Odkrywcy emocji - warsztaty wakacyjne

Tygodniowy program spotkań dla dzieci w wieku przedszkolnym, rozwijający kompetencje społeczne i samoświadomość emocji metodami treningu umiejętności społecznych (TUS).

  • 5 dni warsztatów (4 godziny dziennie)
  • Współpraca w grupie, zabawa i zajęcia ogólnorozwojowe
  • Prowadzone przez pedagoga / trenera TUS
blank

Warsztat - w skrócie

Czy Twoje dziecko ma trudności w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami? Mocno przeżywa emocje i potrzebuje wsparcia w radzeniu sobie z nimi?

 

Chciałbyś, aby Twoje dziecko potrafiło swobodniej wyrażać siebie, budować pewność siebie i pewniej czuć się w grupie?

 

Zapraszamy na wakacyjny turnus dla małych dzieci prowadzony metodami treningu umiejętności społecznych (TUS), który pomoże rozwinąć inteligencję emocjonalną i społeczną.

 

Przez 5 dni w zabawie, pracy nad wspólnymi wyzwaniami i angażującymi zajęciami plastycznymi dzieci:

  • poznają i nauczą się nazywać emocje, swoje i innych,
  • będą rozwijać umiejętności komunikacyjne i asertywność,
  • nauczą się rozwiązywać konflikty i współpracować w grupie,
  • spędzą czas w małej, bezpiecznej grupie rówieśników,
  • będą budować pewność siebie i poczucie własnej wartości pod okiem specjalistów.

Zapraszamy dzieci, które mają trudności w odnalezieniu się w grupie, przejawiają nadmierną impulsywność lub potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z silnymi emocjami.

 

Zapisz dziecko na turnus –> 

 

Dla kogo?

👦👧 Dla dzieci w wieku 5-6 lat, które:

  • Potrzebują wsparcia w nawiązywaniu relacji, są nieśmiałe lub wycofane w kontaktach z rówieśnikami;
  • Mają trudności z radzeniem sobie z silnymi emocjami (np. złością, frustracją, smutkiem) i potrzebują narzędzi do ich wyrażania;
  • Potrzebują wzmocnienia pewności siebie i poczucia własnej wartości.

👨‍👩‍👧‍👦 Dla rodziców, którzy:

  • Chcą wspierać rozwój społeczno-emocjonalny swojego dziecka w oparciu o wiedzę na temat rozwoju dziecka.
  • Szukają skutecznych strategii na pomaganie dziecku w radzeniu sobie z emocjami i wyzwaniami społecznymi.
  • Chcą, aby ich dziecko budowało zdrowe relacje z rówieśnikami i umiało stawiać granice.
  • Potrzebują chwili dla siebie w wakacje – na pracę, odpoczynek lub załatwienie spraw.

Wszyscy korzystają

Co zyska Twoje dziecko?

  • Większa pewność siebie w kontaktach z rówieśnikami – stopniowe budowanie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji.
  • Lepsze rozumienie i wyrażanie emocji – nauka rozpoznawania, nazywania i radzenia sobie z własnymi i cudzymi uczuciami.
  • Skuteczniejsze rozwiązywanie konfliktów – oswajanie się z trudnymi sytuacjami społecznymi i znajdowanie rozwiązań.
  • Poczucie sprawczości – dziecko aktywnie uczestniczy w zajęciach, podejmuje decyzje i czuje się członkiem zespołu.
  • Umiejętność z bycia w grupie – nauka współpracy i wspólnej zabawy w atmosferze radości i akceptacji.
  • Nowe umiejętności społeczne – wzmocnienie empatii, komunikacji, słuchania i asertywności.
  • Wzmacnianie odporności emocjonalnej – emocje przestają być „straszne” i zamieniają się w naturalne i zrozumiałe zjawisko.

Co zyskasz Ty, jako rodzic?

  • Mniej stresu w codziennych interakcjach – dziecko uczy się, że relacje to szansa na rozwój i poznawanie nowych perspektyw.
  • Narzędzia do wspierania rozwoju społecznego i emocjonalnego – inspiracje do wprowadzania zmian w rozmowach rodzinnych i zabawach.
  • Wsparcie w budowaniu zdrowych nawyków emocjonalnych – bez presji, przekupstw i walki o „dobre” zachowanie.
  • Szansa na zobaczenie postępów dziecka w innym środowisku – dzieci często zachowują się inaczej niż w domu.
  • Pomysły na zabawy wspierające rozwój społeczno-emocjonalny – inspiracje do wspólnych aktywności w domu.
  • Czas dla siebie – kilka godzin dziennie na odpoczynek, pracę lub załatwienie spraw w wakacje.

Ramowy plan dnia

Co będzie się działo każdego dnia?

  • Zabawy wprowadzające w tematykę emocji lub relacji społecznych
  • Ćwiczenia praktyczne – dostosowane do wieku dzieci rozwijające umiejętności społeczne
  • Zajęcia twórcze (plastyczne, muzyczne, ruchowe) wspierające wyrażanie emocji i asertywność
  • Zakończenie i podsumowanie spotkania – przypomnienie, czego się nauczyliśmy.

Ramowy plan dnia

 

8:15 – 8:45 Przyprowadzanie dzieci na zajęcia i przywitanie Swobodne wejście do sali, czas na oswojenie się z miejscem i rówieśnikami.

 

8:45 – 9:00 Omówienie z dziećmi planu dnia i tematu przewodniego Wprowadzenie do zajęć w przystępny i angażujący sposób.

 

9:00 – 12:00 Odkrywanie siebie i innych:

  • Prezentacja emocji i sytuacji społecznych oraz związanych z nimi odczuć.
  • Zabawy oswajające wprowadzające w tematykę zajęć (np. burza mózgów, odgrywanie ról).
  • Warsztaty umiejętności społecznych w formie gier i ćwiczeń grupowych.
  • Wspólne aktywności budujące współpracę i empatię.

 

12:00 – 12:30 Zakończenie, podsumowanie spotkania, rozmowa o nowych doświadczeniach i uczuciach Czas na dzielenie się wrażeniami i refleksję nad tym, czego dzieci się nauczyły.

 

12:30 Odbiór dzieci przez opiekunów

Program tygodnia

1. 

Poznajmy siebie i nowych kolegów i koleżanki

🎯 Cel: Nauka przedstawiania się, zbudowanie poczucia bezpieczeństwa, zaufania i pozytywnej atmosfery w grupie.

 

Pierwszy dzień poświęcimy na wzajemne poznanie się i stworzenie miejsca, w którym dziecko poczuje się swobodnie i akceptowane.

 

Będziemy bawić się w gry integrujące, które pomogą nam zapamiętać imiona, poznać nasze ulubione zabawy i dowiedzieć się, co lubimy robić. Nauczymy się przedstawiać i mówić o sobie.

 

Porozmawiamy o zasadach naszej grupy, o tym, jak chcemy się ze sobą komunikować i co zrobić, by każdy czuł się dobrze. To czas na rozluźnienie i nauczenie się bycia razem.

2. 

Jak się czujesz? Wejście do świata emocji

🎯 Cel: Rozpoznawanie, nazywanie i rozumienie podstawowych emocji.

 

Dzień poświęcimy na podróż do świata emocji. Będziemy uczyć się rozpoznawać uczucia – radość, smutek, złość, strach, zaskoczenie – zarówno u siebie, jak i u innych.

 

Wykorzystamy do tego zabawy z mimiką, opowiadanie historii, rysowanie i pantomimę. Dzieci dowiedzą się, że wszystkie emocje są ważne i mają prawo je czuć, a także nauczą się, jak je rozpoznawać i jak je wyrażać w bezpieczny i akceptowalny sposób.

3. 

Ciało daje sygnały - odczuwanie emocji

🎯 Cel: Rozumienie sygnałów płynących z ciała i ich związku z emocjami.

 

Skupimy się na naszym ciele, które jest jak kontroler lotów, dający nam ważne sygnały.

 

Będziemy odkrywać, jak nasze ciało reaguje na różne emocje – czy serce bije szybciej albo boli nas brzuch, gdy się boimy, lub lecą nam łzy, gdy jesteśmy smutni. Poprzez zabawy ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne i proste ćwiczenia uważności, dzieci nauczą się odczytywać te sygnały i rozumieć, co ich ciało chce im powiedzieć. Porozmawiamy także o tym, jak możemy dbać o nasze ciało i samopoczucie.

4. 

Moja przestrzeń – moje granice. Asertywność

🎯 Cel: Rozumienie i stawianie granic, nauka asertywności.

 

W tym dniu dowiemy się, czym są granice – zarówno te nasze, jak i innych osób. Będziemy ćwiczyć, jak mówić „nie” w sposób uprzejmy, ale stanowczy, gdy czegoś nie chcemy, oraz jak prosić o pomoc lub o coś, czego potrzebujemy.

 

Przez zabawy z odgrywaniem ról i scenki dzieci nauczą się bronić swojej przestrzeni i szanować przestrzeń innych, budując jednocześnie poczucie asertywności i pewności siebie w relacjach.

5. 

Każdy jest wyjątkowy – podsumowanie i pożegnanie

🎯 Cel: Wzmacnianie poczucia własnej wartości i pozytywne podsumowanie nabytych umiejętności.

 

Ostatni dzień warsztatów czas na podsumowanie i docenienie naszych sukcesów. Podsumujemy, czego nauczyliśmy się przez cały tydzień o emocjach, relacjach i sobie samych.

 

Dzieci będą miały okazję podzielić się swoimi ulubionymi momentami i tym, co czują, że zyskały i co im się podobało, a co nie do końca.

 

Skupimy się na wzmocnieniu poczucia własnej wartości, podkreślając indywidualne mocne strony każdego dziecka. Będzie to pożegnanie i zachęta do wykorzystania nowych umiejętności w codziennym życiu.

Kiedy i gdzie?

Data:

21-25 lipca 2025

(poniedziałek – piątek)

 

Godzina:

8.30 – 12.30

Miejsce:

Wielicka 20, Kraków

 

Liczba uczestników:

do 6 uczestników

Koszt:

1600 PLN

(obejmuje kwalifikację, zajęcia oraz pomoce plastyczne i indywidualne spotkanie podsumowujące z rodzicami)

 

 

Zapisz się –> 

 

 

Magdalena Medyńska

Terapeutka pedagogiczna, oligofrenopedagog, terapeutka osób w spektrum autyzmu, nauczycielka Montessori, terapeutka ręki, specjalistka AAC, trenerka TUS.

 

Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą w placówkach edukacyjnych i pomocowych. Prowadzi zajęcia w przedszkolach i grupy wsparcia.

 

portret Magdalena Medynska pedagog

Kwalifikacja i podsumowanie

blank

Spotkanie wstępne i kwalifikacja

Po zgłoszeniu chęci udziału i wypełnieniu ankiety rozwojowej, prowadząca rozmawia z każdym rodzicem. Ma to na celu upewnienie się, że dziecko skorzysta na zajęciach i będzie w stanie brać w nich udział z korzyścią dla siebie.
blank

Spotkanie podsumowujące

Po zakończeniu turnusu, prowadząca z każdym z rodziców spotka się na rozmowę (20-30 minut), opowie o przebiegu zajęć i wskaże, w jaki sposób kontynuować dobry kontakt z jedzeniem i wspierać dziecko w jego poszukiwaniach.
blank
signature icon

Warsztaty odbywają się w Centrum Fiklon - przestrzeni przystosowanej dla małych dzieci i ich rodziców.

Czy moje dziecko nie jest za małe na taki trening? Czy 5-latek zrozumie, o co w tym chodzi?

Dzieci w wieku 5-6 lat są w idealnym wieku do podjęcia treningu umiejętności społecznych. W tym okresie intensywnie rozwijają się ich kompetencje społeczne i emocjonalne.

 

Nasz program jest specjalnie dostosowany do percepcji małych dzieci – uczymy poprzez zabawę, ruch, opowiadanie historii i twórcze aktywności, które są dla nich naturalnym sposobem poznawania świata.

Moje dziecko jest bardzo nieśmiałe/bardzo żywiołowe – czy w takiej grupie sobie poradzi?

Mamy bogate doświadczenie w pracy z dziećmi o różnorodnych temperamentach i potrzebach, zarówno tymi bardzo nieśmiałymi, jak i bardziej energicznymi.

 

Nasza empatyczna i doświadczona kadra potrafi stworzyć atmosferę akceptacji, w której każde dziecko czuje się bezpiecznie i komfortowo, co pozwala mu otworzyć się i rozwijać w swoim tempie, szanując przy tym granice innych dzieci.

Jakie kwalifikacje mają osoby prowadzące zajęcia? Czy mają doświadczenie pracy z małymi dziećmi?

Nasz zespół składa się z wykwalifikowanych specjalistów – psychologów dziecięcych, pedagogów i terapeutów z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć TUS dla małych dzieci.

 

Prowadząca, pedagog z ponad 20-letnim doświadczeniem – regularnie uczestniczymy w szkoleniach, aby wiedza była aktualna, a metody pracy efektywne i dostosowane do najnowszych standardów.

Czy macie bezpieczne warunki?

Nasz ośrodek to bezpieczna i przyjazna przestrzeń, zaprojektowana z myślą o małych dzieciach. Dbamy o każdy szczegół, by maluchy czuły się u nas komfortowo i bezpiecznie. Sale są odpowiednio wyposażone, a kadra czuwa dyskretnie nad bezpieczeństwem i komfortem każdego dziecka.

Co, jeśli moje dziecko nie będzie chciało uczestniczyć w zajęciach?

Nigdy nie zmuszamy dzieci do uczestnictwa w zajęciach. Nasze metody opierają się na zachęcie, ciekawości i pozytywnym wzmocnieniu.

 

Tworzymy na tyle angażujące i atrakcyjne środowisko, że dzieci chętnie włączają się w aktywności. Jeśli dziecko potrzebuje chwili na obserwację lub odpoczynek, dajemy mu tę przestrzeń.

Jak będzie wyglądać kontakt z nami, rodzicami, w trakcie turnusu?

Po zakończeniu każdego dnia turnusu, krótko podsumowujemy jego przebieg i jesteśmy gotowi odpowiedzieć na pytania rodziców.

 

Dodatkowo, po zakończeniu całego turnusu, zapraszamy na krótkie, indywidualne, podsumowanie z prowadzącą, gdzie omówimy postępy Twojego dziecka i udzielimy wskazówek do pracy w domu.

Czy ten turnus to jednorazowa pomoc, czy też daje narzędzia do pracy w domu?

Celem turnusu jest nie tylko chwilowa poprawa, ale przede wszystkim wyposażenie dziecka w narzędzia i umiejętności, które będzie mogło wykorzystywać w codziennym życiu.

 

Przekazujemy też inspiracje i wskazówki dla rodziców, by mogli kontynuować pracę nad rozwojem emocjonalnym i społecznym dziecka w domowym środowisku.

Czy moje dziecko naprawdę zyska na takich zajęciach, czy to tylko chwilowa poprawa?

Nasze doświadczenie w prowadzeniu zajęć TUS dla małych dzieci pokazuje, że systematyczna praca w grupie, pod okiem specjalistów, przynosi trwałe i zauważalne rezultaty.

 

Dzieci stają się pewniejsze siebie, lepiej radzą sobie z emocjami i swobodniej nawiązują relacje z rówieśnikami, co potwierdzają rodzice uczestników dotychczasowych programów.

Jak dobierane są dzieci do grupy?

Przywiązujemy dużą wagę do procesu kwalifikacji i doboru grupy. Rozmawiamy z rodzicami, aby jak najlepiej poznać potrzeby każdego dziecka.

 

Dzięki temu jesteśmy w stanie stworzyć grupę w której dzieci będą czuły się komfortowo i będą mogły czerpać optymalnie korzyści z zajęć, bo ich potrzeby i poziom rozwojowy będą do siebie zbliżone.

Czy jest możliwość skorzystania z konsultacji indywidualnej po zakończeniu turnusu?

Tak.

 

Po zakończeniu zajęć spotykamy się z każdym z rodziców indywidualnie, aby omówić zachowania i potrzeby dziecka. 

 

Jeśli pojawią się dodatkowe pytania lub potrzeba indywidualnego wsparcia, proponujemy możliwość umówienia się na indywidualną konsultację pedagogiczną z prowadzącą, aby omówić konkretne wyzwania i dalsze kroki.

Zapisz dziecko na warsztaty - "Odkrywcy emocji"

Skorzystaj z okazji do nauczenia dziecka lepszego rozumienia swoich emocji, zbudowania kompetencji społecznych i pewności siebie, w ramach przyjaznych i bezpiecznych warsztatów prowadzonych przez doświadczonego pedagoga. 

 

Liczba miejsc ograniczona (tylko 6 dzieci) – warto się pospieszyć!

blank