Wprowadzenie do Play Therapy
Praktyczne wprowadzenie do zagadnienia Play Therapy, czyli uporządkowanego podejścia do terapii, opartego o procesy uczenia się i komunikowania się dziecka.
Ekspercka wiedza i ćwiczenia dla specjalistów pracujących z dziećmi.
4 października 2025 / Kraków, Wielicka 20
Prowadząca:
Nina Ambroziak
Zapisz się na szkolenie –>

Tematyka - o czym będziemy rozmawiać?
Szkolenie poświęcone jest metodom Play Therapy. Metoda ta wykorzystuje podstawową aktywność dzieci, którą jest bawienie się w procesie terapii i wspierania rozwoju dziecka.
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się:
- Czym jest Play Therapy?
- Na jakich założeniach się opiera?
- Co jest potrzebne do prowadzenia terapii taką metodą?
- Dlaczego i jak działa?
Od uczestników nie są wymagane żadne umiejętności wstępne – jest ono przeznaczone dla każdego specjalisty pracującego z dziećmi, który chce dowiedzieć się, w jaki sposób zabawę można wykorzystywać jako metodę terapii, w sposób ustrukturyzowany oraz poparty wiedzą na temat rozwoju.
Zapisz się na szkolenie –>
Dla kogo?
Szkolenie skierowane jest do osób prowadzących placówki dla dzieci oraz specjalistów pracujących z dziećmi.
Do udziału zapraszamy:
- nauczycieli przedszkolnych,
- psychologów,
- pedagogów,
- logopedów,
- nauczycieli kształcenia specjalnego,
- terapeutów integracji sensorycznej.
Materiały i zaświadczenie
Uczestnicy szkolenia otrzymają po jego ukończeniu:
- skrypt z notatkami
- papierowe zaświadczenie udziału w szkoleniu (wymiar 6 godzin szkoleniowych)
Zagadnienia
Przedstawianie siebie poprzez przedmioty – zrozumienie mocy używania metafory w postaci przedmiotu w celu ekspresji własnych emocji.
Wspomnienie z dzieciństwa – doświadczenie możliwości ekspresji
emocji poprzez rysowanie. Połączenie wspomnień z dzieciństwa
z emocjami. Doświadczenie możliwości wykorzystania kształtu i koloru w rysunku do ekspresji emocji.
Praca terapeutyczna z wykorzystaniem instrumentów muzycznych -eksplorowanie znaczenia muzyki i dźwięków. Budowanie pewności siebie w byciu wysłuchanym.
Prezentacja pracy w piaskownicy – umożliwienie uczestnikom obserwacji
terapeuty i klienta pracujących przy piaskownicy wykorzystywanej w procesie terapii.
Zasad terapii niedyrektywnej Virginii Axline.
Omówienie typowego zestawu narzędzi terapeutycznych Play Tool Kit.
Znaczenia neuronauki w Play Therapy – studium przypadku.
Data i miejsce
Data
4 października 2025
(Sobota)
10.00 – 15.30
Miejsce
Wielicka 20
Kraków
Uczestnicy
Poznaj prowadzącą
Nina Ambroziak
Psycholog, Terapeuta, Superwizor oraz Trener Play & Creative Arts Therapies
Dyrektor Szkoleń w Academy of Play and Child Psychotherapy, Dyrektor Szkoleń Play Therapy Poland, Terapeuta Integracji Sensorycznej, Prezes Fundacji Play Therapy for Poland, Prezes Polskiego Towarzystwa Play Therapy.
Jest też mamą dwójki niesłyszących dzieci – problem komunikowania się i zrozumienia jest dla niej istotny również osobiście. W swojej pracy jest wierna pasji pomagania dzieciom z różnymi zaburzeniami oraz ich rodzicom, którzy pragną zrozumieć swoje pociechy.
W swojej pracy buduje potencjał dzieci poprzez stworzenie im warunków, w których poznają własne możliwości, zbudują poczucie własnej wartości, odnajdą odpowiedź na najważniejsze pytania w ich życiu.

Działalność dydaktyczna i szkoleniowa
Od ponad 20 lat zajmuje się terapią dzieci.
Jest prekursorką metody Play Therapy w Polsce. Jest to rodzaj terapii, który pomaga dzieciom w wyrażaniu swoich emocji za pomocą zabawy.
Prowadzi szkolenia dla studentów, specjalistów oraz rodziców.
Koszt uczestnictwa
W cenie szkolenia
- Przerwa kawowa
- Lunch
- Zaświadczenie uczestnictwa
Organizatorzy

Fundacja Play Therapy for Poland

Polskie Towarzystwo Play Therapy

Fiklon
Zapisz się na szkolenie
Skorzystaj z okazji do poznania praktycznej perspektywy na Play Therapy oraz możliwości poznania terapeutów i specjalistów korzystających z tej metody wsparcia dzieci.

Dowiedz się więcej o psychologii dziecka

Style przywiązania
Czym są style przywiązania u dziecka i jak je rozpoznać?

Psychologia
Koncentracja uwagi u dzieci – jak się rozwija i jak ją poprawiać

Agresja
Agresja u dziecka – jak sobie z nią radzić i jak reagować?
