Czytanie uczestniczące w AAC

Szkolenie specjalistyczne – praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)

 

Zapisz się na szkolenie –>

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

Szkolenie poświęcone jest metodom wprowadzenia użytkownika AAC w świat książek – poczynająć od osób niemownych, mających poważne problemy z rozumieniem języka, które w ogóle nie interesują się ksiażką, lub traktują ją jako zwykły przedmiot do zabawy lub stymulacji, aż do tych, które uczą się rozumienia czytanego tekstu.

 

Od uczestników nie są wymagane żadne umiejętności wstępne – jest ono przeznaczone dla każdego, kto chce czytać książki z osobą niemówiącą – dzieckiem, nastolatkiem i dorosłym.

 

Szkolenie to jest prerekwizytem do szkolenia specjalistycznego: Wspomaganie użytkownika AAC w nauce czytania i pisania.

 

 

 

Zapisz się na szkolenie –>

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do terapeutów oraz rodziców i opiekunów użytkowników AAC (dzieci i starszych).

 

Do udziału zapraszamy:

  • psychologów,
  • pedagogów,
  • logopedów,
  • nauczycieli kształcenia specjalnego,
  • terapeutów pracujących z osobami niemówiącymi,
  • opiekunów użytkowników AAC (dzieci i starszych).

(Szkolenie nie jest przeznaczone dla osób prowadzących szkolenia otwarte z zakresu AAC. Szkolenie trenerskie odbędzie się w późniejszym terminie.)

Materiały i zaświadczenie

Uczestnicy szkolenia otrzymają po jego ukończeniu:

  • skrypt z notatkami
  • papierowe zaświadczenie udziału w szkoleniu (wymiar 16 godzin szkoleniowych)

Cele szkolenia

  1. Zdobycie wiedzy na temat etapów czytania uczestniczącego.
  2. Uporządkowanie wiedzy na temat etapów rozumienia tekstu.
  3. Poznanie zestawu ogólnodostępnych książek i ich przydatności do realizacji celów terapeutycznych na konkretnych etapach.
  4. Poznanie zasad prowadzenia zajęć z czytania uczestniczącego dla grupy osób o różnym poziomie możliwości poznawczych i komunkacyjnych.
  5. Nabycie umiejętności wprowadzania dziecka niepełnosprawnego w świat książki.
  6. Przećwiczenie umiejętności adaptacji książek do potrzeb dziecka niepełnosprawnego ruchowo.
  7. Nabycie umiejętności wspomagania czytania książek z użyciem narzędzi do AAC (tablice papierowe, urządzenia niskiej technologii, urządzenia wysokiej technologii).
  8. Nabycie umiejętności tworzenia własnych książek do czytania uczestniczącego.
  9. Przećwiczenie tworzenia zabaw, aktywności i pomocy dydaktycznych służących doskonaleniu rozumienia tekstu na poszczególnych etapach.
  10. Nabycie umiejętności formułowania celów terapeutycznych opartych na umiejętnościach użytkownika AAC.
  11. Nabycie umiejętności dostosowania zajęć do wieku uczestników.
  12. Opanowanie umiejętności prowadzenia zajęć z czytania uczestniczącego.
  13. Zrozumienie znaczenia czytania uczestniczącego w procesie nauki czytania i pisania.
  14. Zbudowanie przekonania o możliwości dzieci niepełnosprawnych w tym zakresie.
  15. Docenienie metody czytania uczestniczącego w procesie kompleksowej terapii dziecka niepełnosprawnego.

Data i miejsce

Data

Sobota, 31.05.2025

10.00 – 17.00

 

Niedziela, 01.06.2025

9.00 – 16.00

Miejsce

Wielicka 20

Kraków

Uczestnicy

Do 18 uczestników

(decyduje kolejność zgłoszeń)

 

Zgłoś udział –> 

Poznaj prowadzącą

 

Ewa Przebinda

 

Pedagog i logopeda, terapeuta AAC

Autorka programu MÓWik

 

Absolwentka podyplomowych studiów „Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych” (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu AAC, przez 5 lat była redaktorem Biuletynu Stowarzyszenia Mówić bez Słów, 

Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z zaburzeniami komunikacji jako nauczyciel i terapeuta w domu pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej, szkole specjalnej, poradni dla dzieci z autyzem oraz jako terapeuta na turnusach rehabilitacyjnych.

Działalność dydaktyczna i szkoleniowa

Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia z zakresu między innymi komunikacji alternatywnej. 

 

Współpracowała  jako prowadząca zajęcia z zakresu AAC z uczelniami: Uczelnia Łazarskiego, Collegium Medicum UJ, Uczelnia Korczaka, Ignatianum, Akademia Pedagogiki Specjalnej.

 

Jest autorką publikacji, pomocy dydaktycznych oraz wystąpień na konferencjach. Współautorka książki „Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” (Gdańsk, 2023).

Organizatorzy

Fiklon

Centrum terapii i diagnozy małego dziecka

MÓWik

Polski system AAC, pomagający porozumieć się za pomocą tabletów

Zapisz się na szkolenie

Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na AAC oraz możliwości poznania terapeutów i specjalistów wspierających komunikację. 

Wspomaganie użytkownika AAC w nauce czytania i pisania

Szkolenie specjalistyczne – praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)

 

Zapisz się na szkolenie –>

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

Szkolenie poświęcone jest metodom uczenia użytkownika AAC umiejętności czytania i pisania w ujęciu funkcjonalnym. Użytkownicy AAC potrzebują większego wsparcia zwłaszcza w zakresie świadomości fonologicznej i temu jest poświęcona znaczna część szkolenia.

 

Nie jest wymagana inna wiedza z tego zakresu – podstawy zostaną przekazane na szkoleniu.

 

Warunkiem udziału w szkoleniu jest ukończenie szkolenia z zakresu czytania uczestniczącego, gdyż, jak wskazuje nazwa szkolenia, nie można nikogo nauczyć czytać i pisać ze zrozumieniem, jeśli on sam tego nie chce – a taką motywację buduje głównie czytanie książek.

 

 

 

Zapisz się na szkolenie –>

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do terapeutów oraz rodziców i opiekunów użytkowników AAC (dzieci i starszych).

 

Do udziału zapraszamy:

  • psychologów,
  • pedagogów,
  • logopedów,
  • nauczycieli kształcenia specjalnego,
  • terapeutów pracujących z osobami niemówiącymi,
  • opiekunów użytkowników AAC (dzieci i starszych).

(Szkolenie nie jest przeznaczone dla osób prowadzących szkolenia otwarte z zakresu AAC. Szkolenie trenerskie odbędzie się w późniejszym terminie.)

Materiały i zaświadczenie

Uczestnicy szkolenia otrzymają po jego ukończeniu:

  • skrypt z notatkami
  • papierowe zaświadczenie udziału w szkoleniu (wymiar 16 godzin szkoleniowych)

Cele szkolenia

  1. Zdobycie wiedzy na temat procesu nabywania umiejętności czytania i pisania użytkownika AAC.
  2. Uporządkowanie wiedzy na temat problemów, jakie napotyka osoba niemówiąca w trakcie nauki czytania i pisania.
  3. Poznanie technik i strategii pracy pomocnych w kształtowaniu świadomości fonologicznej osoby niemówiącej.
  4. Nabycie umiejętności stosowania alternatywnych sposobów pisania przez osobę z niepełnosprawnością.
  5. Przećwiczenie umiejętności uczenia budowania wypowiedzi przez użytkownika AAC.
  6. Nabycie umiejętności wspomagania użytkownika AAC w procesie analizy i syntezy słuchowej.
  7. Nabycie umiejętności dostosowania narzędzi do czytania i pisania do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi.
  8. Nabycie umiejętności formułowania celów terapeutycznych opartych na umiejętnościach użytkownika AAC.
  9. Opanowanie umiejętności wykorzystania pisma do codziennej komunikacji z użytkownikiem AAC.
  10. Zrozumienie znaczenia umiejętności czytania i pisania w życiu osoby niemówiącej.
  11. Zbudowanie przekonania o możliwościach osób niemówiących w tym zakresie.
  12. Docenienie metod AAC w procesie rozwoju językowego osoby niemówiącej (w tym posługiwaniu się pismem).

Data i miejsce

Data

Sobota, 30.08.2025

10.00 – 17.00

 

Niedziela, 31.08.2025

9.00 – 16.00

Miejsce

Wielicka 20

Kraków

Uczestnicy

Do 18 uczestników

(decyduje kolejność zgłoszeń)

 

Zgłoś udział –> 

Poznaj prowadzącą

 

Ewa Przebinda

 

Pedagog i logopeda, terapeuta AAC

Autorka programu MÓWik

 

Absolwentka podyplomowych studiów „Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych” (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu AAC, przez 5 lat była redaktorem Biuletynu Stowarzyszenia Mówić bez Słów, 

Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z zaburzeniami komunikacji jako nauczyciel i terapeuta w domu pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej, szkole specjalnej, poradni dla dzieci z autyzem oraz jako terapeuta na turnusach rehabilitacyjnych.

Działalność dydaktyczna i szkoleniowa

Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia z zakresu między innymi komunikacji alternatywnej. 

 

Współpracowała  jako prowadząca zajęcia z zakresu AAC z uczelniami: Uczelnia Łazarskiego, Collegium Medicum UJ, Uczelnia Korczaka, Ignatianum, Akademia Pedagogiki Specjalnej.

 

Jest autorką publikacji, pomocy dydaktycznych oraz wystąpień na konferencjach. Współautorka książki „Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” (Gdańsk, 2023).

Organizatorzy

Fiklon

Centrum terapii i diagnozy małego dziecka

MÓWik

Polski system AAC, pomagający porozumieć się za pomocą tabletów

Zapisz się na szkolenie

Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na AAC oraz możliwości poznania terapeutów i specjalistów wspierających komunikację. 

Rodzice - rodzicom. Warsztat o AAC

Spotkanie warsztatowe dla rodziców dzieci korzystających lub zaczynających korzystać i rozważających wprowadzanie narzędzi AAC

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

W trakcie spotkania poruszymy bardzo konkretne i praktyczne aspekty AAC:

  • Co daje dziecku i rodzinie wdrożenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej;
  • Mity i fakty na temat AAC;
  • Jak stosować AAC codziennie;
  • Co powinien zawierać indywidualny system do komunikacji;
  • Jak dobierać słowa do indywidualnego systemu do komunikacji;
  • Jak budować motywację do komunikacji;
  • Jakim być partnerem komunikacyjnym;
  • Czym jest wizualne wsparcie rozumienia i jego zalety w codziennych wyzwaniach.

Zapraszamy do udziału!

 

 

Zapisz się na warsztat –> 

Dla kogo?

Warsztat skierowana jest do rodziców dzieci w każdym wieku, które:

  • korzystają lub zaczynają korzystać z komunikacji alternatywnej i wspomagającej;
  • mają swój indywidualny system do komunikacji, ale rzadko lub wcale się nim nie posługują;
  • mają problemy w zakresie rozwoju mowy i rozumienia.

Opis i program

Warsztat rozpocznie się krótką prezentacją pokazującą praktyczne sposoby wykorzystania AAC oraz efekty korzystania z MÓWika. 

 

Następnie omawiać będziemy różne aspekty wprowadzania AAC, rozszerzania słownika, modelowania i wspierania dziecka w codziennych sytuacjach. 

 

Data i miejsce

Data

Sobota, 26.04.2025

10.00 – 13.00

 

Miejsce

Wielicka 20

Uczestnicy

Do 15 uczestników

(decyduje kolejność zgłoszeń)

 

Zgłoś udział –> 

Poznaj prowadzącą

Małgorzata Kręcioch

 

Doświadczona terapeutka i mama użytkowniczki MÓWika.

 

Oligofrenopedagożka, terapeutka pedagogiczna, specjalistka AAC, terapeutka SI.

 

 

 

 

portret Małgorzata Krecioch pedagog

Umów się na konsultację

kontakt@fiklon.pl

 

Odpowiadamy szybko

 

 

Zadzwoń:

 

+48 502 201 208

 

8.00 – 20.00

 

(od poniedziałku do piątku)

 

Wielicka 20, Kraków

 

 

chłopiec wyciagający dłoń

Dołącz do grupy

Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na AAC oraz możliwości poznania rodziców, których dzieci korzystają już z różnych metod wspierających komunikację. 

Mom's the word. Support group for moms.

Biweekly support and development group for pregnant women and moms (in the centre of Cracow).

 

First meeting: April 14th 2025 (9.30 – 11.30)

 

Join the group –> 

simple illustration of tipi tent and sun behind it

What are we going to talk about?

Motherhood is one of the most profound changes in a woman’s life.

 

It is a time of intense emotions, joy, but also challenges. The birth of a child and the first period of motherhood is often associated with a sense of loneliness, alienation or loss of previous identity.

 

That’s why we are opening a support group for mothers of young children and pregnant women – a place where every woman becoming a mother will find a space to share her experiences, receive support and feel part of a supportive community. A community of women in a similar situation.

 

These meetings are a symbolic village of women, where you can give and receive care, understanding and acceptance. Here you will meet other women at a similar stage of life, with whom you can talk openly about the challenges and joys of motherhood. This is a space to grow, build your new identity and find balance in your new role as a mother.

 

During the meetings we will cover topics such as:
✨ Finding myself in my new role – who am I when I become a mom?
✨ Emotions in motherhood – joy, fatigue, uncertainty, frustration;
✨ Relationships – with partner, family, friends in the context of the new reality;
✨ Self-care and taking care of your needs – without guilt;
✨ Maternal intuition and self-confidence;
✨ Proximity and building a bond with your child.

 

We welcome any mom or mom-to-be who needs a warm, supportive circle of women.

 

You are not alone – together we create a village full of care, acceptance and understanding.

 

Join the group –> 

Who is it for?

The group is aimed at:

  • pregnant women preparing for motherhood,
  • mothers of newborns, infants and young children (up to 2 years old).

Description and program

Meetings are held regularly, 2 times a month and last 2 hours.

 

The group is led by Magda Niemyjska - an experienced doula, perinatal educator and mother of 5.

 

Magda has been supporting women at various stages of motherhood for years, helping them find strength, peace and joy in being a mom.

 

The program of the group will be shaped during the meetings, depending on the needs of the participants - we will follow the topics that the participants will bring during the meeting.

Date and location

Date

April 14th 2025

9.30 – 11.30

(then every other Monday)

Venue

Wielicka 20

Participants

Up to 12 moms

(registration for each meeting applies)

 

Apply to join the group –>

 

Meet the host

Magda Niemyjska

 

Doula, manual therapist, journalist, perinatal educator, mother of 5.

 

She supports pregnant women and moms in various aspects of motherhood – from the very mundane to the emotional and cognitive.

 

For many years she has run support groups, circles for women and couples, and book clubs for moms and pregnant women.

 

signature icon

We invite you to a comfortable, equipped with a changing table and air-conditioned room.

Amenities

Easy access and parking

Proximity to tram stops and 10 parking slots right in front of the entrance.

 

Space for baby strollers.

Fine coffee

We take care of your good morning and small pleasures that there is not always time for in the lives of moms.

Amenities for children

On site you will find changing tables and all the necessary accessories and toys. We have a safe space for crawling and creeping.

Participation

A single meeting

90 PLN

Organizer

Fiklon black arrow

Center for diagnosis and therapy of the young child. We provide developmental care from the first days of a child's life.

Join us to develop, share and care

Discover different aspects of the motherhood together with other women, in a comfortable and friendly space.

Mamy czas. Grupa rozwojowa.

Spotkania dla kobiet w ciąży i mam niemowląt oraz małych dzieci.

 

Najbliższe spotkanie: 5 maja 2025 (9.30 – 11.30)

 

Zgłoś się do grupy –> 

simple illustration of tipi tent and sun behind it

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

Macierzyństwo to jedna z najgłębszych zmian w życiu kobiety.

 

To czas intensywnych emocji, radości, ale i wyzwań. Urodzenie dziecka i pierwszy okres macierzyństwa często wiąże się z poczuciem samotności, alienacji czy utratą dotychczasowej tożsamości.

 

Dlatego otwieramy grupę wsparcia dla mam małych dzieci oraz kobiet w ciąży – miejsce, w którym każda kobieta zostająca mamą znajdzie przestrzeń do dzielenia się swoimi doświadczeniami, otrzyma wsparcie i poczuje się częścią wspierającej społeczności. Społeczności kobiet w podobnej sytuacji. 

 

Te spotkania to symboliczna wioska kobiet, gdzie można dawać i otrzymywać troskę, zrozumienie i akceptację. Tutaj spotkasz inne kobiety na podobnym etapie życia, z którymi będziesz mogła otwarcie porozmawiać o wyzwaniach i radościach macierzyństwa. To przestrzeń do rozwoju, budowania swojej nowej tożsamości i odnajdywania równowagi w nowej roli matki.

 

W trakcie spotkań będziemy poruszać tematy takie jak:
✨ Odnalezienie siebie w nowej roli – kim jestem, kiedy zostaję mamą?;
✨ Emocje w macierzyństwie – radość, zmęczenie, niepewność, frustracja;
✨ Relacje – z partnerem, rodziną, przyjaciółmi w kontekście nowej rzeczywistości;
✨ Samoopieka i dbanie o swoje potrzeby – bez poczucia winy;
✨ Matczyna intuicja i zaufanie do siebie;
✨ Bliskość i budowanie więzi z dzieckiem.

 

Zapraszamy każdą mamę i przyszłą mamę, która potrzebuje ciepłego, wspierającego kręgu kobiet. Nie jesteś sama – razem tworzymy wioskę pełną troski, akceptacji i zrozumienia.

 

Dołącz do nas! ❤️

 

Zgłoś się do grupy –> 

Dla kogo?

Grupa skierowana jest do:

  • kobiet w ciąży, przygotowujących się do macierzyństwa,
  • mam noworodków, niemowląt i małych dzieci (do 2 lat).

Opis i program

Spotkania odbywają się regularnie, 2 razy w miesiącu i trwają 2 godziny zegarowe. 

 

Grupę prowadzi Magda Niemyjska – doświadczona doula, edukatorka okołoporodowa i mama pięciorga dzieci.

 

Magda od lat wspiera kobiety na różnych etapach macierzyństwa, pomagając im odnaleźć siłę, spokój i radość w byciu mamą.

 

Program grupy będzie kształtowany w trakcie spotkań, w zależności od potrzeb uczestników - będziemy podążać za tematami, które wniosą uczestniczki w trakcie spotkania.

Data i miejsce

Data

5 maja 2025

9.30 – 11.30

(potem co drugi poniedziałek)

Miejsce

Wielicka 20

Uczestnicy

Do 12 uczestników

(obowiązują zapisy na każde spotkanie)

 

Zgłoś się do grupy –> 

Poznaj prowadzącą

Magda Niemyjska

 

Doula, terapeuta manualny, dziennikarka, edukatorka okołoporodowa, mama pięciorga dzieci.

 

Wspiera kobiety w ciąży i mamy w różnych aspektach macierzyństwa – od bardzo przyziemnych przez emocjonalne i poznawcze.

 

Od wielu lat prowadzenie grupy wsparcia, kręgi dla kobiet i par, oraz kluby książki dla mam i kobiet w ciąży.

 

 

signature icon

Zapraszamy do komfortowej, wyposażonej w przewijak i klimatyzowanej salki.

Udogodnienia dla mam

Łatwy dojazd i parking

Bliskość przystanków tramwajowych i 10 miejsc postojowych tuż przed wejściem.

 

Przestrzeń dla wózków.

Dobra kawa

Dbamy o dobry poranek i drobne przyjemności, na które nie zawsze jest czas. 

Udogodnienia dla dzieci

Na miejscu znajdziesz przewijaki i wszystkie potrzebne akcesoria oraz zabawki. Mamy bezpieczną przestrzeń do raczkowania i pełzania.

Koszt uczestnictwa

Pojedyczne spotkanie

90 PLN

Rejestracja

Dołącz do nas

Odkryj różne aspekty macierzyństwa razem z innymi kobietami na podobnym etapie życia. W wygodnej przestrzeni i przyjaznej atmosferze.

Grupa wsparcia dla rodziców dzieci korzystających z AAC

Comiesięczne spotkania dla rodziców dzieci niemówiących i korzystających lub zaczynających korzystać z narzędzi AAC

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

Nasza grupa wsparcia została stworzona z myślą o rodzicach dzieci niemówiących, którzy wprowadzają i korzystają z różnych narzędzi AAC. Jest to bezpieczna przestrzeń, w której można dzielić się swoimi doświadczeniami, wyzwaniami i sukcesami związanymi z wychowywaniem swoich dzieci o różnych potrzebach komunikacyjnych.

 

Celem grupy jest nie tylko wsparcie emocjonalne, ale również wymiana wiedzy i praktycznych porad dotyczących codziennego korzystania z AAC i sposobów na optymalne wsparcie dziecka korzystającego z tych narzędzi.

 

Zapraszamy do udziału!

 

 

Zgłoś się do grupy –> 

Dla kogo?

Grupa wsparcia skierowana jest do rodziców dzieci:

  • w każdym wieku, które nie posługują się mową werbalną, a także których mowa:
    • jest niezrozumiała
    • jest rozumiana tylko przez osoby z najbliższego otoczenia
    • nie służy do spontanicznej komunikacji
  • które nie korzystają z AAC i dla tych, które mają swój indywidualny system do komunikacji, ale rzadko lub wcale się nim nie posługują.

Opis i program

Spotkania odbywają się regularnie, raz w miesiącu i trwają 2,5 godziny. 

 

Grupę prowadzi doświadczona terapeutka i mama użytkowniczki MÓWika - Małgorzata Kręcioch. 

 

W ramach spotkań poruszane będą następujące zagadnienia:

  • Czym jest AAC
  • Dla kogo jest AAC
  • Jaka jest wartość AAC
  • Kiedy i jak wprowadzać AAC
  • Jak wprowadzać AAC w codzienne życie
  • Jak zmniejszać poziom lęku za pomocą AAC
  • Jak budować motywację do komunikacji
  • Jakim być partnerem komunikacyjnym
  • Jak dobierać słowa do indywidualnego systemu do komunikacji
  • Dlaczego dziecko nie używa posiadanego systemu do komunikacji

Data i miejsce

Data

3-cia środa miesiąca

18.15 – 20.45

(pierwsze spotkanie 16 kwietnia)

Miejsce

Wielicka 20

Uczestnicy

Do 12 uczestników

(grupa jest półotwarta)

 

Zgłoś się do grupy –> 

Poznaj prowadzącą

Małgorzata Kręcioch

 

Psychoterapeuta, seksuolog, superwizor-aplikant. 

 

Pracował jako wykładowca akademicki oraz pastor ewangelicki.

 

Aktualnie prowadzi terapię indywidualną w ramach własnej praktyki psychoterapeutycznej oraz psychoterapię rodzinną i systemową w Fundacji Rozwoju Terapii Rodzin na Szlaku. Prowadzi również warsztaty dla rodziców oraz grupy wsparcia.  

 

 

portret Małgorzata Krecioch pedagog

Grupa wsparcia dla mam

Dołącz do regularnych spotkań grupy wsparcia dla mam dzieci, które otrzymały diagnozę zaburzeń neurorozwojowych lub niepełnosprawności (ASD, afazja). 

Umów się na konsultację

kontakt@fiklon.pl

 

Odpowiadamy szybko

 

 

Zadzwoń:

 

+48 502 201 208

 

8.00 – 20.00

 

(od poniedziałku do piątku)

 

Wielicka 20, Kraków

 

 

chłopiec wyciagający dłoń

Spokojny stół w święta

Warsztat z psychodietetykiem z praktycznymi poradami dla rodziców dzieci jedzących wybiórczo

choinka na stole - urafika symboliczna

Warsztat - w skrócie

Warsztat „Spokojny stół w święta” pozwoli zapoznać rodziców z przyczynami trudności żywieniowych u dzieci, zwłaszcza w kontekście okresu świątecznego.

 

Chcemy przekazać w jego trakcie praktyczne wskazówki, jak wspierać dzieci przy świątecznym stole, aby doświadczenie świątecznych posiłków było pozytywne.

 

W trakcie spotkania przedstawimy też strategie radzenia sobie z presją społeczną i oczekiwaniami rodziny w kontekście świątecznych spotkań.

 

Dla kogo?

Spotkanie jest skierowane do:

  • Rodzice dzieci w wieku 1,5-6 lat
  • Jedzących wybiórczo

Czego się dowiesz?

  1. Dlaczego dzieci jedzą wybiórczo - przypomnienie źródła problemów z jedzeniem
  2. Świąteczne wyzwania przy stole - co dla dziecka oznacza świąteczna zmiana nawyków i nowe smaki, które pojawiają się w tym okresie
  3. Praktyczne strategie wsparcia dziecka podczas świąt - jak wspierać dziecko
  4. Wyzwania związane z oczekiwaniami rodziny i presją społeczną

Program spotkania

1. 

Dlaczego dzieci jedzą wybiórczo - przypomnienie źródła problemów z jedzeniem

  • Lęk przed nowymi potrawami i składnikami – naturalny etap w żywieniu dzieci, który przyprawia dorosłych o ból głowy;
  • Czym jest neofobia i dlaczego dzieci mogą bać się nowych pokarmów;
  • Jak rozpoznać i radzić sobie z neofobią u dziecka;
  • Presja społeczna;
  • Problemy funkcjonalne – gryzienie i przełykanie. 

2. 

Świąteczne wyzwania przy stole

Omówienie typowych problemów, z jakimi borykają się dzieci i rodzice przy świątecznym stole, np.:

  • Nowe lub nieznane jedzenie.
  • Presja społeczna, by „zjeść wszystko” lub spróbować wszystkiego.
  • Rozpraszacze i nadmiar bodźców (duża liczba osób, hałas).

Wyjaśnienie, dlaczego dzieci mogą reagować niechęcią do jedzenia i jak na ich zachowanie wpływa otoczenie oraz oczekiwania dorosłych.

3. 

Praktyczne strategie wsparcia dziecka podczas świąt

  • Budowanie pozytywnych skojarzeń z jedzeniem:
    • Wprowadzenie jedzenia jako aktywności społecznej, a nie obowiązku;
    • Wskazówki, jak przygotować posiłki, aby dziecko również mogło coś zjeść.
  • Strategie samoregulacji:
    • Techniki pomagające dziecku kontrolować swoje emocje i zachowanie przy stole.
  • Tworzenie bezpiecznej atmosfery:
    • Przykłady, jak rozmawiać o jedzeniu i unikać oceniania;
    • Znaczenie unikania komentarzy dotyczących ilości lub rodzaju zjedzonego jedzenia.

4. 

Wyzwania związane z oczekiwaniami rodziny

  • Dlaczego dorośli zmuszają i komentują odżywianie się dziecka? Omówienie typowych reakcji rodziny na wybiórcze jedzenie dziecka i jak sobie z nimi radzić.
  • Sposoby na asertywne, ale uprzejme tłumaczenie bliskim, dlaczego unika się presji i jak ważne jest wspieranie autonomii dziecka w wyborach żywieniowych.
  • Jak rozmawiać z rodziną? Przydatne zwroty i strategie, które można wykorzystać, aby zmniejszyć napięcie w rozmowach o jedzeniu.

5. 

Pytania i rozmowy

  • Czas na rozmowę z prowadzącą, wyjaśnienie wątpliwości i zadanie nurtujących rodziców pytań. 

Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców, którzy chcą spokojnie doświadczać świąt i tworzyć pozytywne nawyki żywieniowe na całe życie. 🌟🍏👶

Data i miejsce

Data:

04.12.2024

 

Godzina:

17.00 – 18.30

Miejsce:

Wielicka 20, Kraków

 

Liczba uczestników:

do 12 uczestników

Koszt:

19 PLN

 

 

Zapisz się –> 

(zapisy przez portal Evenea)

 

Konsultacja z dietetykiem dziecięcym

Porozmawiaj z ekspertką, jeśli niepokoi Cię zachowanie i odżywianie się Twojego dziecka. 

Umów się na konsultację

kontakt@fiklon.pl

 

Odpowiadamy szybko

 

 

Zadzwoń:

 

+48 502 201 208

 

8.00 – 20.00

 

(od poniedziałku do piątku)

 

Wielicka 20, Kraków

 

 

chłopiec wyciagający dłoń

Grupa wsparcia dla ojców dzieci z diagnozą neuroróżnorodności

Comiesięczne spotkania dla ojców dzieci neuroatypowych i mierzących się z zaburzeniami neurorozwojowymi (spektrum autyzmu, ADHD, niepełnosprawność intelektualna, afazja). 

simple illustration of tipi tent and sun behind it

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?

Nasza grupa wsparcia została stworzona z myślą o ojcach dzieci, które otrzymały diagnozę różnego rodzaju zaburzeń rozwojowych. Jest to bezpieczna przestrzeń, w której można dzielić się swoimi doświadczeniami, wyzwaniami i sukcesami związanymi z wychowywaniem swoich dzieci o różnych potrzebach.

 

Celem grupy jest nie tylko wsparcie emocjonalne, ale również wymiana wiedzy i praktycznych porad dotyczących codziennego życia, edukacji, terapii oraz dostępnych form pomocy.

 

Tworzymy miejsce przyjazne dla wszystkich Waszych emocji, gdzie każdy z Was zostanie życzliwie wysłuchany. Na każdym spotkaniu otrzymacie porcję konkretnej wiedzy, która pomoże Wam zrozumieć Wasze dziecko, mechanizmy funkcjonowania Waszej rodziny w nowej sytuacji, a przede wszystkim lepiej poznacie samych siebie.

 

W kręgu zaufania będziecie mogli poruszyć trudne problemy i porozmawiać o tym, co boli i co sprawia radość w wychowaniu Waszego dziecka.

 

Wiemy, że nic nie daje takiego wsparcia jak akceptacja i zrozumienie otrzymane od osób, które są w podobnej sytuacji.

 

Zapraszamy – to właśnie Wy będziecie tworzyć tę przestrzeń!

 

 

Zgłoś się do grupy –> 

Dla kogo?

Grupa wsparcia skierowana jest do ojców dzieci:

  • z wyzwaniami rozwojowymi i diagnozą (spektrum autyzmu, niepełnosprawność intelektualna, afazja, zespół genetyczny, schorzenia neurologiczne, zaburzenia zachowania);
  • z zaburzeniami rozwoju i trudnościami;
  • w wieku 0-8 lat.

Opis i program

Spotkania odbywają się regularnie, raz w miesiącu i trwają 3 godziny. 

 

Grupę prowadzi doświadczony w prowadzeniu takich grup psychoterapeuta, dr Roman Hilscher. Dajemy możliwość nie tylko rozmowy, ale i uczestnictwa w warsztatach rozwijających umiejętności niezbędne w opiece i edukacji dzieci z zaburzeniami rozwoju i trudnościami.

 

Grupa jest otwarta na wszystkich mężczyzn szukających zrozumienia, wsparcia i konkretnych rozwiązań w ramach wyzwań ojcostwa i neuroróżnorodności. W grupie stawiamy na empatię, wzajemny szacunek i budowanie siły, która pozwala nam każdego dnia cieszyć się z małych sukcesów naszych dzieci. Zapraszamy do dołączenia i wspólnego tworzenia miejsca, gdzie każdy z nas może znaleźć wsparcie i inspirację do bycia wystarczająco dobrym ojcem.

 

Program grupy będzie kształtowany w trakcie spotkań, w zależności od potrzeb uczestników - będziemy podążać za tematami, które wniosą uczestnicy w trakcie spotkania.

 

Data i miejsce

Data

4-ta środa miesiąca

18.00 – 21.00

(pierwsze spotkanie 23 października)

Miejsce

Wielicka 20

Uczestnicy

Do 12 uczestników

(grupa jest otwarta do 3 spotkania)

 

Zgłoś się do grupy –> 

Poznaj prowadzącego

dr Roman Hilscher

 

Psychoterapeuta, seksuolog, superwizor-aplikant. 

 

Pracował jako wykładowca akademicki oraz pastor ewangelicki.

 

Aktualnie prowadzi terapię indywidualną w ramach własnej praktyki psychoterapeutycznej oraz psychoterapię rodzinną i systemową w Fundacji Rozwoju Terapii Rodzin na Szlaku. Prowadzi również warsztaty dla rodziców oraz grupy wsparcia.  

 

 

Roman Hilscher psychoterapeuta portret na zielonym tle

Organizatorzy

fundacja rozwoju terapii rodzin na szlaku sygnet logo

Fundacja na Szlaku black arrow

Fundacja Rozwoju Terapii Rodzin na Szlaku prowadzi psychoterapię par i rodzin w nurcie systemowym i psychodynamicznym oraz szkolenia dla terapeutów i superwizorów.

Fiklon black arrow

Centrum diagnozy i terapii małego dziecka. Zapewnia opiekę rozwojową oraz diagnozy i terapie dla dzieci neuroróżnorodnych.

Grupa wsparcia dla mam

Dołącz do regularnych spotkań grupy wsparcia dla mam dzieci, które otrzymały diagnozę zaburzeń neurorozwojowych lub niepełnosprawności (ASD, afazja). 

Asymetria ułożeniowa i syndrom KISS - spotkanie dla pediatrów

Spotkanie warsztatowe dla lekarzy pediatrii, poświęcone problemom fizjoterapeutycznym niemowląt i młodszych dzieci

Warsztat - w skrócie

Warsztat „Asymetria ułożeniowa i syndrom KISS” prowadzony przez terapeutkę manualną i fizjoterapeutkę, ma na celu dostarczenie lekarzom pediatrom praktycznych informacji niezbędnych do rozpoznania i radzenia sobie z asymetrią ułożeniową oraz syndromem KISS, aby wcześnie wykryć nieprawidłowości rozwojowe i pomóc rodzicom zadbać o zdrowy rozwój dziecka.

 

 

Dla kogo?

Spotkanie jest skierowane do:

  • Lekarze pediatrzy z Krakowa i okolic

Czego można się dowiedzieć?

  1. Czym jest asymetria ułożeniowa - Poznasz podstawy asymetrii ułożeniowej, jej przyczyny oraz wpływ na rozwój noworodka.
  2. Czym jest syndrom KISS - Dowiesz się, czym jest syndrom KISS, jakie są jego objawy i konsekwencje dla dziecka.
  3. Jak rozpoznać asymetrię ułożeniową i syndrom KISS - Nauczysz się, jak rozpoznawać te zaburzenia u swoich pacjentów.
  4. Znaczenie wczesnej diagnozy i interwencji - Zrozumiesz, dlaczego wczesna diagnoza i interwencja są kluczowe dla zdrowego rozwoju dziecka.
  5. Profesjonalne wsparcie - Dowiesz się, jak współpracować z fizjoterapeutą.

Program spotkania

1. 

Asymetria ułożeniowa

  • Definicja asymetrii ułożeniowej u noworodków i niemowląt;
  • Przyczyny asymetrii – skąd się bierze;
  • Wpływ asymetrii na rozwój dziecka.

2. 

Czym jest syndrom KISS

  • Definicja syndromu KISS;
  • Objawy i długoterminowe konsekwencje tego zaburzenia.

3. 

Jak rozpoznać asymetrię ułożeniową i syndrom KISS

  • Sygnały ostrzegawcze i symptomy do obserwacji u noworodka, niemowlaka i młodszych dzieci;
  • Jak przeprowadzić wstępną ocenę w gabinecie;
  • Kiedy warto zarekomendować rodzicom wizytę u fizjoterapeuty. 

4. 

Znaczenie wczesnej diagnozy i interwencji

  • Dlaczego wczesna diagnoza jest kluczowa;
  • Jak wczesna interwencja może poprawić rozwój dziecka.

5. 

Pytania i rozmowy

  • Czas na rozmowę z prowadzącymi – fizjoterapeutką NDT Bobath oraz terapeutką manualną;
  • Wyjaśnienie wątpliwości i pytania o wybrane aspekty omawianych symptomów

Zapraszamy serdecznie lekarzy pediatrów z terenu Krakowa, którzy chcą poznać praktyczną perspektywę fizjoterapeuty i dowiedzieć się, jak rozpoznać i radzić sobie z asymetrią ułożeniową oraz syndromem KISS.

Data i miejsce

Data:

05.11.2024

 

Godzina:

19.00 – 20.30

Miejsce:

Wielicka 20, Kraków

 

Liczba uczestników:

do 8 uczestników

Koszt:

Udział bezpłatny

 

Wymagana rejestracja

Prosimy o e-mail na adres hubert.turaj@fiklon.pl 

Diagnoza i leczenie małego dziecka – perspektywa psychiatry dziecięcego.

Spotkanie z psychiatrą dziecięcym dla rodziców dzieci w wieku 2-7 lat.

Warsztat - w skrócie

Spotkanie „Diagnoza i leczenie małego dziecka – perspektywa psychiatry dziecięcego” prowadzony przez psychiatrę dziecięcego, ma na celu dostarczenie rodzicom wiedzy na temat zaburzeń psychicznych u dzieci w wieku 2-7 lat, w tym zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń lękowych oraz nadpobudliwości ruchowej.

 

Chcemy przybliżyć te zagadnienia i pozwolić rodzicom zrozumieć, czym zajmuje się psychiatra dziecięcy, a jaki sposób przebiega diagnoza, w czym i w jaki sposób może pomóc oraz kiedy poszukać pomocy takiego specjalisty i jak się przygotować do wizyty i procesu diagnostycznego, jeśli coś niepokoi w rozwoju dziecka. 

 

Dla kogo?

Spotkanie jest skierowane do:

  • Rodzice dzieci w wieku 2-7 lat.

Czego się dowiesz?

  1. Czym zajmuje się psychiatra dziecięcy - Zrozumiesz, jakie zaburzenia rozpoznaje i leczy psychiatra dziecięcy oraz w jakich sytuacjach może pomóc.
  2. Kiedy udać się do psychiatry dziecięcego - Dowiesz się, jakie objawy u małych dzieci mogą Cię zaniepokoić i kiedy warto szukać pomocy specjalisty.
  3. Jak się przygotować na pierwszą wizytę - Dowiesz się, jakie informacje i obserwacje mieć przygotowane, żeby efektywnie wykorzystać pierwsze spotkanie z psychiatrą dziecięcym. 
  4. Jak wygląda diagnoza i terapia psychiatryczna - Poznasz proces diagnozowania najczęstszych zaburzeń psychicznych u małych dzieci oraz jakie są możliwe metody w leczeniu.
  5. Zaburzenia ze spektrum autyzmu - Zrozumiesz, jak wygląda wczesna diagnoza i interwencja w przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu.
  6. Zaburzenia lękowe u dzieci - Dowiesz się, jakie są typowe objawy zaburzeń lękowych u małych dzieci i jakie są dostępne metody leczenia.
  7. Nadpobudliwość ruchowa - Poznasz objawy nadpobudliwości ruchowej i dowiesz się, kiedy można ją rozpoznawać oraz jak wspierać dziecko z tym zaburzeniem.

Program spotkania

1. 

Czym zajmuje się psychiatra dziecięcy

  • Jakie zaburzenia rozpoznaje i leczy?
  • Rola psychiatry dziecięcego w diagnozie i leczeniu zaburzeń psychicznych;
  • Typowe zaburzenia rozpoznawane i leczone przez psychiatrę dziecięcego;
  • Współpraca psychiatry z innymi lekarzam i specjalistami rozwojowymi.

2. 

Kiedy udać się do psychiatry dziecięcego?

  • Sygnały ostrzegawcze i objawy, które mogą zaniepokoić rodziców;
  • Wskazówki, kiedy warto skonsultować się ze specjalistą;
  • Kiedy do psychiatry a kiedy do neurologa?

3. 

Jak się przygotować na pierwszą wizytę

  • Jakie informacje zgromadzić i przekazać lekarzowi w trakcie konsultacji;
  • Na jakie zachowania dziecka zwracać uwagę;
  • O co może pytać psychiatra dziecięcy.

4. 

Jak wygląda diagnoza psychiatryczna?

  • Proces diagnozowania zaburzeń psychicznych u małych dzieci;
  • Kroki w leczeniu i wsparciu dziecka.

5. 

Zaburzenia ze spektrum autyzmu

  • Wczesne objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu – kiedy pojawiają się pierwsze sygnały;
  • Znaczenie wczesnej diagnozy i interwencji.

6. 

Zaburzenia lękowe u dzieci

  • Rozpoznanie i leczenie;
  • Typowe objawy zaburzeń lękowych u małych dzieci;
  • Skuteczne metody leczenia i wsparcie dla dziecka i rodziny.

7. 

Nadpobudliwość ruchowa

  • Objawy nadpobudliwości ruchowej;
  • Kiedy i jak można rozpoznawać nadpobudliwość ruchową u dzieci.

8. 

Pytania i rozmowy

  • Czas na rozmowę z prowadzącą;
  • Wyjaśnienie wątpliwości i zadanie nurtujących rodziców pytań. 

Zapraszamy serdecznie wszystkich rodziców, którzy chcą dowiedzieć się więcej o diagnozowaniu i leczeniu zaburzeń psychicznych u małych dzieci, aby zadbać o prawidłowy rozwój i zdrowie psychiczne swoich dzieci. 🌟🧠👶

 

Data i miejsce

Data:

01.07.2024

 

Godzina:

17.00 – 19.00

Miejsce:

Wielicka 20, Kraków

 

Liczba uczestników:

do 12 uczestników

Koszt:

29 PLN

 

 

Rejestracja zakończona

Umów się na konsultację

kontakt@fiklon.pl

 

Odpowiadamy szybko

 

 

Zadzwoń:

 

+48 502 201 208

 

8.00 – 20.00

 

(od poniedziałku do piątku)

 

Wielicka 20, Kraków

 

 

chłopiec wyciagający dłoń