci w wieku 1,5-6 lat
  • Jedzących wybiórczo

Czego się dowiesz?

  1. Dlaczego dzieci jedzą wybiórczo - przypomnienie źródła problemów z jedzeniem
  2. Świąteczne wyzwania przy stole - co dla dziecka oznacza świąteczna zmiana nawyków i nowe smaki, które pojawiają się w tym okresie
  3. Praktyczne strategie wsparcia dziecka podczas świąt - jak wspierać dziecko
  4. Wyzwania związane z oczekiwaniami rodziny i presją społeczną

Program spotkania

1. 

Dlaczego dzieci jedzą wybiórczo - przypomnienie źródła problemów z jedzeniem

  • Lęk przed nowymi potrawami i składnikami – naturalny etap w żywieniu dzieci, który przyprawia dorosłych o ból głowy;
  • Czym jest neofobia i dlaczego dzieci mogą bać się nowych pokarmów;
  • Jak rozpoznać i radzić sobie z neofobią u dziecka;
  • Presja społeczna;
  • Problemy funkcjonalne – gryzienie i przełykanie. 

2. 

Świąteczne wyzwania przy stole

Omówienie typowych problemów, z jakimi borykają się dzieci i rodzice przy świątecznym stole, np.:

  • Nowe lub nieznane jedzenie.
  • Presja społeczna, by „zjeść wszystko” lub spróbować wszystkiego.
  • Rozpraszacze i nadmiar bodźców (duża liczba osób, hałas).

Wyjaśnienie, dlaczego dzieci mogą reagować niechęcią do jedzenia i jak na ich zachowanie wpływa otoczenie oraz oczekiwania dorosłych.

3. 

Praktyczne strategie wsparcia dziecka podczas świąt

  • Budowanie pozytywnych skojarzeń z jedzeniem:
    • Wprowadzenie jedzenia jako aktywności społecznej, a nie obowiązku;
    • Wskazówki, jak przygotować posiłki, aby dziecko również mogło coś zjeść.
  • Strategie samoregulacji:
    • Techniki pomagające dziecku kontrolować swoje emocje i zachowanie przy stole.
  • Tworzenie bezpiecznej atmosfery:
    • Przykłady, jak rozmawiać o jedzeniu i unikać oceniania;
    • Znaczenie unikania komentarzy dotyczących ilości lub rodzaju zjedzonego jedzenia.

4. 

Wyzwania związane z oczekiwaniami rodziny

  • Dlaczego dorośli zmuszają i komentują odżywianie się dziecka? Omówienie typowych reakcji rodziny na wybiórcze jedzenie dziecka i jak sobie z nimi radzić.
  • Sposoby na asertywne, ale uprzejme tłumaczenie bliskim, dlaczego unika się presji i jak ważne jest wspieranie autonomii dziecka w wyborach żywieniowych.
  • Jak rozmawiać z rodziną? Przydatne zwroty i strategie, które można wykorzystać, aby zmniejszyć napięcie w rozmowach o jedzeniu.

5. 

Pytania i rozmowy

  • Czas na rozmowę z prowadzącą, wyjaśnienie wątpliwości i zadanie nurtujących rodziców pytań. 

Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców, którzy chcą spokojnie doświadczać świąt i tworzyć pozytywne nawyki żywieniowe na całe życie. 🌟🍏👶

Data i miejsce

Data:

04.12.2024

 

Godzina:

17.00 – 18.30

Miejsce:

Wielicka 20, Kraków

 

Liczba uczestników:

do 12 uczestników

Koszt:

19 PLN

 

 

Zapisz się –> 

(zapisy przez portal Evenea)

 

Konsultacja z dietetykiem dziecięcym

Porozmawiaj z ekspertką, jeśli niepokoi Cię zachowanie i odżywianie się Twojego dziecka. 

Umów się na konsultację

kontakt@fiklon.pl

 

Odpowiadamy szybko

 

 

Zadzwoń:

 

+48 502 201 208

 

8.00 – 20.00

 

(od poniedziałku do piątku)

 

Wielicka 20, Kraków

 

 

chłopiec wyciagający dłoń